Tenerife på søndag
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-01-07 23:54

Vi tager 8 personer afsted til Tenerife på søndag (i en uge). Det er
først kommet på plads her i dag, så vi har lidt travlt med at finde ud
af det ene og det andet.

Vi er en broget flok, fra babyen på 1½ mdr. over nogle stykker på
25-35 år op til alderspræsidenten på 62 - tre generationer.

Vi lejer to biler, og skal bo i hotellejligheder på Vigilia Park
(http://kortlink.dk/3ky5) i byen Puerto Santiago.

Hvad skal vi være specielt opmærksomme på? Tænker bl.a. på "opførsel".
Hvad er der at se/smage/opleve?
Hvad er billigt (og dermed en god ide at overveje at købe med hjem)?
Hvad er dyrt (som vi dermed bør have med hjemmefra)?
Skal vi veksle hjemmefra eller dernede?
Hvad skal vi ellers vide?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Fra : Henrik V Blunck [Dia~

Dato : 25-01-07 02:59

Lasse Hedegaard skrev:
> Vi tager 8 personer afsted til Tenerife på søndag (i en uge). Det er
> først kommet på plads her i dag, så vi har lidt travlt med at finde ud
> af det ene og det andet.

"Turen går til Tenerife" er en god titel, hvis det I evt. sparede på
afbudsrejse kunne gå til en bog til knap 140,-

Marco Polo guides (de grå) er ikke anbefalelsesværdige - i hvert fald
hvad angår Frankrig/Paris, og jeg mistænker, at de ikke er bedre på
andre destinationer.

> [...]
> 25-35 år op til alderspræsidenten på 62 - tre generationer.
> Vi lejer to biler, og skal bo i hotellejligheder på Vigilia Park

God tur.

> Hvad skal vi være specielt opmærksomme på? Tænker bl.a. på "opførsel".

Et meget tolerant folk. I får ingen problemer.

> Hvad er der at se/smage/opleve?

FISK. Frisk fisk, der vil gøre din lokale fiskehandler dybt misundelig.
Når du bestiller fisk i Spanien får du en friskhed, jeg ikke har fundet
andre steder - på restauranter i hvert fald.

> Hvad er dyrt (som vi dermed bør have med hjemmefra)?

Jeg mener forældrene snakkede om lædervarer og så udenlandske
(importerede) varer var moderat dyre. Men ellers er der vist ikke de
store overraskelser...

> Skal vi veksle hjemmefra eller dernede?

Du kan være heldig at få en bedre kurs dernede, men når I nu ankommer på
en søndag er det en god idé, at huske, at det er et katolsk land. Selvom
der kan være steder der har åbent (og kan veksle) så vil I enten skulle
bruge lidt Euro med hjemmefra - eller have et kreditkort, så I kan hæve
Euro dernede.

> Hvad skal vi ellers vide?

Jeg er sikker på, at andre nok skal supplere.

God fornøjelse.

Henrik V Blunck - www.multidesigner.net
Daily Fun For Your Coffee Break:
http://blunck.dk/recommends/coffee/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-01-07 07:57

"Henrik V Blunck [Dianalund]" <h_blunck@gmx.net> skrev:

>"Turen går til Tenerife" er en god titel, hvis det I evt. sparede på
>afbudsrejse kunne gå til en bog til knap 140,-

Vi har mindst ét eksemplar med!

>FISK. Frisk fisk, der vil gøre din lokale fiskehandler dybt misundelig.
>Når du bestiller fisk i Spanien får du en friskhed, jeg ikke har fundet
>andre steder - på restauranter i hvert fald.

Det lyder dejligt! Jeg læste i øvrigt et sted om Paella - noget med,
at man skulle sørge for at bestille fra et "almindeligt" menukort (og
ikke det specielle), ellers fik man en fabriksproduceret (dvs. ikke så
lækker, men i øvrigt til samme pris)? Jeg synes ikke rigtig det giver
mening.

> [...]
>der kan være steder der har åbent (og kan veksle) så vil I enten skulle
>bruge lidt Euro med hjemmefra - eller have et kreditkort, så I kan hæve

Jeg tror såmænd vi gør begge dele, hvis ikke der er nogen der direkte
anbefaler at vente.

>God fornøjelse.

Tak!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-01-07 16:02

Henrik V Blunck [Dianalund] skrev:

> FISK. Frisk fisk, der vil gøre din lokale fiskehandler dybt
> misundelig. Når du bestiller fisk i Spanien får du en friskhed,
> jeg ikke har fundet andre steder - på restauranter i hvert fald.

Enig.
Den bedste fisk jeg nogensinde har spist, var en "dorada"
(guldbrasen). Man spiser ret godt overalt på Tenerife. Både
på turiststederne og ude i de små byer. I Puerto de la Cruz
på nordkysten er der mange gode restauranter. En af øens
specialiteter er "vild kanin".

Snyd ikke jer selv for den botaniske have i den østlige
udkant af Puerto de la Cruz.

Teide og hele kraterområdet "Las Canãdas" er absolut et
must. Husk varmt tøj, da det er et par kilometer oppe i
højden.

Der er ret mange gode picnic-steder rundt om på hele øen.

Byen Icod med det gamle drageblodstræ. Anaga-halvøen
mod nordøst. Esperanzaskoven, Mirador Humboldt (udsigt
over Orotavadalen), kæmpefyrretræerne ovenfor Vilaflor,
.... man kan blive ved.

--
Herluf :·)

Fra : Bitte

Dato : 25-01-07 09:53

> Vi lejer to biler, og skal bo i hotellejligheder på Vigilia Park
> (http://kortlink.dk/3ky5) i byen Puerto Santiago.
>
> Hvad skal vi være specielt opmærksomme på? Tænker bl.a. på "opførsel".

Almindelig pæn opførsel kommer man langt med, alle steder.

> Hvad er der at se/smage/opleve?

Jeg synes at deres Bananlikør er rigtig god.
Teide er en god tur. Oasis del Valle synes vi var smuk. Men I har biler, så
det er bare om at komme af sted! Det er en dejlig ø.

> Hvad er dyrt (som vi dermed bør have med hjemmefra)?

Ikke fordi brød er dyrt, men hvis I er glade for rugbrød, var det en idé at
medbringe.

> Skal vi veksle hjemmefra eller dernede?

Har I et VISA kort, så hæv der nede. Men det er altid en god idé at have
lidt kontanter; hjemmefra.

God tur

Fra : laxxe@nospam.dk

Dato : 25-01-07 10:49

>Almindelig pæn opførsel kommer man langt med, alle steder.

Det er klart, men nogle steder har man jo nogle specielle måder man
gør bestemte ting på (eller ting man slet ikke gør) - det var mere
det jeg tænkte på.

> Teide er en god tur. Oasis del Valle synes vi var smuk. Men I har biler, så
> det er bare om at komme af sted! Det er en dejlig ø.

Det er noteret.

>Ikke fordi brød er dyrt, men hvis I er glade for rugbrød, var det en idé at
>medbringe.

Rugbrød er såmænd godt nok, men når vi rejser, så spiser vi hvad
man spiser der hvor vi tager hen (personligt synes jeg det er en stor
del af det at rejse).

>Har I et VISA kort, så hæv der nede. Men det er altid en god idé at have
>lidt kontanter; hjemmefra.

Vi har VISA, og planen er nok også at have lidt med. Nogle steder ved
jeg bare, at det absolut kan betale sig med at vente at veksle.

/Lasse

Fra : Kaj

Dato : 26-01-07 20:08

> [...]
> Hvad er billigt (og dermed en god ide at overveje at købe med hjem)?
> Hvad er dyrt (som vi dermed bør have med hjemmefra)?

Vi har lige været der. Det er en dejlig Ø. Med hensyn til, hvad der er
billigt, siges det, at elektronik er billigt, men man siger også, at man
skal se sig for, der går nogle skrækhistorier om folk som er blevet taget
ved næsen. Vi købte et SD-kort til vores kamera. Vi gav 17,50 euro for 1GB.
MVH
Kaj
Glæd jer.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-01-07 00:08

"Kaj" <kasenxklatten@yahoo.dk> skrev:

> [...]
>skal se sig for, der går nogle skrækhistorier om folk som er blevet taget

Ja, det har jeg også læst.

>Vi købte et SD-kort til vores kamera. Vi gav 17,50 euro for 1GB.

Du har husket at teste, at det nu også kan indeholde 1GB?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!