Råd om rute - Malaga/sydspanien
Fra : dkgryf

Dato : 24-01-07 00:58

Hej vi skal en uge til Malaga/sydspanien hvor vi påtænker at leje en vogn
for derefter at køre rundt.
Er der nogen som kan anbefale en god rute hvor Gibraltar indgår.
Mvh
Mogens

Fra : Henrik V Blunck [Dia~

Dato : 24-01-07 01:21

dkgryf skrev:
> Hej vi skal en uge til Malaga/sydspanien hvor vi påtænker at leje en vogn
> for derefter at køre rundt.

Plejer at være en god idé, når man lejer sådan en sag...

> Er der nogen som kan anbefale en god rute hvor Gibraltar indgår.

Jeg kan i hvert fald hjælpe ved at fortælle, at I bør kigge forbi La
Manga Club - http://www.lamangaclub.com/
Der er mere om Murcia området her:
http://www.lamangaclub.com/region/index.html

God tur.

Henrik V Blunck - www.multidesigner.net
Daily Fun For Your Coffee Break:
http://blunck.dk/recommends/coffee/

Fra : SørenFisker

Dato : 24-01-07 11:37

> [...]
vogn
> for derefter at køre rundt.
> Er der nogen som kan anbefale en god rute hvor Gibraltar indgår.

De små hvide landsbyer oppe i bjergene ikke langt fra kysten, byerne:
Sevilla, Cordoba og Ronda
Hilsen Søren

Fra : rt

Dato : 24-01-07 12:14

> Hej vi skal en uge til Malaga/sydspanien hvor vi påtænker at leje en vogn
> for derefter at køre rundt.
> Er der nogen som kan anbefale en god rute hvor Gibraltar indgår.

Gibraltar er sjovt.

Hvis I har mulighed så kør en tur til Granada. Det er en utrolig lækker,
lille universitetsby, og så er der selvfølgelig lige Alhambra-borgen, som
er hele turen værd.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Pinball

Dato : 24-01-07 12:36

Med forbehold for at malaga er tæt nok på...

Jeg kan varmt anbefale sunflower books. Jeg tror den bog der passer bedst
til området er den der er linket til nedenfor.

http://www.sunflowerbooks.co.uk/andalucia.htm

Ud over 7 bilture er der også en masse vandreture, og nogle små vandreture
"picknick" som normalt kombineres med bilture.

Det fede ved sunflower books (syntes jeg) er at turene er off the beaten
track, og med naturoplevelser som formål. Du ser simpelthen ting, som du
næppe selv ville finde, hvis du "bare" kørte rundt i bil.

Bogen kan formentlig lånes på biblioteket - så kan man altid begynde at købe
dem, når man syntes de er uundværlige.

Bøgerne kan være meget svære eller umulige at finde på destinationen, så jeg
vil anbefale at købe/låne dem med hjemmefra.

her er de ture der er i bogen (fra websiden)

THE ALPUJARRA (TOUR 1) 16
Almuñécar · Orgiva · Pampaneira · Bubión · Capileira · Pitres · Pórtugos ·
Trevélez · Vélez de Benaudalla · Almuñécar

SIERRA NEVADA (TOUR 2) 21
Almuñécar · (Detour 1: Canal de la Espartera) · (Detour 2: Sierra Nevada
Visitor Centre · Maitena Visitor Centre) · Granada: the Alhambra · Armilla ·
Jayena · Otívar · Jete · Almuñécar

THE AXARQUIA (TOUR 3) 27
Cueva de Nerja · Frigiliana · Cómpeta · Canillas de Albaida · Salares ·
Canillas de Aceituno · Puente Don Manuel · Vélez Málaga · Torre del Mar ·
Torrox Costa · Cueva de Nerja

ANTEQUERA AND THE LAKES (TOUR 4) 32
Torremolinos · Parque Natural Torcal de Antequera · (Antequera) · El Chorro
Nature Reserve · Carratraca · Torremolinos

SIERRA DE MIJAS (TOUR 5) 35
Benalmádena Costa · Mijas · Puerto de los Pescadores · Fuengirola ·
Benalmádena Costa

SIERRA DE LAS NIEVES (TOUR 6) 38
Marbella · (Istán) · San Pedro · Ronda · El Burgo · Guaro · Monda · Ojén ·
Marbella

SIERRA DE GRAZALEMA (TOUR 7) 43
Ronda · Villaluenga del Rosario · Benaocaz · Ubrique · El Bosque ·
Benamahoma · Puerto del Boyar · Grazalema · Ronda

Jeg har selv brugt deres bog om mallorca meget, og har gået nogle
fantastiske vandreture, set ting jeg ikke anede var der, selvom jeg havde
været der 10 gange før.