"Kuppet " fra 1971 - Sikken biljagt
Fra : bent

Dato : 28-12-06 14:50

Sad og så "Kuppet" i nat på DR1.

(Orginal tiltel "Le Casse")

I filmen er der en længere biljagt, som jeg syntes var ret god.

Det så ud som om at den flere steder var filmet i den virkelige trafik.

Helt utroligt hvis dette er tilfældet.

Enkelte scener var helt klart på lukkede veje, men rigtig meget af jagten
forgik i helt alm. trafik med forbløffede tilskuere på fortove og i biler.

Gad vide om den bare var sat rigtig godt op eller om de virkelig dengang
kunne filme sådan en jagt uden for meget sikkerhed.

Filmen så også ud til at være optaget i en meget sydlandsk miljø, måske en
gammel fransk koloni,...og her har man måske ikke på daværende tidspunkt set
så nøje på sikkerheden, men mere på omtale af stedet.

Filmen er en fransk-Italiensk Krimi fra 1971

Medvirkende kan nævnes:

Jean-Paul Belmondo

Omar Sharif

Dyan Cannon

Robert Hossein

Nicole Calfan.

I øvrigt var hele filmen en rigtig god klassiker - syntes jeg

Værd at genudsende.

Bent

Fra : Kert Rats

Dato : 28-12-06 15:20

"bent" <bent_kriger@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Robert Hossein
>
> Nicole Calfan.
>

> I øvrigt var hele filmen en rigtig god klassiker - syntes jeg

Biljagten var helt fin, og filmen kunne snildt tåle en genudsendelse.

Venligst

Kert Rats