Vejle- Ideer?
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 17-01-07 22:52

Hejsa til alle

Jeg skal til Vejle d 31 jan. Målet er en lille operation på Mølholm d. 1
feb. Men jeg skal møde d 31 om formiddagen til en omgang prøver, men vi har
så resten af dagen til at rende rundt i Vejle.

Er der nogen der har nogen gode ideer til hvad vi skal se eller opleve? Vi
har ikke bil med, så det skal helst være tæt på centrum.

Aften er planlagt og overnatning bliver på Park hotel.

VH Pernille

Fra : Søren Blom

Dato : 18-01-07 22:48

"Pernille Højgaard" <ph@praxis-it.NOSPAM> skrev

> [...]
> har ikke bil med, så det skal helst være tæt på centrum.
>
> Aften er planlagt og overnatning bliver på Park hotel.

Med fare for at få et lag tæsk af en Vejleborgnenser, så vil jeg sige at
Vejle har ikke ret meget at byde på, og slet ikke en råkold vinterdag som
31. Januar meget vel kan være. Men der er da en gågade, men ellers vil jeg
da forslå jer at kikke lidt på http://www.vejle.dk/page20008.aspx for ideer.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : henningn

Dato : 18-01-07 23:39

Gå en tur rundt i byen og se på byggeri. I den ene ende af gågaden
har man lavet et fint torv - Nørretorv - hvor man er ved at bygge et
lille shopping-center kaldet Mary's. Gå så ned ad vores fine gågade
- læg mærke til flotte lamper, og spændende arkitektur - et par fine
skulpturer er der undervejs, og et sted hvor man kan kigge ned under
gågaden og se Vejles allerførste vej. Nede i den anden ende af
gågaden kan du så se den spritnye biograf Lido (åbner den 19.
januar) og overfor den er man ved at bygge et noget større
shopping-center - kaldet Bryggen. Så kan du fortsætte ned til
busterminal og banegård som også er rimeligt nyt, med en fin Bjørn
Nørgaard skulptur udenfor. Så går du ned til havnen, hvor man er ved
at bygge et helt nyt kvarter, bl.a. med højhuset Den Hvide Facet -
allerøverst er der nogen svinsk dyre ejerlejligheder - hvis det var
noget. Tilbage til busterminalen - så kan du tage en 4'er ud til
Nørreskoven hvor man er ved at bygge nyt stadium - du kan også gå en
tur i skoven hvis vejret er til det. Er du frisk går du helt ind til
byen. Hvis du orker kan du så tage en 211'er ud til Jelling for at se
på Jelling-højene og den fine Jelling Kirke.

Jo - der er skam masser at se på en dag i Vejle.

Venlig hilsen
Henning