Kan jeg genbruge pakdåserne i forgaflen?
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-06-01 08:14

Hej D.F.M.

I aften skal jeg skille min CBR's forgaffelben ad for bl.a. af male
yderbenene, da de er noget påvirkede af stenslag.

Kan jeg i denne forbindelse genbruge pakdåserne, eller er det misforstået
sparsommelighed? Hvilke erfaringer har i?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : boe

Dato : 29-06-01 08:26

Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan jeg i denne forbindelse genbruge pakdåserne, eller er det misforstået
> sparsommelighed? Hvilke erfaringer har i?

Det må du endelig ikke gøre - et nyt sæt kan købes til under 100 kr, og du
er næsten sikker på, at de gamle bliver utætte ved genbrug.

Bo, VF1000F

Fra : Ole Mogensen

Dato : 29-06-01 08:26

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Det kommer helt an på hvilken stand de er i.
Jeg regner med at du ikke tager dem ud , hvis de er tætte ,
kan du godt lade dem sidde i.
Er du i tvivel , så skift dem dog ud ,der er ikke noget værre
end at stå bagefter : ÅÅÅHHH for pokker , jeg skulle alligevel.......
Hvilken maling bruger du ? , jeg regner med det er alu du skal
male på.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-06-01 08:42

> [...]
> end at stå bagefter : ÅÅÅHHH for pokker , jeg skulle alligevel.......
> Hvilken maling bruger du ? , jeg regner med det er alu du skal

Jeps det er alu.
Jeg køber nok et sæt pakdåser så. De er 7 år gamle og har aldrig været
skiftet, det bliver de nu. Jeg har planer om at smøre benene ind i bums
lakfjerner, pakke dem ind i en plaskikpose og lade det sidde i en time,
kratte en masse lak af slibe dem helt glatte med fint sandpapir, give dem en
grov polering på polermaskinen, så overfladen er pæn, og så give dem en 6-7
tynde lag med noget autolak fra Johannes Fog efterfuldt af nogle gange
klarlak.

Jeg har ikke prøvet noget ligende før, så hvad synes i, lyder det helt
tosset?

Fra : Carsten

Dato : 29-06-01 08:38

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
> I aften skal jeg skille min CBR's forgaffelben ad for bl.a. af male
> yderbenene, da de er noget påvirkede af stenslag.

Ikke for at blande mig i dine forehavender, men er der nogen
(god) grund til at skille benene ad ? Kan du ikke bare tape
det til som ikke må få maling ? Det er jo basalt set blot hele
nederste halvdel som skal have en gang maling. Hvilken
fremgangsmåde og type benytter du til maling(en) ? Mine
egne ben (altså MC'ens) ser heller ikke for pæne ud.

Carsten
CBR 600 F2 '94

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-06-01 08:49

> [...]
> fremgangsmåde og type benytter du til maling(en) ? Mine
> egne ben (altså MC'ens) ser heller ikke for pæne ud.

Hej Carsten

Grunden til jeg skiller mine ben ad er følgende: Det er meget nemmere at
håndtere når gaffelbenene er skilt ad. Jeg har vurderet at det pæneste
resultat ville blive med adskilte ben. Jeg skulle skifte forgaffelolien
alligevel. Det kunne da godt være jeg bare skulle pille støvseglene af, og
så glide inderrørert helt ind og vikle en masse malertape omkring det? Hmm,
det skal jeg lige overveje.

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-06-01 12:59

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne da godt være jeg bare skulle pille støvseglene af, og
> så glide inderrørert helt ind og vikle en masse malertape omkring det?
Hmm,
> det skal jeg lige overveje.

Ja, det ville jeg gøre.

Rittig

Fra : Asger Steffensen

Dato : 29-06-01 15:30

> [...]
> alligevel. Det kunne da godt være jeg bare skulle pille støvseglene af, og
> så glide inderrørert helt ind og vikle en masse malertape omkring det?

Det bedste resultat er altid med adskilte ben! Så glider "røret" lettere
helt ind....

Asger
ZX-10

Fra : Armand

Dato : 30-06-01 00:57

Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en

> Det bedste resultat er altid med adskilte ben! Så glider "røret"
> lettere helt ind....

*Hø - hø - hø*!

--
Armand.

Fra : Evan Agerbo

Dato : 29-06-01 08:44

Hvis du ser på pakningen, står der hvad størrelse det er så kan du købe
nogle magen til hos et Würth eller Bender eller tilsvarende for ca. 10,- kr
stykket
Så skift dem nu hvor forgaflen er adskildt, istedet for du skal til det om
100km igen.
God sommer. VH Evan

Fra : Armand

Dato : 29-06-01 12:33

Evan Agerbo <Agerbo@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]
købe
> nogle magen til hos et Würth eller Bender eller tilsvarende for ca.

Almindeligt tilgængelige pakdåser á dem der lagerføres i diverse
maskintekniske forretninger er ikke dobbelt-læbede (= holder både olien
inde og vand ude!)!
Køb dem kun ad sådanne kanaler hvis du er sikker på at det er
dobbelt-læbede der leveres!

Og: Ja!
Det ER at spare det forkerte sted!!!

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 29-06-01 09:07

Hejsa Jens

Køb nye, lad vær med at spare den 100 lap, du kommer til at fortryde det i
det lange løb, det tager heller ikke en evighed at skifte dem )

Mvh
Morten