Thailand i juni ?
Fra : Bonnie

Dato : 04-02-07 20:49

Hej NG

Hvordan er der i Thailand i juni ? Er der noget med at der på enten øst/vest
siden er monsun ? hvor er der bedst i juni ?

Glæder mig til at høre fra jer

MVH Bonnie

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-02-07 21:46

On Sun, 4 Feb 2007 20:49:22 +0100, Bonnie wrote:

> Hvordan er der i Thailand i juni ?

Hedt, fugtigt, skyer og sol, blæsende og jævnlig regn - efter erfaring fra
syd og midt.

> Er der noget med at der på enten øst/vest
> siden er monsun ? hvor er der bedst i juni ?

Ja. F.eks. Phuket og Khao Lak har efter sigende høj sø, jeg har ikke selv
oplevet det. På østsiden af tangen er der mere mere læ. Det gælder f.eks.
Hua Hin som jeg selv har oplevet i juni, og Ko Samui som jeg ikke kender.
På den anden side af Golfen er Ko Chang efter min erfaring tålelig, men
ikke optimal. Under alle omstændigheder vil vandet være uroligt og
grågrumset - hverken særlig smukt eller særlig egnet til snorkling. Næsten
alle udflugtbåde, også dem der satser på snorklere og dykkere, ligger
stille.

Bangkok er hed og fugtig som en sauna. Værelse uden aircon frarådes
medmindre man er meget hærdet - det gælder også badestederne sydpå.

Mange steder er plaget af mudder.

Somme siger at Nordthailand er o.k. på den tid. Jeg har ikke prøvet - måske
andre ...

Fordelene er at overnatning er rigelige og billig, og at der er god plads
på strandene.

Efter min mening er Thailand fint nov.-feb., ellers ikke. Men andre ka' ha'
en anden mening ...

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Carsten Keller

Dato : 14-02-07 10:43

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message
> Efter min mening er Thailand fint nov.-feb., ellers ikke. Men andre ka'
> ha'
> en anden mening ...

Jeg vil gerne byde over med marts og april. Men ellers mener jeg også der er
andre steder der er bedre at bruge tiden omkring den hjemlige sommerferie...

Keller

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-02-07 20:20

On Wed, 14 Feb 2007 10:42:38 +0100, Carsten Keller wrote:

> Jeg vil gerne byde over med marts og april.

Er der ikke helvedes hedt? Jeg har ikke prøvet.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 15-02-07 08:25

> Er der ikke helvedes hedt? Jeg har ikke prøvet.

Vi har været der et par gange i forbindelse med påsken, og det har været
lækkert. Vejret er roligt og der er ikke så mange mennesker. Men jo, det var
da vist varmere end de andre gange men ikke noget vi ikke kunne kapere. Jeg
synes ikke det plejer at være så slemt på øerne, der er som regel en lille
smule vind. Men BKK er jo nok et af de værste steder at opholde sig, på den
årstid kunne jeg måske nok fravige mit princip om ingen aircon...

Keller

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-02-07 10:01

"Carsten Keller"
> [...]
> regel en lille smule vind. Men BKK er jo nok et af de værste steder at
> opholde sig, på den årstid kunne jeg måske nok fravige mit princip om

Omkring Songkran (midt april) er her ihvertfald "dejligt" varmt
her i nordøst - mener jeg at var på Phuket omkring det tidspunkt,
måske lidt senere, imponerende regnskyl og torden brag, mest om
natten, dagene var for det meste fine nok, men langtur på motorcykel,
kan være tricky, når det begynder at regne kan man ligså godt tage
badetøj på og la' vådt være vådt --max-

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-02-07 12:50

On Thu, 15 Feb 2007 08:24:49 +0100, Carsten Keller wrote:

> Jeg synes ikke det plejer at være så slemt på øerne, der er som regel en
> lille smule vind.

Det er også min erfaring (nov.-feb., juni)

> Men BKK er jo nok et af de værste steder at opholde sig

Det gælder egentlig uanset årstid. Jeg anser Bangkok for et nødvendigt
onde.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 15-02-07 14:45

> Det gælder egentlig uanset årstid. Jeg anser Bangkok for et nødvendigt
> onde.

Jeg er nu begyndt at kunne lide byen, efter at have haft det på samme måde
de første gange jeg var der. Men vi bestræber os på at komme videre med det
samme hvis vi flyver ind til den og så tage et par dage der til sidst i
stedet. Eller som denne gang hvor vi kun skulle flyve hjem derfra.

Der var faktisk ganske behageligt for 14 dage siden, overhovedet ikke
fugtigt og hedt. Men tak skæbne for nogle shoppingmalls de har fået banket
op siden vi var der sidst (2005).

Keller