Bangladesh
Fra : Leif Schiønemann

Dato : 23-01-07 19:58

Hej NG.

Skal til Dhaka, Bangladesh i marts måned for at undervise. Er der noget, jeg
absolut må se/opleve på mine fridage dernede. Også gerne andet af interesse.

Mvh

Leif

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 23-01-07 21:17

> Skal til Dhaka, Bangladesh i marts måned for at undervise. Er der noget,
> jeg absolut må se/opleve på mine fridage dernede. Også gerne andet af
> interesse.

Du kan godt glæde dig! Du kan se lidt om landet på vores hjemmeside. Dhaka
er hurtigt overstået. Der er ikke meget at se, hvilket der faktisk ikke er
noget sted i landet. Til gengæld er det enormt meget at opleve! Vi endte med
en uge i Khulna. Der er ingen guidebøger der antyder, at man kan bruge en
uge her, men befolkningen er ufattelig venlig. Fattigdommen er enorm, men
ikke så påtrængende som i Indien. Det skyldes nok, at ligheden er større.
Det eneste jeg decideret vil anbefale er en sejltur på floden med The Rocket
(hvis den stadig eksisterer). Du kan passende sejle ned syd på, og tage en
tur i deltaet (Sundabaran eller noget i den retning). Tag en autoriseret
tur. Vi tog en lidt billigere løsning, og kom aldrig rigtig ind i selve
deltaet. Det var lidt ærgerligt, men en oplevelse alligevel.

I Dhaka bør du opspore en cykelrickshaw der taler engelsk. Betal ham godt,
og du har ham hele dagen. Vi gjorde den fejl at bede ham forlade os, da vi
syntes det var lidt anstrengende at have ham i nakken hele tiden. Det betød,
at vi i den grad fór vild! Vi var fuldstændig lost, og vi kunne ikke finde
en rickshaw der kunne forstå, hvor vi skulle hen. Det var ikke farligt på
noget tidspunkt, men vi var rundt i nogle lidt mærkelige kvarterer.

Hvis du skal undervise, så er der sikker folk der kan fortælle dig lidt om
deres demonstrationer og lign. vedr. sikkerhed.

Jeg er kun lidt misundelig!

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....