sydafrika safaribooking
Fra : ___P.sir

Dato : 24-01-07 19:43

Vi er ikke sikre på tidspunket hvor vi kommer derned til sommer, så vi kan
ikke rigtig booke safari hjemmefra.
Er det nemt nok at gøre på stedet? Var i Kenya for mange år siden, og der lå
safariudbyderne side om side i bunkevis, og det var bare at vælge.
Gælder det samme i Sydafrika?
Preben

--
www.granvista.dk
Din feriehacienda i Spanien...

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-07 20:55

"___P.sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det nemt nok at gøre på stedet? Var i Kenya for mange år siden, og der
> lå safariudbyderne side om side i bunkevis, og det var bare at vælge.

Hej,

Side om side ligger de nok ikke i Sydafrika som i Kenya men hvor der er
mange backpackers og lignende der ikke bestiller safari hjemmefra, så skal
det nok kunne lade sig gøre. Spørg på det lokale turistkontor, de er faktisk
meget hjælpsomme. Der findes en del bureauer rundt omkring dernede, som
arrangerer ture bl.a safari, men også længere ture gennem Sydafrika og
Afrika. Dem kan man også søge oplysninger om herhjemmefra. Måske denne side
kan hjælpe lidt..:

http://www.uyaphi.com/

God rejselyst.

/HB

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-01-07 06:25

"___P.sir"
> [...]
> Er det nemt nok at gøre på stedet? Var i Kenya for mange år siden, og der
> lå safariudbyderne side om side i bunkevis, og det var bare at vælge.

Stortset alle B&B/guesthouses/backpackers og hoteller
samarbejder med safari arangører som kan sammensætte
en fornuftig pakke - I kan også samle den gratis "Coast to
Coast" turist guide, den har mange arrangører listet.

Laurent & Catherine har et guesthouse tæt på Joburg
lufthavn - www.backpackersjohannesburg.co.za - De
arrangerer specielle foto safari ture, men kan booke
andre typer gennem andre arrangører, god og billig
billeje.

Jako åbner nyt sted ved Pilanesberg/Suncity og
arrangerer selv ture i parken, som han kender
bedre end de fleste. www.adventuretravelafrica.com
En side med meget info---

Der er netop udkommet en Lonely Planet "southern
africa" som sikkert også er værd at studere inden i
tager af sted.

Har i rigtigt mange penge er det nordlige Botswana,
for mange, det ultimative safari område. Mozambique,
med fantastiske strande og dykning i særklasse -max-

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 25-01-07 10:12

> [...]
> Er det nemt nok at gøre på stedet? Var i Kenya for mange år siden, og der
> lå safariudbyderne side om side i bunkevis, og det var bare at vælge.

Hej Preben.
Prøv denne side:
http://www.ccafrica.com/
Det er dem der booker bl.a. for Nyhavn Rejser m.fl.
Man kan også kontakte dem direkte, og de arrangerer i flere forskellige
afrikanske lande.
Mvh Niels

Fra : ___P.sir

Dato : 25-01-07 16:19

Tak for tips til hjemmesider mm.
Hører også gerne personlige erfaringer ang. safariture i Sydafrika - hvilke
parker, hvilke lodges osv. anbefales? Hvor er der flest dyr - "de 5 store
primært" - osv osv.
Alle gode råd modtages.
preben

Fra : jenny og søren

Dato : 25-01-07 16:59

> [...]
> Er det nemt nok at gøre på stedet? Var i Kenya for mange år siden, og der
> lå safariudbyderne side om side i bunkevis, og det var bare at vælge.

Hej Preben

jeg ved at min kæreste der har boet i sydafrika i et 1 år bla. har rejst med
dem her http://www.karibu.co.za/canvas.asp og det var så vidt jeg ved deres
12 dages telt safari hun var på men mail gerne hvis du vil have yderligere
info om hendes safaritur. og om hvordan hun købte den dernede..

og det må have været en god tur for her 10 år efter snakker hun stadig om
turen

ps. hun kan også anbefale en god strudsefarm med guidede ture dernede (hun
har selv været guide der... )

mvh

Søren Brix

Hent en gratis SPAMfighter her.