Gensyn med tidligere favorit film - en sku~
Fra : David Schjelde

Dato : 29-06-01 09:40

Hjemme hos mig kører den klasiske diskussion om hvilken fil vi skal se i
bedste velgående og i denne forbindelse får jeg set en masse (og nogle af
dem ganske udemærkede) "kvinde film".

Til gengæld får jeg så også genset nogle af mine gamle favoritter, men
desværre sker det efterhånden ofte at jeg sidder og krummer tæer. Senest
skete det med "Die Hard". Replikkerne er simpelthen for tynde, "båndet"
mellem Willis og ham der betjenten (kan ikke huske navnet) er så kvalmt at
jeg min mave vendte sig osv. osv.

Jeg har også "skrottet" Dødbringende Våben 3 og 4, de der simpelthen er for
meget hurlumhej i dem, men til gengæld blev jeg glædeligt overrasket over
1'etteren. (Jeg så dem med 3'eren og 4'eren i frisk erindring).

Ja selv Terminator 2 fik mig til at bukke tæerne en smule.

Jeg vil lige nævne at jeg bestemt ikke er anti
actionfilm/advententure/sci-fi , jeg er vild med blandt Star Wars, Indy,
John Woo og Gladiator er den film jeg p.t. oftest har i videoen.

Er jeg den eneste der har det sådan, eller er jeg (også her) ude på et
sidespor?

David Schjelde

Fra : Peter Westh

Dato : 29-06-01 10:11

"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Er jeg den eneste der har det sådan, eller er jeg (også her) ude på et
> sidespor?

Jeg har haft samme oplevelse med James Bond-filmene - jeg kan faktisk ikke
rigtig klare de gamle film med Connery, de er jo dybt indskrænkede og
temmelig bovlamme.

Men Terminator 2 - aldrig!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-06-01 13:49

Hej!

Peter Westh wrote:

> Men Terminator 2 - aldrig!

Den var sej, er sej, og forbliver sej! Kan ses igen og igen...

:)

--
Regards / M.v.h. Kim Voss Schrader

Sjælland rulez

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-06-01 10:16

David Schjelde <dauis@yahoo.com> wrote in message

> Er jeg den eneste der har det sådan, eller er jeg (også her) ude på et
> sidespor?

Mit ynglingseksempel er "Clash of the Titans". Jeg synes den var noget
af det sejeste, da jeg så den i biffen.

Nu kan jeg ikke komme igennem den uden at grine meget højt.

Mark

Fra : Nexus

Dato : 29-06-01 12:31

> Er jeg den eneste der har det sådan, eller er jeg (også her) ude på et
> sidespor?

Som dreng var jeg især vild med krigsfilm.
I dette indlæg er det først og fremmest de gamle amerikanske krigsfilm lavet
fra 1946 og frem, jeg har i tankerne.
Da jeg som voksen fik genset mange af disse film, blev jeg dybt skuffet over
den tydlige antikommunistiske propaganda der gennemsyrede disse film, og
faktisk helt ødelagde dem. Krigsfilmene og deres (antikommunistiske)
budskaber virkede måske dengang, men idag er de fleste af dem temmelige
latterlige, og bare et produkt af deres tid.
Et godt eksempel er "The Green Berets" fra 1968 med John Wayne, som jeg
dengang syntes var overordentlig sej. Da jeg genså den igen på TVDanmark for
en tid tilbage, slog det mig hvor overfladisk og letpåvirkelig man som dreng
kan være.

Hilsen Nexus

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-06-01 12:57

"Nexus" <bla.@NOMAIL.DK> writes:

> Da jeg som voksen fik genset mange af disse film, blev jeg dybt skuffet over
> den tydlige antikommunistiske propaganda der gennemsyrede disse
> film,

Prøv at se Rocky IV. Uha. En rigtig Reagan-periode-sag.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Frank Brøndum Dabels~

Dato : 29-06-01 16:17

"Nexus" <bla.@NOMAIL.DK> writes:
> [...]
> en tid tilbage, slog det mig hvor overfladisk og letpåvirkelig man som dreng

Uha. Du skulle gå på biblioteket og låne "The Movies as History" (diverse
forfattere) og læse kapitlet om "The Green Berets".

> Hilsen Nexus

mvh
Frank

--
** Frank Dabelstein frankd@imf.au.dk http://home.imf.au.dk/frankd **
** SA at Dept. of Math. Sciences, University of Aarhus, Ny Munkegade **

Fra : Rune Zedeler

Dato : 05-07-01 16:54

David Schjelde wrote:

> Er jeg den eneste der har det sådan, eller er jeg (også her) ude på et
> sidespor?

Nej, man ændrer sig med tiden.
Jeg så f.eks. Einstein Jr. da den kom frem og jeg var 12 år gammel, og
fandt den vanvittigt morsom. Jeg glædede mig derfor meget da jeg for
nylig faldt over den i en videobiks.. Men NØJH hvor var det dog bare en
skodfilm. Selv musikken var blevet ringere på de 13 år... :)

-Rune