hvor skal vi tage hen (budget 10000kr + f~
Fra : Kim Schulz

Dato : 12-01-07 22:23

hejsa,
Kæresten og jeg sidder lige og kigger lidt på hvad vi skal finde på i
vores sommerferie (2 uger). Vi har mange gode ideer, men de
fleste er til ture hvor der kræves både mere tid og et større
budget.

Så hvor skal vi tage hen for at få opfyldt følgende:
   - afslapning
   - oplevelser/udflugter
   - gerne noget med naturoplevelser
   - evt. noget med at leje bil/motorcykel
   - gerne noget med spændende mad

Budget er max 10.000kr + forplejning (hvis pris er rimelig) i alt for
os begge. Varighed skal være omkring de 10dage og max 14 dage.

Vi har kigget på Sunny Beach i Bulgarien men har både hørt godt og
skidt om det, så det ved vi ikke rigtig om er sagen. Det virker ikke
som om der er så mange oplevelser i området og at det er lidt en
turistfælde.

Tidligere har vi været på interrail i det meste af europa, men har på
sådanne ture selvfølgelig ikke set alt. Vi kunne godt overveje noget
nede mod mellemøsten da vi endnu ikke har været i den region.

Så hvad har i af forslag som kan matche dette?

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 12-01-07 22:42

[...]

---
Beklager, at oe åbenbart ikke medtager citationstegn men here goes..

Har I været i Rumænien? Hvis I tager toget derned, kan I nok holde
budgettet. Mellemøsten er relativt billigt (ikke den Arabiske halvø og
Israel), men flybilletter er ret dyre. I kan sagtens bo for under 100,- pr.
dag, men fly til 4.000 pr. mand trækker tænder ud. Det må derfor nok være
Europa. Måske en billig charterbillet til Egypten er vejen til Mellemøsten?

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : Coppi

Dato : 13-01-07 17:45

".Hej med jer.

Tyrkiet må da være svar på jeres spørgsmål.

Masser af lækker mad. Masser af oplevelser. Rimelig billige leveomkostninger
og hvis man tager de lokale turbureauer er det mega billigt, at komme på
ture.
Smuk natur og selvfølgelig masser af fine strande til afslapning.
Side kan varmt anbefales, lille by midt i Romerriget, man bogstavelig talt
vader rundt i ruinerne. Og øststranden er bare helt fantastisk.

Så en 2 dages tur til Pamukale osv, osv.

Der er faktisk meget, at se i Tyrkiet.''

coppi

Fra : Bjarne

Dato : 14-01-07 09:25

Coppi skrev:
> [...]
> vader rundt i ruinerne. Og øststranden er bare helt fantastisk.
>
> Så en 2 dages tur til Pamukale osv, osv.
>
> Der er faktisk meget, at se i Tyrkiet.''

Men så er spørgsmålet om det er sandt, hvad nogle siger, at det er meget
svært at gå i fred i Tyrkiet uden at blive forulempet af tiggere og
plattenslagere?

Bjarne

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-01-07 18:16

On Sat, 13 Jan 2007 17:44:44 +0100
"Coppi" <annie321@privat.dk> wrote:

> [...]
>
> Så en 2 dages tur til Pamukale osv, osv.
>
> Der er faktisk meget, at se i Tyrkiet.''

Lyder lækkert. kan du anbefale et sted at bestille billetter osv fra så
man ikke kommer til at betale overpriser?

Fra : Bjarne

Dato : 14-01-07 09:24

Kim Schulz skrev:

> [...]
> skidt om det, så det ved vi ikke rigtig om er sagen. Det virker ikke
> som om der er så mange oplevelser i området og at det er lidt en

Tak til det sydligste område af sortehavet i stedet for Sunny Beach, tag
ture med bus eller lej en bil eller hest.
Der er naturoplevelser, som man næppe finder andre steder, og hyggelige
usnobbede turistbyer som Kiten, hvor der næsten kun kommer tjekkere og
bulgarer.

Bjarne

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-01-07 09:26

On Sun, 14 Jan 2007 09:24:56 +0100
Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote:

> Men så er spørgsmålet om det er sandt, hvad nogle siger, at det er
> meget svært at gå i fred i Tyrkiet uden at blive forulempet af
> tiggere og plattenslagere?

Det kender jeg godt fra en tur igennem støget i kbh. Der er det dog
erhvervstiggere og plattenslagere.

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-01-07 10:04

On Sun, 14 Jan 2007 09:40:20 +0100
Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote:

> Med forulempet tænker jeg på hyppige situationer, hvor tiggere er så
> pågående og truende, at det er ubehageligt at færdes der.
> Er der noget om det?

I KBH? JA! specielt tiggerne fra Tele2 og Amnesty er pågående og drøn
irriterende. Man vænner sig dog til dem og lærer at spotte dem på lang
afstand

I Tyrkiet derimod er det (ifølge pålidelig kilde) ikke det store
problem hvis man bare tænker sig lidt om. På nogle "turistmarkeder" kan
det selvfølgelig være et problem, men hvor i verden er det ikke det?

Fra : Søs

Dato : 25-01-07 16:03

Hej Kim!
Nu er Bulgarien jo heldigvis meget mere end Sunny Beach, som efter min
mening er et "frygteligt" sted.
Virkelig en "turistfælde" af de værste.
Men smag og behag er jo som bekendt forskellig.

Sidste år boede vi 5 km. udenfor i "Nye Nessebar", og det var en god og
billig fornøjelse.
Når vi spiste på lokale restauranter, ca. 25-30% billigere end i Sunny
Beach!!

Og vi fik rigtig god mad og vin, men nogle gange kun et menukort på
bulgarsk, hvis der overhovedet var noget.
Men selvfølgelig var der også masser af "turist-restauranter".

Vi tog med et lokalt rejsebureau på en spændende tur ind i landet, og op i
bjergene, for meget rimelige penge, og havde en engelsk og en tysk talende
bulgarer med som guider.

Alt i alt så god og billig en ferie, at vi har valgt at "gentage" succes`en
til sommer, dog da til det sydligste Bulgarien.

Måske kan I bruge dette til noget?

Hvor I end kommer hen så god tur!
Hilsen Søs.