Charterferie fra Hamborg
Fra : Søren

Dato : 16-01-07 07:38

Hej

Vi er en famile på 2 voksne og 2 børn. Vi vil gerne sydpå til sommer -
Mallorca elller Kreta. Har kigget i i danske rejsekataloger men synes det er
frygteligt dyrt i uge 28 og 29.

Er der nogen der har erfaring med at flyve fra Hamborg med tyske
rejseselskaber. ?

Er det OK eller er der noget specielt man skal være på vagt over for.

Søren

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-01-07 11:28

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote in

> Er der nogen der har erfaring med at flyve fra Hamborg med tyske
> rejseselskaber. ?
> Er det OK eller er der noget specielt man skal være på vagt over for.

De tyske rejseselskaber kender jeg ikke noget til, men de skal da være
frygteligt meget billigere hvis det skal være en økonomisk fordel at flyve
fra Hamborg?

Parkering koster 100 euro for 2 uger hvis man ikke vil slæbe sin bagage
altfor langt, og så skal bilen jo også have lidt brændstof afhængig af
hvorlangt væk man bor.

Der er ikke togforbindelse, så man skal med en bus det sidste stykke hvis
man vælger tog (som også er en væsentlig udgift).

Endelig kan man jo flyve til Hamborg, men det koster jo også penge.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-01-07 19:20

Kent Oldhøj wrote:
> "Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote in

Søren, jeg kan anbefale Hamburg. - Bla. Air Berlin flyver derfra. Et
stort lavprisselskab, såvidt jeg ved. Jeg har fløjet med dem 1 gang.

Og selvfølgelig Lufthansa, og datterselskabet (husker ikke navn) som jeg
også har fløjet med.
Men kig på lufthavnenes hjemmeside.

> De tyske rejseselskaber kender jeg ikke noget til, men de skal da være
> frygteligt meget billigere hvis det skal være en økonomisk fordel at flyve
> fra Hamborg?

Det er da meget tættere på en det afsides beliggende Kastrup... Der er
kun knap 2 timers kørsel fra grænsen.
http://www.ham.airport.de/index.phtml

> Parkering koster 100 euro for 2 uger hvis man ikke vil slæbe sin bagage
> altfor langt, og så skal bilen jo også have lidt brændstof afhængig af
> hvorlangt væk man bor.

Der går bus til de fjerne parkeringspladser, som det gør mange andre
steder. F.eks. ogås i Billund.

> Der er ikke togforbindelse, så man skal med en bus det sidste stykke

Parkering er ikke billig. Jeg vil iøvrigt vædde på at man kan klare
turen til Hamburg lufthavn billigst med tog fremfor bil, fra f.eks. Kbh.
Afhængig af antal passagerer i bilen, og rabatter i toget.

Det er vel også muligt at finde en lufthavnbus fra centrum. Den slags er
ret udbredt verden over...

Mvh. Jørgen
--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-01-07 10:48

Jørgen Rasmussen <jo-ra@tdc-net.dk> wrote in

> Det er vel også muligt at finde en lufthavnbus fra centrum. Den slags
> er ret udbredt verden over...

Helt sikkert.

Men gider man alt besværet for at spare nogle hundredelapper? Jeg siger
ikke at det altid kun er hundredelapper man kan spare (jeg ved det ikke),
men er det det, skal man nok overveje om det er besværet værd. Og her kan
et skift fra tog til lufthavnsbus med bagage og måske børn et fremmed sted
være både en tidsrøver, stressfaktor og mega besværligt (de færreste busser
er egnede til passagerer med bagage).

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 00:52

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et skift fra tog til lufthavnsbus med bagage og måske børn et fremmed sted
> være både en tidsrøver, stressfaktor og mega besværligt (de færreste

hehe, hvis man bor i jylland, så er det altså LETTERE og BILLIGERE at tage
til Hamborg fremfor at tage til København
Det er jo ikke ALLE danskere der bor i København

--
Tom

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-01-07 13:30

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> hehe, hvis man bor i jylland, så er det altså LETTERE og BILLIGERE at
> tage til Hamborg fremfor at tage til København

Det må være et jyde kompleks? Jeg har ikke nævnt Kastrup Lufthavn med et
eneste ord, og alligevel er der flere jyder(?) der tilsyneladende
insisterer på at ville sammenligne sig med København

> Det er jo ikke ALLE danskere der bor i København

Noget kunne tyde på at det ihvertfald er de smarteste Hvad man vil
ligge i ordet "smarteste" er så helt op til en selv

Fra : Bjarne

Dato : 16-01-07 23:13

Kent Oldhøj skrev:
> [...]
>
> Der er ikke togforbindelse, så man skal med en bus det sidste stykke hvis
> man vælger tog (som også er en væsentlig udgift).

Man kan finde tog på www.bahn.de, søge på Hamburg Flughafen.
Der er f.eks. en fin forbindelse Århus - Neumünster og så med bus derfra.

Bjarne

Fra : Jan Boegh

Dato : 18-01-07 18:46

Kent Oldhøj skrev i Xns98BA749BFD72Akentoldhoj@oldhoj.dk dette:
> [...]

> De tyske rejseselskaber kender jeg ikke noget til, men de skal da være
> frygteligt meget billigere hvis det skal være en økonomisk fordel at

For de fleste jyder er det billigere at køre til Hamborg end til KBH. Og -
selv om det nok er en overraskelse - så er vi en hel del, der bor på
kontinentet.

> Parkering koster 100 euro for 2 uger hvis man ikke vil slæbe sin
> bagage altfor langt, og så skal bilen jo også have lidt brændstof
> afhængig af hvorlangt væk man bor.

Hmmm - ku' jeg da bare slippe så billigt, når jeg rejser fra Aalborg.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-01-07 19:13

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> wrote in

> For de fleste jyder er det billigere at køre til Hamborg end til KBH.
> Og - selv om det nok er en overraskelse - så er vi en hel del, der bor
> på kontinentet.

Selv i Jylland er der flere lufthavne og - selvom det nok kommer som en
overraskelse - så afgår der faktisk charterfly fra mange af dem. Det var da
mere nærliggende at sammenligne med disse lufthavne fremfor altid at ville
sammenligne sig med København.

> Hmmm - ku' jeg da bare slippe så billigt, når jeg rejser fra Aalborg.

Parkér afdragslokummet gratis i nærheden og tag en taxi det sidste stykke
til lufthavnen. Virker desværre ikke så godt i udlandet, da uheldige
elementer hurtigt spotter en efterladt bil med udenlandske nummerplader.

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-01-07 18:34

Kent Oldhøj skrev i Xns98BCC38BC3439kentoldhoj@oldhoj.dk dette:

> [...]
> Det var da mere nærliggende at sammenligne med disse lufthavne
> fremfor altid at ville sammenligne sig med København.

Hmm - de sidste par gange, jeg har været på ferierejse er det gået over KBH
alligevel. Menn ellers har du selvfølgeligt ret.

> [...]
> stykke til lufthavnen. Virker desværre ikke så godt i udlandet, da
> uheldige elementer hurtigt spotter en efterladt bil med udenlandske

Nu er jeg ikke færdig med at afdrage på lokummet, der for en fattig hund som
mig, repræsenterer en relativ væsentlig værdi - så jeg foretrækker en
overvåget plads, hvis jeg skal efterlade bilen i en eller flere uger.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-01-07 11:54

"Kent Oldh¯j" <kent@FJERNESoldhoj.dk> writes:
>De tyske rejseselskaber kender jeg ikke noget til, men de skal da være
>frygteligt meget billigere hvis det skal være en økonomisk fordel at
>flyve
>fra Hamborg?

Jeg tror det afhænger af hvor man skal hen. En af mine venner skulle have
hele familien med til USA. De rejste fra Hamborg, vist nok vis
Neckermann.de
Jge har desværre ikke lioge mulighed for st spørge ham pt, men taget på
hukommelsen var besparelsen ca. 6.000-7000 pr person for en rejse til USA
med hotel-kuponer og billeje - de var tre afsted, så besparelsen må siges
at være betragtelig!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-01-07 13:51

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in

> Jeg tror det afhænger af hvor man skal hen.

Helt sikkert. Jeg er bare så gammel at "charterferie" er lig med Sydeuropa

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-01-07 15:27

"Kent Oldh¯j" <kent@FJERNESoldhoj.dk> writes:
>Helt sikkert. Jeg er bare så gammel at "charterferie" er lig med
>Sydeuropa

Skidt, bare man ældes med ynde - det gør jeg(tror jeg nok...håber jeg
på…årh hvad h…).

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Rasmus Rohde

Dato : 16-01-07 17:24

On Tue, 16 Jan 2007 07:37:35 +0100, Søren wrote:
> Er der nogen der har erfaring med at flyve fra Hamborg med tyske
> rejseselskaber. ?
Jeg har fløjet med Lufthansa og HLX med stor succes. De 2 gange jeg har
været i Hamborg lufthavn har den været langt mere fremkommelig end
eksempelvis Kastrup.

Hvis du beder om en Holiday Park Ticket i informationen gives der 15 euro
rabat på parkeringen på P8 og P9. Der går shuttle-bus direkte til
terminalen.

Fra : Søren

Dato : 16-01-07 19:07

"Rasmus Rohde" <nospam@duff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du beder om en Holiday Park Ticket i informationen gives der 15 euro
> rabat på parkeringen på P8 og P9. Der går shuttle-bus direkte til

Jeg har også hørt at parkeringspriser skulle være OK i Hamborg. Vi bor i
Kolding, så det tager kun 2 timer at komme derned.

Jeg har undersøgt nogle priser på hoteller som også danske rejseselskaber
udbyder. Der ligger der en besparelse på ca. 10.000,- for os alle 4 på en 14
dages chartertur.

Er der nogen der har været på chartertur med tyske selskaber ?

Søren

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-01-07 10:53

> Jeg har undersøgt nogle priser på hoteller som også danske
> rejseselskaber udbyder. Der ligger der en besparelse på ca. 10.000,-
> for os alle 4 på en 14 dages chartertur.

Føj for den. Det er da til at tage og føle på.

Hvilke bureauer kigger du på?

Konen har ytret at hun godt gad en total afslapningsferie på et eller andet
børnevenligt resort, hvor vi ikke skulle tænke på noget.

Jeg er mest til spontane ferier fordi jeg har adgang til billige
flybilletter og overnatning via mit arbejde. Det kræver bare at man selv
gør en stor del af arbejdet.

Fra : Søren

Dato : 17-01-07 16:22

> "Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote in

> Føj for den. Det er da til at tage og føle på.
>
> Hvilke bureauer kigger du på?

Herhjemme har jeg talt med Spies, Appollo og Falk Lauridsen. På
www.extrareisen.de fandt jeg som sagt de samme hoteller en del billigere.
Jeg fandt rejser fra Alltours og Neckermann. Det var med fly, transport fra
lufthavn på feriestedet, lejlighed i 14 dage samt all inclusive.

Så det man kommer til at mangle er selvfølgelig de dansktalende guider.

Søren

Fra : Rasmus Rohde

Dato : 16-01-07 17:35

> De tyske rejseselskaber kender jeg ikke noget til, men de skal da være
> frygteligt meget billigere hvis det skal være en økonomisk fordel at flyve
> fra Hamborg?
Ok - lad os prøve at tage udgangspunkt i Århus.
Lad os sige jeg vil et sted hen som ikke kan nås fra Tirstrup eller
Billund. Så er der 15 km i forskel om du skal køre til Hamborg eller
Kastrup og til Hamborg er der ikke en storebæltsbro.

Desuden er min erfaring at man nemt sparer 500-700 kr. pr. snude ved at
flyve fra Hamborg i forhold til eksempelvis Sterling fra Billund. Desuden
får man langt langt flere afgange at vælge imellem.

> Parkering koster 100 euro for 2 uger hvis man ikke vil slæbe sin bagage
> altfor langt, og så skal bilen jo også have lidt brændstof afhængig af
> hvorlangt væk man bor.
Den åbne holiday parking plads (P9 mener jeg) koster ca. 70 euro, og der
går altså shuttle til terminalen. Umiddelbart tror jeg ikke du kan parkere
meget billigere i Kastrup.

> Der er ikke togforbindelse, så man skal med en bus det sidste stykke hvis
> man vælger tog (som også er en væsentlig udgift).
Ja - Hamburg er muligvis ikke så tilgængelig, hvis man vælger tog.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-01-07 10:38

Rasmus Rohde <nospam@duff.dk> wrote in

> Desuden er min erfaring at man nemt sparer 500-700 kr. pr. snude ved
> at flyve fra Hamborg i forhold til eksempelvis Sterling fra Billund.

Det er helt sikkert muligt at finde eksempler hvor der kan spares penge.
Min pointe er at man skal huske at regne med alle ekstraudgifter ved at
skulle til Hamburg, og nogle gange vil man stå tilbage med at have sparet
nogle få hundrede kroner til gengæld for et større måske meget tidskrævende
besvær.

> Desuden får man langt langt flere afgange at vælge imellem.

Det er et rigtig godt argument. Kan du anbefale nogle tyske rejsebureauer?

> Den åbne holiday parking plads (P9 mener jeg) koster ca. 70 euro, og
> der går altså shuttle til terminalen. Umiddelbart tror jeg ikke du
> kan parkere meget billigere i Kastrup.

Det kan det nu. 425,- kr for 15 dage.

Fra : Bjarne

Dato : 16-01-07 23:10

Søren skrev:
> [...]
> rejseselskaber. ?

..... er der noget specielt man skal være på vagt over for.

De tyske børneguider. Badingo! Man får lyst til at kvæle dem.

Bjarne

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-01-07 00:29

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> writes:
>.... er der noget specielt man skal være på vagt over for.
>>
>De tyske børneguider. Badingo! Man får lyst til at kvæle dem.

hvorfor dog det?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Bjarne

Dato : 17-01-07 11:37

Frank Løkkegaard skrev:

> hvorfor dog det?

Fordi de udøver terror imod fredsommelige mennesker, der ikek kan
udholder deres larmende musik og ustandselige 'Badiiingooo!' fra
hotelområder.

Bjarne

Fra : Rasmus Rohde

Dato : 17-01-07 17:14

> Det er et rigtig godt argument. Kan du anbefale nogle tyske rejsebureauer?
Hvis man booker i god tid er lufthansa et godt bud. Man kan finde de
billige afgangstidspunkter på deres egen hjemmeside og derefter bestille
dem hos kilroytravels for at spare 80,- i gebyr pr. billet.

hlx.com har jeg også fløjet med og det var ganske fint, men uden gratis
servering som hos Lufthansa.

Ellers flyver airberlin også fra Hamburg og condor, hvis man skal længere
væk.

> Det kan det nu. 425,- kr for 15 dage.
Blev lige nysgerrig for at se hvad jeg gav for 14 dages parkering i
Hamburg juli i år: 354,22 dkr

Fra : Rasmus Rohde

Dato : 17-01-07 17:18

> Blev lige nysgerrig for at se hvad jeg gav for 14 dages parkering i
> Hamburg juli i år: 354,22 dkr
Den vil jeg godt lige korrigere til sidste år :)