Paris i april
Fra : rt

Dato : 18-01-07 10:37

Hej ng

Vi er fire unge mennesker der skal en tur til Paris på et tidspunkt
i april. To af os har været der før, og to har aldrig været i byen.

Jeg vil først og fremmest høre om I har anbefalinger til et godt/billigt
hotel, gerne i latinerkvarteret, men det er ikke et must.

Og hvad er "billigt", hvad skal vi forvente?

Dernæst vil jeg da gerne høre om I har nogle konkrete anbefalinger
til restauranter, barer, seværdigheder, steder, oplevelser osv? Der skal
tages højde for at vi er "on a budget" ;--)

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Kristian

Dato : 19-01-07 00:26

"rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com> wrote:

> [...]
>til restauranter, barer, seværdigheder, steder, oplevelser osv? Der skal
>tages højde for at vi er "on a budget" ;--)

Billigt og hyggeligt hotel i Latinerkvarteret:
http://www.hotel-marignan.com/
Men vent ikke for længe med at reservere !

Kik også på:
www.venere.com
--
Kristian

Fra : Henrik W

Dato : 20-01-07 18:58

rt wrote:
> [...]
>
> Jeg vil først og fremmest høre om I har anbefalinger til et godt/billigt
> hotel, gerne i latinerkvarteret, men det er ikke et must.

Kæresten og jeg tager derned igen i år de to første uger af maj. Vi skal
bo på det samme hotel, som vi gjorde sidste år. Det hedder Hotel
Bellevue et du Chariot d'Or ( http://hotelbellevue75.com/index-gb.htm )
og koster ca. €68 pr nat for et dobbeltværelse med bad/toilet, tv, tlf,
safe. Det er selvfølgelig ikke splinternyt, men har en god charme og alt
er rent og pænt og fungerer.

Ligger tæt på Les Halles/Chatalet, så det er nemt med transfer fra CDG.
Det er bare at tage RER toget (koster ca €8 pr person). Der er gode
indkøbsmuligheder og der er heller ikke langt til Pompidou centret.

> [...]
> til restauranter, barer, seværdigheder, steder, oplevelser osv? Der skal
> tages højde for at vi er "on a budget" ;--)

Katakomberne, Cemitere du Pere Lachiase (Jim Morrison bl.a. ligger her),
Sacre Coæur, aften rundtur for at se Paris med lys på, shopping på
Avenue des Champs Elysées om aftenen (færre folk), Marais kvarteret,
Eiffel tårnet som en selvfølge, den nye og gamle triumfbue (den gamle
kan kombineres med Champs Elysées om aftenen)

Køb "Carnet" til metroen. Det er nemt og billigt, kostede sidste år
€10,70 for et Carnet (10 billetter). Lad være med at springe på Paris
Visité kortet, det er alt for dyrt.

Lad være med at sidde udenfor at spise på caféer og restauranter. Det er
dyrere end inden for. Sørg for at købe vand, snacks og andet i
supermarkeder og ikke i kiosker. Det er meget dyrere i kiosker.

--
Henrik W

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-07 19:21

> Jeg vil først og fremmest høre om I har anbefalinger til et godt/billigt
> hotel, gerne i latinerkvarteret, men det er ikke et must.

Min kæreste og jeg skal også til Paris i april og har booket et værelse på
Hotel Les Argonautes. Det koster 56 EUR pr. overnatning for et værelse med
lille dobbeltseng og 70 EUR for et værelse med stor seng. Det ligger 5 min.
gang fra Notre Dame og er temmeligt billigt.

http://www.hotel-les-argonautes.com

Mvh

Casper

Fra : info@hotels4traveler~

Dato : 21-01-07 08:35

You can check our website - there you can compare prices from over 20
hotel reservation sites.
www.hotels4travelers.com

Fra : rt

Dato : 22-01-07 08:34

Tak til jer alle, jeg kigger nærmere på jeres svar!

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Ralph

Dato : 01-02-07 20:37

> Og hvad er "billigt", hvad skal vi forvente?

Læser med stor interesse med, de priser i nævner for et dobbeltværelse, er
det pr. person - sikkert et dumt spørgsmål

Har lige set rabatten, og fik lidt blod på tanden, 5 dage med fly fra
Billund d. 8.4. koster knap 2500 incl. morgenmad pr.person.

Hvis vi selv kører til Hamborg og flyver det sidste stykke koster flybillet
ca. 750 pr. person, og hotel 4 nætter 1100 pr.person med morgenmad.
benzin ca. 1.000 kr. (bor på Mors), altså ca. 2500 billigere, gider man
sidde i en gammel Ford 6 timer for det?

To voksne og tre halvstore børn (voksenpris), så vi skal selvf. i
Disneyland, priser?

Louvre priser?

HVAD gør vi, bedst og billigst, GIDER ikke en fem-dages-rejse med bus.

Jeg kan se at vi har travlt, hvis vi skal have noget af det billige. Men nu
er det pludseligt blevet realistisk, min kone har kigget på 8-10 dages
rejser incl. udflugter DET er dyrt når alt skal ganges med fem.

--
Ralph

Fra : Kim Malchau

Dato : 11-02-07 15:23

On Thu, 18 Jan 2007 10:36:43 +0100, rt wrote:

> Jeg vil først og fremmest høre om I har anbefalinger til et godt/billigt
> hotel, gerne i latinerkvarteret, men det er ikke et must.

Jeg har booket hotel gennem dem her:

http://www.turquoise.co.uk/Paris/

Det virkede fint og var ganske billig.

Venlig hilsen