Madrid m. Ryanair
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 17-01-07 22:34

Hej
Imponerende - har lige købt billetter til madrid fra Billund m. Ryan -
776,- for 4 mand - rur incl.

Jeg vil lige høre - om der nogen som kan hjælpe.

1): Jeg kan ikke finde ud af "hvilken" lufthavn der landes i? Normalt
benytter RyanAir mindre lufthavne i nærheden af storbyerne - men som
sagt - kan kun finde én - "Barajas".

2) Vi lander ca. kl 24. Hvorledes kommer man
"hurtigst/lettest/billigst" til madrid

3) Et anbefalelsesværdigt vandrerhjem - (skal som udgangspunkt ikke
leje bil)

4) HVAD skal man BARE se, når man er kort tid i madrid....

Takker
Jørn

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-01-07 01:15

Jørn N. Andersen <jna@SI5C2c.dk> (slet SI5C2) wrote in

> Hej
> Imponerende - har lige købt billetter til madrid fra Billund m. Ryan -
> 776,- for 4 mand - rur incl.

Ja så bliver det vist ikke billigere.

> 1): Jeg kan ikke finde ud af "hvilken" lufthavn der landes i? Normalt
> benytter RyanAir mindre lufthavne i nærheden af storbyerne - men som
> sagt - kan kun finde én - "Barajas".

Jamen det er også den de benytter.

> 2) Vi lander ca. kl 24. Hvorledes kommer man
> "hurtigst/lettest/billigst" til madrid

Metroen. Jeg ved ikke om de er blevet færdige med at renovere/ombygge
Metrolinien fra lufthavnen. Hvis ikke kan det være lidt forvirrende at
skulle skifte til en bus halvvejs (medmindre i kan spansk).

> 3) Et anbefalelsesværdigt vandrerhjem - (skal som udgangspunkt ikke
> leje bil)

Pas.

> 4) HVAD skal man BARE se, når man er kort tid i madrid....

Bernabeu Stadion? Moderne arkitektur? En tyrefægter arena? De gange
jeg har været der har jeg oftest været tvunget til det, og primært fået
set et hotel, en restaurant og måske et indkøbscenter.

Den ene gang (i sommers) hvor vi havde planlagt et ophold for at se byen,
var der en ulidelig hedebølge, som ødelagde vores planer.

Fra : bj

Dato : 20-01-07 22:33

"Jørn N. Andersen (slet SI5C2)" <jna@SI5C2c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> leje bil)
>
> 4) HVAD skal man BARE se, når man er kort tid i madrid....

El aeropuerto de Madrid-Barajas está
situado a doce kilómetros del
centro de Madrid.

oversat betyder det at der er 12 km til centrum, så mon ikke det måske bare
handler om at finde en taxa som kan guide jer derhen hvor I skal.

ellers er der 4 bustermialer som giver jer muligeheden for at prøve på egen
hånd hvis det lyster
http://www.aena.es/csee/Satellite?pagename=Aeropuerto_MAD

den findes også på engelsk
http://www.madrid-mad.com/