Hjælp!
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 13:14

Hej,

Jeg er en presset mand som har til opgave at finde
et godt rejsemål til min kone og barn på et år.
Tiden til rådighed er: 27/1 - 17/2 - altså om 2 uger.
Vi er efter et sted, hvor man kan dase, men også se noget
kultur. Prisen er ikke så afgørende, mere afgørende er det,
at der er børnevenligt og flyveturen ikke er for lang,
men også at det ikke er fluepapir eller Tenerife.

Hvad ville I gøre?

Mvh,

Frederik

Fra : Bjarne

Dato : 13-01-07 15:35

Frederik S. skrev:
> [...]
> at der er børnevenligt og flyveturen ikke er for lang,
> men også at det ikke er fluepapir eller Tenerife.

Alt efter hvor mange penge du har ville jeg gå efter enten et godt hotel
på Djerba i Tunesien eller tage til Cuba!

Bjarne

Fra : Jim

Dato : 13-01-07 15:48

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> Alt efter hvor mange penge du har ville jeg gå efter enten et godt hotel
> på Djerba i Tunesien eller tage til Cuba!

Mener du, at det er forsvarligt at tage et barn med til de to nævnte
destinationer?
Jeg ville være betænkelig ved selv at tage til enten Tunesien eller Cuba....

Fra : Bjarne

Dato : 13-01-07 16:07

Jim skrev:
> "Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> Mener du, at det er forsvarligt at tage et barn med til de to nævnte
> destinationer?
Ja.
> Jeg ville være betænkelig ved selv at tage til enten Tunesien eller Cuba....
Hvorfor?

Hvad angår Tunesien har vi været der med børn.
Der er store sikre og lukkede hotelområder med fine strande og natur.
Der er markeder, hvor man kan købe mange spændende ting til gode priser.
Man kan komme ud i Sahara, opleve mennesker, der bor i huler, ride på
kamel og meget andet.
Der har vist været eet eneste terrorattentat på Djerba over en årrække,
så risikoen for at bussen kører galt er formentlig den største risiko,
man udsættes for.

Cuba er et fredeligt og sikkert land - endnu - og der er både noget at
opleve for børn og voksne.

Bjarne

Fra : Jim

Dato : 13-01-07 16:18

> [...]
> risikoen for at bussen kører galt er formentlig den største risiko, man

Risikoen for muslimsk jihad-udfoldelse er mange gange større, end den nogen
sinde har været.
Jeg ville ikke frivilligt sætte mine ben i et land med den mængde af
muslimer.
Men klart nok, har man ikke nogen problemer med livsforsikringen og de
advarsler, der har lydt fra UM, så værs'go.
Men jeg vil nok lade barnet blive i sikre hænder i Danmark.

> Cuba er et fredeligt og sikkert land - endnu - og der er både noget at
> opleve for børn og voksne.

Cuba ville jeg heller ikke sætte mine ben på.
Hvad er det, man gerne vil opleve på Cuba, som man ikke kan opleve andre
steder?
Det man oplever er i mine øjne en maskering af et samfund der er ødelagt af
kommunismen.
Men så bliver det politisk.
Hvis det er hvide badestrande og lækkert vejr, så kan man for den sags skyld
tage mange andre steder hen, og det inden for Europas grænser, hvor man
trods alt er sikret en del bedre end i en bananrepublik.
Ok, det er sikkert billigt.

God rejse!.

Fra : ThomasB

Dato : 13-01-07 22:05

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> advarsler, der har lydt fra UM, så værs'go.
> Men jeg vil nok lade barnet blive i sikre hænder i Danmark.

Man kan også være så bange for muslimer at det går helt over gevind.
http://www.um.dk/da/menu/borgerservice/foerrejsen/rejsevejledninger/rejsevejledningtunesien

Tunesien er et sikkert land at rejse i, Garanteret mere sikkert end
syditalien.

> [...]
> steder?
> Det man oplever er i mine øjne en maskering af et samfund der er ødelagt

Måske er det interessant at se det i virkeligheden. Ja, faktisk er det
interessante ved at rejse, at *se og opleve* andre lande og dets befolkning,
i stedet for at vurdere dem udfra medierne og rygter.

> [...]
> skyld tage mange andre steder hen, og det inden for Europas grænser, hvor
> man trods alt er sikret en del bedre end i en bananrepublik.

Og Cuba er sikkert også ganske interessant land.

Fra : michael

Dato : 15-01-07 07:08

Jim wrote:

> [...]
> advarsler, der har lydt fra UM, så værs'go.
> Men jeg vil nok lade barnet blive i sikre hænder i Danmark.

Nu er der jo stor forskel på det ene muslimske land til det andet.

Ifølge Udenrigsministeriets rejsevejledning er der ikke noget at frygte
udover almindelig kriminalitet, som der er i alle lande inkl. Danmark.

/michael

****

REJSEVEJLEDNING TUNESIEN
Gyldig 15-01-2007

Tunesien er generelt et stabilt og sikkert land at rejse til. Ligesom i
en række andre lande i regionen består der imidlertid en risiko for
terror i Tunesien.

Rejsende bør være opmærksomme på risikoen for småkriminalitet i landets
større byer. Man bør undgå at besøge Medinaen (den gamle by) efter
mørkets frembrud. Antallet af alvorlige forbrydelser er lavt.

Udlændinge er i almindelighed velkomne, og ikke-muslimsk levevis er
accepteret. Dog bør man udvise respekt for muslimske skikke og værdier.
Let påklædning accepteres på feriestederne, men rejsende bør generelt
være opmærksomme på, hvordan man klæder sig. Det gælder navnlig kvinder.

Alkohol er tilladt og serveres på de fleste større hoteller og
restauranter, men omgangen med alkohol bør være diskret.

Rejsende bør ikke fotografere eller filme offentlige bygninger, anlæg og
personer.

Besiddelse af ulovlig narkotika straffes meget hårdt.

Den vigtigste internationale lufthavn er Tunis-Carthage. Der er også
internationale lufthavne i Djerba, Monastir, Sfax, Tabarka og Tozeur.
Djerba og Monastir modtager et stort antal charterflyvninger med
turister. Sikkerheden i lufthavnene er velfungerende og uproblematisk.

*****

Og Storbritannien skriver blandt andet:

Around 500,000 British nationals visit Tunisia each year. Most visits
are trouble-free. The main types of incident for which British
nationals require consular assistance in Tunisia are for deaths, mostly
from natural causes, hospitalisations (for physical injury and
psychiatric illness) and replacing lost and stolen passports. You
should watch out for petty criminals such as pickpockets, and bag
snatchers, particularly in crowded market places.

Fra : Bjarne

Dato : 15-01-07 09:25

michael skrev:

> [...]
>
> Ifølge Udenrigsministeriets rejsevejledning er der ikke noget at frygte
> udover almindelig kriminalitet, som der er i alle lande inkl. Danmark.

Det er godt at komme ned på jorden.
Jeg håber ikke, at Jim har skræmt nogen med sin paranoia omkring muslimer.

Bjarne

Fra : Trent Stensnes

Dato : 15-01-07 16:53

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message
> Det er godt at komme ned på jorden.
> Jeg håber ikke, at Jim har skræmt nogen med sin paranoia omkring muslimer.

Det har blitt mer og mer vanlig for nordmenn å dra på ski til Iran og det
eneste de stort sett klager på er at det er vanskelig (eller umulig) å få
tak i alkohol. Har aldri hørt noen klage over "muslimsk jihad-udfoldelse".
Tvert imot virker det som om mange unge er veldig vestlig orienterte.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 16:10

Jim wrote:

> Mener du, at det er forsvarligt at tage et barn med til de to nævnte
> destinationer?
> Jeg ville være betænkelig ved selv at tage til enten Tunesien eller Cuba....

Hej Jim,

Vi har talt om en del om Cuba, men var i tvivl om fattigdom
er så omfangsrig at man føler sig dårligt tilpas. Med andre
ord lidt for social realistisk til at slappe af ferie.

Hvad mener du om det?

Mvh,

Frederik

Fra : Jim

Dato : 13-01-07 16:28

"Frederik S." <none> skrev i en meddelelse

> [...]
> er så omfangsrig at man føler sig dårligt tilpas. Med andre
> ord lidt for social realistisk til at slappe af ferie.

Jeg har familie, der i embeds medfør har været på Cuba, og det var
hovedsagligt hotelophold og strandtur lige uden for.
Og der oplever man ikke fattigdommen, så skal man ind i det gamle Havana.

Jeg har selv oplevet DDR før murens fald, og da også det privilegium det var
at kunne købe, hvad det skulle være samt spise på fin restaurant for næsten
ingen penge, medens størsteparten af befolkningen levede under kummerlige
forhold og knapt nok kunne købe de ting, de havde brug for i dagligdagen.

Det er mange år siden nu, men jeg vil sammenligne det lidt med Cuba, jeg
kunne klare det en enkelt eller to dage men absolut ikke på en hel ferie.

Jeg ved egentlig ikke, hvad det er for en mekanisme, som afholder mig fra at
tage den slags steder hen, men den bunder nok i min politiske holdning til
kommunistsike diktaturstater.
Jeg er ikke meget for at lægge mine penge i et ikke-demokratisk land.

Det skal da være op til jer selv, men det er så bare min mening.

Mvh.

Fra : Bjarne

Dato : 13-01-07 23:12

Jim skrev:

> [...]
> kunne klare det en enkelt eller to dage men absolut ikke på en hel ferie.

Nu synes jeg det er umådeligt trist, at en person som Jim misbruger
gruppen til at drive politik og lufte fjendebilleder.

Tænk hvordan det kunne udarte sig: Thailand er et militærdiktatur. USA
har koncentrationslejre og bruger tortur. Rigtigt mange lande af de
lande, vi danskere gerne rejser til, er faktisk temmeligt udemokratiske.
Skal vi så lægge bånd på vores nysgerrighed og nøjes med at holde ferie
i Norge, Sverige og Finland?

Men Jim afslører sig selv i sin beskrivelse af DDR. At størstedelen af
befolkningen levede under kummerlige forhold, er nemlig løgn. Jeg har
ofte besøgt venner i DDR og oplevet, hvordan almindelige familier havde
det.
Resten er politik.

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 13-01-07 23:19

Frederik S. skrev:

> Hej Jim,
>
> Vi har talt om en del om Cuba, men var i tvivl om fattigdom
> er så omfangsrig at man føler sig dårligt tilpas. Med andre
> ord lidt for social realistisk til at slappe af ferie.

Håber at det er OK, at jeg svarer med et link til nogle, der ved
betydeligt mere end os om Cuba: http://www.cubavenner.dk/

Efter denne løjerlige diskussion, håber jeg, at i fortæller, hvor i
ender med at rejse hen

vh

Bjarne

Fra : Jim

Dato : 13-01-07 15:35

> [...]
> at der er børnevenligt og flyveturen ikke er for lang,
> men også at det ikke er fluepapir eller Tenerife.

Spanien, Alicante.
Flyrejsen er til overkommelige priser, hvis du bestiller nu.
3 timer og 15 min. fra CPH.
Området er ikke et turistområde som vi kender det fra Lanzarote osv.
Temperaturen er for årstiden ok. Og der er masser af seværdigheder i
området.
Læs mere om området her:
http://www.alicante-spain.com/
Sterling er mit foretrukne selskab, når jeg flyver.
http://www.sterling.dk/da/low_cost_calendar

Hvad hotel angår, så er der en stribe i området.
http://www.servigroup.es/index_en.aspx

God fornøjelse.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 16:13

Jim wrote:

> Spanien, Alicante.
> Flyrejsen er til overkommelige priser, hvis du bestiller nu.
> 3 timer og 15 min. fra CPH.

Hej Jim,

Med en middeltemperatur på 12 grader i februar
er der jo nærmest varmere her i denne CO2 opvarmede
vinter...

Mvh,

Frederik

Fra : Jim

Dato : 13-01-07 16:30

> Hej Jim,
>
> Med en middeltemperatur på 12 grader i februar
> er der jo nærmest varmere her i denne CO2 opvarmede
> vinter...

Jeg har lige været afsted i en par dage, og der var temperaturen i solen ca.
22.
Det var her, jeg opholdt mig.
http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=5005

Mvh.