Taletidskort
Fra : Søren

Dato : 01-02-07 19:07

Hej gruppe.
Vi er to, der skal til Paris til sommer. Vi har tænkt på at købe to
taletidskort i Frankrig, for at kunne tale billigere indbyrdes. Men kan man
overhovedet købe taletidskort i Frankrig og vil de virke i en dansk mobil??

-Søren

Fra : Bjarne

Dato : 01-02-07 19:29

Søren skrev:
> [...]
> overhovedet købe taletidskort i Frankrig og vil de virke i en dansk mobil??

Jeg ved ikke, hvordan det virker i Frankrig, men købte et for nyligt I
talien. Det skulle ikke undre mig, om de har det på samme måde.

Jeg fik det i en stor forretning med elektiske apparater og elektronik.

Man kan ikke købe det anonymt, men registreres med navn, adresse osv.

Det kostede 10 €, hvoraf man kunne tale for de 5.

Det fungerede fint med at ringe til det fra DK.

Bjarne

Fra : Rasmussen

Dato : 01-02-07 20:54

Hej,

Frankrig er et dyrt mobilland, simkortene hos de store selskaber koster 30
euro, dertil kommer taletiden.

2 supermakedskælder er begyndt at forhandle egne taletidssim (carrefour &
auchan). der koster simkortet 15 euro. Desuden koster virginmobile også 15
euro. Virginmobile kan købes i "The Phone House" butikker.

Taletidsprisen er ret høj: 3,50-4,50 kr i minuttet, men fordelen jo at man
ikke betaler for at modtage opkald.

Husk at du altid skal have legitimation når du køber et nyt simkort i
Frankrig. Køber du supermarkedskort, skal kopi af legitimation indsendes
efterfølgende. Husk også at mobilen skal være unlocket for at kunne benytte
andre simkort.

Hvis du kun skal bruge dem til en enkelt ferie, har jeg nogle franske
taletidskort, som du evt. kan låne. Jeg kan kontaktes på
dkrasmussen@gmail.com.

Mvh
Rasmussen

Fra : Bjarne

Dato : 02-02-07 12:39

Rasmussen skrev:
> [...]
>
> Hvis du kun skal bruge dem til en enkelt ferie, har jeg nogle franske
> taletidskort, som du evt. kan låne. Jeg kan kontaktes på

I lufthavnen i Nice var der en kvinde, som solgte SIM-kort, der
tilsyneladende var tilknyttet en slags abonnement, som trækkes via
kreditkort.

Jeg syntes, det virkede for skummelt m.h.t. hvad man forpligtede sig til
og om man kunne stoppe når man ville, så jeg sprang over.

Er der andre, som har oplevelser med det?

Bjarne

Fra : Claus E Beyer

Dato : 04-02-07 13:08

> [...]

> taletidskort i Frankrig, for at kunne tale billigere indbyrdes. Men
> kan man overhovedet købe taletidskort i Frankrig og vil de virke i en

http://www.prepaidgsm.net/en/france.html

Claus

Fra : Rasmussen

Dato : 05-02-07 19:23

> http://www.prepaidgsm.net/en/france.html

Siden prepaidgsm.net er rigtig god. Desværre er siden om frankrig ikke
opdateret. Hos de tre store operatører koster taletidspakker altid 30 euro
når de købes i butikken. I øjeblikket har SFR tilbud på taletidspakker til
15 euro, men det er kun hvis man bestiller pakken på nettet.

Mvh
Rasmussen