Afstemning: Hvor skal vi hen?
Fra : Markus B

Dato : 15-01-07 10:31

Vi var så heldige at få en uventet julegave i form af en pose penge som vi
gerne vil brænde af på en rejse. Planen er at vi vil invitere min nyligt
fraseparerede bror og hans to børn med - De trænger til det! Vi er altså tre
voksne og fire børn i alderen 7 - 11 år.

Vi har omkring 60.000 kr. til rådighed og de skulle gerne dække alle
udgifter. Som udgangspunkt vil vi gerne af sted 14 dage i skolernes
sommerferie, men vi vil nok være tilbøjelige til at acceptere en kortere
tur, frem for at være tvunget til at "nøjes" med de traditionelle
chartermål.

Vi er ikke til daseferie ved hotelpools men min datter (den ældste af
ungerne) har indskærpet overfor os at der altså godt må være lidt varmt, der
hvor vi skal hen - staklen er tidligere blevet slæbt med til Grønland og
Lapland J Hvis hun skulle vælge blev det en chartertur til Kos ligesom
hendes klassekammerater gør. Vi vil dog nok foretrække noget lidt mere
eksotisk/spændende. Vi har overvejet USA og et par lande i fjenøsten men er
åbne overfor alle forslag.

Måske har vi mulighed for at rejse uden for skolernes ferie - selvom jeg er
lidt modstander af at forældre hiver børnene ud af skolen i tide og utide.
Hvis vi vælger dette, er det dog vigtigt at der virkelig skal være noget "substans"
i vores rejse.

Hvad synes I?

Fra : Aslan

Dato : 15-01-07 10:51

Markus B wrote:

> Hvad synes I?

Luksushus med mulighed for både en dag ved poolen og opdagelse i nærområdet,
kultur, god mad, fantastisk is og rigtig gode shoppingmuligheder inden for
rækkevidde: http://www.in-italia.dk/resortr_3375.asp

Aslan

Fra : Markus B

Dato : 15-01-07 11:44

"Aslan" <cpoulsen@ REMOVE THIS email.dk> wrote in message

> [...]
> nærområdet, kultur, god mad, fantastisk is og rigtig gode
> shoppingmuligheder inden for rækkevidde:

Dit hus, eller modtager du kommision?

Fra : Bjarne

Dato : 15-01-07 11:55

Markus B skrev:
> "Aslan" <cpoulsen@ REMOVE THIS email.dk> wrote in message

> Dit hus, eller modtager du kommision?

Jeg ville faktisk ikke være bange for en personlig henvendelse til
Initalia for at få gode råd og gode ideer til projektet. De virker
yderst kompetente.
De har også nogle fantastiske steder i Toscana.

Og så synes jeg, at din bemærkning er temmeligt malplaceret, med mindre
du har begrundet mistanke om, at der er en, der vil mele sin egen kage.
Har du ikke det, ville en undskyldning være på sin plads.

Et andet sted, man kunne finde på at tage hen med den beløbsramme, ville
være det mazuriske område i det østlige polen. For de penge ville man
formentlig kunne leje et vidunderligt hus i utroligt naturskønne
oplevelser tæt på en af de mange søer.

Hvis det stadig kan lade sig gøre at bo i Kao Da's villaer (gamle
franske koloni-villaer) uden for Nha Trang i Vietnam, så er det det mest
paradisiske sted, jeg nogensinde har oplevet, vidunderligt ved det
sydkinesiske hav og tæt på bådture til vidunderlige øer.

Og så er der selvfølgelig fantastiske Kap Verde, som Startour har på
programmet.

Bjarne

Fra : Markus B

Dato : 15-01-07 12:23

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message

> [...]
> har begrundet mistanke om, at der er en, der vil mele sin egen kage. Har
> du ikke det, ville en undskyldning være på sin plads.

Den kommer så her: Jeg beklager meget hvis det bare var et velment råd. Jeg
syntes imidlertid, det lignede et reklameindlæg. Faktisk har jeg lidt haft
Italien inde i overvejelserne, fordi jeg har tænkt på at man virkelig ville
kunne give sådan en rejse et substansielt inhold overfor børnene. Hvis vi
skulle vælge Rom, ville vi dog foretrække at bo tættere på.

> [...]
> være det mazuriske område i det østlige polen. For de penge ville man
> formentlig kunne leje et vidunderligt hus i utroligt naturskønne

Vi har allerede været i Polen og vil nok godt lidt længere væk.

> [...]
> paradisiske sted, jeg nogensinde har oplevet, vidunderligt ved det
> sydkinesiske hav og tæt på bådture til vidunderlige øer.

Det vil jeg google lidt.

> Og så er der selvfølgelig fantastiske Kap Verde, som Startour har på
> programmet.

Kigger på det - Tak

Fra : Bjarne

Dato : 15-01-07 13:01

Markus B skrev:

> [...]
> kunne give sådan en rejse et substansielt inhold overfor børnene. Hvis vi
> skulle vælge Rom, ville vi dog foretrække at bo tættere på.
Jeg har ingen interesser i Initalia, men synes faktisk, de virker meget
kompetente, også m.h.t. rådgivning.

En anden mulighed er Ligurien, som jeg personligt holder meget af.
Her kunne man overveje Albenga, Alassio eller Pietra Ligure og have
muligheden for at tage en smuk tur med toget til f.eks. Nice.

> Vi har allerede været i Polen og vil nok godt lidt længere væk.
Det er *lidt længere væk*
Der er meget langt til det østligste Polen.

> Det vil jeg google lidt.
Det er vist ikke så nemt, måske skal du have fat i et rejsebureau.

> Kigger på det - Tak

Held og lykke.

Bjarne

Fra : Aslan

Dato : 16-01-07 00:50

Markus B wrote:
> [...]
> at man virkelig ville kunne give sådan en rejse et substansielt
> inhold overfor børnene. Hvis vi skulle vælge Rom, ville vi dog

Modtaget!

Grunden til at jeg foreslog et sted lidt uden for Rom, var at man så kan
trække sig tilbage til landlig idyl efter en hektisk dag/dage i Rom.
I områderne uden for Rom er priserne generelt lidt mere behagelige end i den
evige stad.

Aslan

som sagtens kunne bruge 14 dage i Rom (igen!) med kultur, shopping, mad og
is og 14 dage (igen, igen, igen!) ude på landet med kultur, mad, is og
kurvekørsel i Alfaen!!

Fra : Linda

Dato : 15-01-07 10:52

"Markus B" <mm@m.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er lidt modstander af at forældre hiver børnene ud af skolen i tide og
> utide. Hvis vi vælger dette, er det dog vigtigt at der virkelig skal være

Jeg synes, at din bror er helt utrolig heldig, at han har en bror, som dig!
Hvor er det sødt af dig og din kone at tænke på ham og hans børn!
Jeg er også modstander af at tage børn ud af skolen, i tide og utide. Men vi
har gjort det med vore børn, engang, da turen gik til USA. Som læreren
sagde: Det som de lærer, på sådan en tur, ville de ikke kunne lære, i et
klasseværelse. Fælles oplevelser betyder rigtig meget. Jeg ved ikke om der
er penge nok, til en tur til USA. -Men det er et godt mål! -En badeferie
gi'r nok ikke det samme...

Fra : Markus B

Dato : 15-01-07 11:27

"Linda" <Vinterbade@r> wrote in message

> Jeg synes, at din bror er helt utrolig heldig, at han har en bror, som
> dig! Hvor er det sødt af dig og din kone at tænke på ham og hans børn!

Hører med til billedet at han sandelig også var der for min familie da jeg
var studerende og endnu mere fattig end nu.

> [...]
> klasseværelse. Fælles oplevelser betyder rigtig meget. Jeg ved ikke om
> der er penge nok, til en tur til USA. -Men det er et godt mål! -En

Min første tanke var også en tur til USA men jeg tror desværre ikke
økonomien rækker til ret meget mere end f. eks. en uges ophold i New York,
hvis man "kun" har 60.000. Det kunne selvfølgelig også være fedt nok i sig
selv - og er klart med i overvejelserne - men alligevel kan jeg ikke lade
være med at tænke at det måske var bedre at vente et par år, til vi
(forhåbentlig) kan finansiere en tre-ugers køretur på f. eks. route 66 og en
uge i enten San Fransisco eller New York.

Fra : HH

Dato : 15-01-07 15:29

> [...]
> (forhåbentlig) kan finansiere en tre-ugers køretur på f. eks. route 66 og
> en uge i enten San Fransisco eller New York.

Vestlige usa - fly tur / retur ca. 20000. billeje 3 uger ca. 7000, motel
(med rabatkuponer max 100 dollar dag for 2 senge) ca. 20.000, resten er til
mad og benzin 13.000 kr.

Så får I set grand canyon, Yosemite, Zion, Bruce Canyon, Las Vegas,
Hollywood osv.

Fra : Anette

Dato : 15-01-07 15:37

"HH" <HH@hansenkanikkelidespam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til mad og benzin 13.000 kr.
>
> Så får I set grand canyon, Yosemite, Zion, Bruce Canyon, Las Vegas,

20000 for flybillettet til 7 ???? Til det vestlige USA?? Hvordan?????

Anette

Fra : Zeki

Dato : 15-01-07 10:59

"Markus B" <mm@m.com> skrev i en meddelelse
> Hvad synes I?

Jeg vil anbefale at du researcher Seychellerne. La Digue er den smukkeste ø
og stranden er kåret som en af verdens smukkeste, men der er nok mere at
lave på øen Praslin ift aktiviteter.

Vi kunne komme afsted for 35K, to voksne og et barn og leve temmeligt
luksuriøst. Hvis i kan nøjes med to værelser/bungalows burde 60K være nok
især hvis I rejser uden for højsæson.

Mvh
Zeki

Fra : Markus B

Dato : 15-01-07 11:51

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vi kunne komme afsted for 35K, to voksne og et barn og leve temmeligt
> luksuriøst. Hvis i kan nøjes med to værelser/bungalows burde 60K være nok

Tak for dit bidrag. Seychellerne havde jeg slet ikke overvejet - troede det
var langt udenfor vores økonomiske rækkevidde - og da min bror og jeg er
ivrige lystfiskere, kan jeg godt se muligehederne... Imidlertid er jeg bange
for at resten af selskabet ville kede sig lidt. Der må nok godt være lidt
mere "kulturelt indhold" i vores tur.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-07 13:36

> [...]
> er lidt modstander af at forældre hiver børnene ud af skolen i tide og
> utide. Hvis vi vælger dette, er det dog vigtigt at der virkelig skal være

Florida kunne også være et bud. Der kan 60000 række langt, da Florida er
væsentlig billigere end resten af USA.

Se evt. min hjemmeside for rejseforslag mv.
www.florida-usa.dk

God tur,

Martin

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-01-07 15:33

"Markus B" <mm@m.com> writes:

> [...]
> fraseparerede bror og hans to børn med - De trænger til det! Vi er altså tre
> voksne og fire børn i alderen 7 - 11 år.

Du er godt nok en dejlig bror.

> [...]
> eksotisk/spændende. Vi har overvejet USA og et par lande i fjenøsten men er

Jeg ville med det samme fravælge USA af rent politiske grunde.

Og netop de nordlige områder ville nok stå øverst på listen her, men
når staklen nu fryser tæerne, må I nok hellere tage længere sydpå.

Afrika ville være et rigtig godt bud, hvis det var mig der skulle
afsted. Ikke så kulturelt, men masser af natur. F.eks. har Team Benns
safariture til bl.a. Kenya, som man evt. kunne kombinere med lidt
dasning ved det Indiske Ocean eller på Zanzibar.

Eller hvad med en tur til de Vestindiske Øer?

Eller I kunne leje en minibus og køre lidt rundt i Europa. Ungerne
ville sikkert elske en tur i EuroDisney, I kunne besøge Mont
Saint-Michel (http://en.wikipedia.org/wiki/Mont_Saint_Michel), det har
altid været en drøm for mig. Og ingen tur i Europa uden at skulle på
Belalp (http://belalp.ch/).

En rideferie i de gamle skove i Østeuropa ville også stå højt på min
liste. Eller en kanotur i Canada.

Og som man måske kan gætte, så er jeg til naturoplevelser. :)

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-01-07 15:58

"Anette" <asin@notthisway.no> writes:

>20000 for flybillettet til 7 ???? Til det vestlige USA?? Hvordan?????

Det passer da vist nogenlunde:
http://www.flyingoffice.dk/flybilletter.asp?TilBy=LOs+Angeles&Type=B&B1=Send&Kundenr=&fraby=CPH&clear=true

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-01-07 16:02

Frank Løkkegaard writes:

>Det passer da vist nogenlunde:
>http://www.flyingoffice.dk/flybilletter.asp?TilBy=LOs+Angeles&Type=B&B1=Send&Kundenr=&fraby=CPH&clear=true

Åhh, linket giver ikke resultaterne men spanske Iberia lander på 3795 pr.
voksen oog ca 2500 pr. barn under 12 år Afrejse er sat til 29 juni
hjemrejse tre uger senere.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Karin

Dato : 15-01-07 17:12

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Åhh, linket giver ikke resultaterne men spanske Iberia lander på 3795 pr.
> voksen oog ca 2500 pr. barn under 12 år Afrejse er sat til 29 juni
> hjemrejse tre uger senere.
>
> Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311 `

Hvor lander man så i USA? Og skal man tage hjem fra samme lufthavn, som man
er ankommet i ?

Fra : Jan Boegh

Dato : 18-01-07 19:03

Karin skrev i 45aba7c3$0$72753$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:
> "Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor lander man så i USA? Og skal man tage hjem fra samme lufthavn,
> som man er ankommet i ?

Det er temmeligt ligegyldigt, da en 'klassisk' tur i det sydvestlige USA
uden problemer kan laves som en rundtur, så man ikke skal tilbage af samme
vej som turen ud.

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-01-07 17:35

On Mon, 15 Jan 2007 10:59:01 +0100
"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> luksuriøst. Hvis i kan nøjes med to værelser/bungalows burde 60K være
> nok især hvis I rejser uden for højsæson.

Kan du anbefale er rejseselskab der er billigt og godt derned til ?

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : ThomasB

Dato : 15-01-07 17:58

"Markus B" <mm@m.com> skrev i en meddelelse

> Hvad synes I?

USA i autocamper..

Fra : Lars Ehlers

Dato : 16-01-07 01:31

Det nordlige Californien naturligvis!

Hvis I rejser i september eller starten af oktober, så er det nemmere
at finde gode priser på flybilletter, og det er faktisk den bedste tid
på året at besøge San Francisco på. Ingen tåge, lunt vejr og knapt så
mange turister som om sommeren.

Det er meget nemt at bruge 14 dage i og omkring San Francisco. God
blanding af storbyferie og naturoplevelser.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-01-07 11:48

"Karin" <K@Larsen> writes:

>Hvor lander man så i USA? Og skal man tage hjem fra samme lufthavn, som
>man
>er ankommet i ?
>Mvh

En eller anden lufthavn ved LA - til det andet spørgsmål: Jeg ved det ikke!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311