Disneyworld Paris - hvordan ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-01-07 13:32

Hej gruppe,

Nu kan ungerne (8 og 10) ikke holdes hen længere - den gennem flere år
lovede tur til Disney skal løbe af stablen i dette forår/sommer....
Jeg har tænkt mig at bestille en hotel/Disney pakke, og så selv køre derned
i egen bil.

Er der nogen her som kan øse ud af erfaringer og gode råd ang. en sådan tur
? - jeg tænker på gode råd om hvor mange dage/nætter man skal afsætte -
overnatninger på turen derned (der er vel 1000 km derned herfra) ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-01-07 15:09

On Sat, 13 Jan 2007 13:32:01 +0100
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
> sådan tur ? - jeg tænker på gode råd om hvor mange dage/nætter man
> skal afsætte - overnatninger på turen derned (der er vel 1000 km

Lad være med at tage derned i højsæson. Jeg erindrer at de havde
kø-indhegninger hvor der var skilte med "når du står her er der 2 timer
kø foran dig." og lignende. Eftersom at forlystelserne ikke koster
noget, så stiller folk sig jo gladeligt i kø hvilket kan give ganske
lange køer.

Du (eller rettere dine børn) kan snilt bruge et par dage dernede -
specielt hvis der er mange mennesker. Det er stort og der er mange
detaljer man kan se og røre. Væben dig dog med den store pengepung da
Disney også er meget kommercielt så alle udstillinger er også små shops
hvor der sælges alverdens Disney merchandise.

Vi boede på et af Disneys hotellerne lige ude for parken og det var
ganske morsomt. Om aftenen kom der disney figurer nede i foyeren hvor
de skrev autografer og "snakkede" med ungerne. TVet på værelset viste
kun disney kanaler så der var valget mellem tegnefilm eller disney
producerede film. Selve indretning osv. er gange genneført som det nu
engang er med Disney.

På pladsen ved hovedindgangen er der også underholdning om aftenen samt
typisk en masse boder og andet. Disse kan man se uden at skulle betale
for at komme ind i parken.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-01-07 15:40

Kim Schulz skrev:

> [...]
> timer kø foran dig." og lignende. Eftersom at forlystelserne ikke
> koster noget, så stiller folk sig jo gladeligt i kø hvilket kan give

Hvornår var du dernede? Der er jo indført et Fast Pass-system, så man
trækker en billet med et tidspunkt, hvor man hurtigt kan komme til. Da jeg
var dernede sidste år (ganske vist lidt uden for sæsonen), stod jeg højst i
kø i fem minutter.

--
Mvh. Peter

Fra : Preben

Dato : 13-01-07 15:17

Hej

1 overnatning på vej derned..

og mindst køb en 2 dages billet den er billigere end at købe 2 x 1 dags
billet..

der går hurtigt 2 dage inden man fåfr set både Disney parken og studioparken

preben

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-01-07 15:48

On Sat, 13 Jan 2007 15:39:56 +0100
"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote:

> [...]
> trækker en billet med et tidspunkt, hvor man hurtigt kan komme til.
> Da jeg var dernede sidste år (ganske vist lidt uden for sæsonen),

Det er efterhånden nogle år siden. jeg har dog familie der har været
dernede efterfølgende og som har snakket om det samme. men ja der var
ikke fast pass dengang jeg var der (i hvert fald ikke noget de skiltede
med).

Fra : Hans Jensen

Dato : 13-01-07 17:56

Køb mindst 2 dages billet til parken og overvej 3 dages billet der er
meget at se og prøve

Jeg var der i efterårsferien med 2 dages billet og fik ikke set/prøvet
alt

Hans

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 13-01-07 21:19

> [...]
> tur ? - jeg tænker på gode råd om hvor mange dage/nætter man skal
> afsætte - overnatninger på turen derned (der er vel 1000 km derned herfra)

Hej

kør derned på en dag. Det tager maks. 10 timer fra grænsen. Overnat min. 3
dage, hvilket giver 2 hele dage. Vær opmærksom på fastpass muligheden. Du
kan få ét fast pass til hver forlystelse, men kun et af gangen. Du går hen
til en maskine og trækker et. De bliver som regel udsolgt midt på dagen.
Hvis du kommer i højsæsonen kan man med stor fordel udnytte morgen og aften.
Når første børnene er blevet trætte er der masser af plads til os andre
Jeg har ikke selv børn, men de bør forberedes på lang ventetid. Vurdér, om
jeres børn kan klare at stå i kø i 45 minutter. Det er meget almindeligt til
de store ting. Køerne er noget sjovere end i Tivoli. Her er selve indgangen
også en del af forlystelsen, men efter min mening er turene hele ventetiden
værd.

Når I kigger på hotel, så skal I være opmærksom på, at swimmingpoolen på
Sequia lodge er meget lille. Efter min mening er det ikke de ekstra penge
værd, men selve hotellet er ret flot og har en god stil, tæt på parken.
Uanset hvilket hotel I vælger, ligger de alle så tæt på, at man sagtens kan
gå hen til parken.

Det er lidt dyrt at spise. Det kan betale sig at kigge godt på spisekortene.
BESTIL BORD! Der er en voldsom trængsel, så når man har fundet et godt sted,
så skal man bestille bord i god tid. Der er en Mc Donalds men selv der, er
der lang ventetid. Spis morgenmad i parken. Det koster ikke ekstra, men så
er man inde, og det har en hvis hygge.

Studio er klart den mindste del af parken. Den kan godt nås på en enkelt
dag. Kom når det åbner. Det er ret sjovt at gå ind i selve parken hvor de
ansatte klapper og man går på den røde løber.

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-01-07 13:54

"Mange tak for jeres svar - jeg har fået noget at tænke over....
- Jeg tror nok at jeg som det første vil prøve at overbevise ungerne om at
en tur i Lalandia er mindst lige så god...

Adreas M. Hansen

Fra : Marianne

Dato : 14-01-07 19:36

> [...]
> tur ? - jeg tænker på gode råd om hvor mange dage/nætter man skal
> afsætte - overnatninger på turen derned (der er vel 1000 km derned herfra)

Hej

Tag endelig ikke ned i højsæsonen. Efterårsferien, som vist er et 100% dansk
fænomen - er yderst velegnet. Og ungdå (selvfølgelig) weekender.

Men ellers - 2 overnatninger var fint for os. Prisniveau som i Legoland.
Fin-fin oplevelse. Gør det gerne igen (og det gør børnene også).

mvh
marianne

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-07 18:25

On Sun, 14 Jan 2007 19:36:02 +0100, "Marianne" <skriv@ikke.dk> wrote:

Lige et "dumt" spørgsmål. Snakker de Fransk i parken eller er det
blevet amerikaniseret så os stakler der ikke har haft Fransk i skolen
kan klare os med Engelsk?

mvh Falcon

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-01-07 18:38

Falcon skrev:

> Lige et "dumt" spørgsmål. Snakker de Fransk i parken eller er det
> blevet amerikaniseret så os stakler der ikke har haft Fransk i skolen
> kan klare os med Engelsk?

Bare rolig. Det er et af de få steder i Frankrig, der er gennemsyret af
amerikansk kultur og sprog.

--
Mvh. Peter

Fra : Hans Jensen

Dato : 15-01-07 20:26

"Falcon" <falcon1atemaildotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lige et "dumt" spørgsmål. Snakker de Fransk i parken eller er det
> blevet amerikaniseret så os stakler der ikke har haft Fransk i skolen

De taler næsten alle engelsk

Hans