FZ krumtap/plejstang
Fra : Elo Rasmussen

Dato : 29-06-01 09:11

Hej!

Så fik jeg endelig sat min "brugte" (køb i den blå avis) krumtap i krumtap
huset, og det første jeg ser når jeg forsigtigt drejer krumtappen rundt, er
at hovedlejet i koblingssiden står stille. Dvs. krumtap-akslen drejer rundt
inde i lejet...Hulk..

skille skille ad...

Tolerance forskellen på krumtappen der hvor lejet sidder og så den gamle
(defekte) er 1/1000 til 2/1000 mm forskel. Men åbenbart nok til at lortet
ikke virker!

Så nu gider jeg ikke det brugte crap mere.

Hvor får jeg købt en plejlstang og samtidigt får den trykt i med
afbalancering for ikke så mange penge :=)
Så vil jeg ta min gamle krumtap (med slidt plejlstangs leje) og bruge den
istedet.

Skal man købe en orig. plejstang eller en uorig. ?

A.M servicecenter i Viborg tager 650 kr for dette (orig. plejstang).

Mvh Elo (Århus)

Fra : RpR

Dato : 29-06-01 09:42

> Skal man købe en orig. plejstang eller en uorig. ?

Jeg ville altid smide originale dele i motoren, eller stumper der er på
højde med eller bedre.
CMS laver gode krumtappe til Yamaha FS-1, måske laver de også til FZ 50? De
er ihvertfald ikke så dyre, ca. 500,- for en komplet tap.
T. Hansen forhandler dem.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Elo Rasmussen

Dato : 29-06-01 11:36

Hej igen!

Har lige haft ringet!

Desværre, de har den ikke, og de kan heller ikke klare isætning af krumtap.
Jeg nævnte CMS, men nej.

Andre alternativer?

mvh Elo.

Fra : Christian

Dato : 29-06-01 16:02

Hej !
Jeg har en komplet FZ 50 motor liggende, dog uden cylinder og topstykke samt
karb. men du kan købe den for 300,- ?

Mvh Christian
Ring evt. til mig på 20 13 13 25

Fra : Thomas Høybye

Dato : 01-07-01 02:45

Hej Elo.
HVis du bor i nærheden af Taastrup og selv kan afhente, så har jeg komplet
FZ50 motor liggende med karburator osv. den kan du få for 300. Jeg ved ikke
hvad stand den er i for jeg har aldrig hørt den køre. Men den er komplet.

Mvh Thomas Høybye