Seværdigheder i Orlando
Fra : TC

Dato : 10-01-07 22:31

Hej
Jeg skal til seminar i Orlando i den nærmeste fremtid.
Er der nogen som har været der og kan anbefale nogle seværdigheder ud
over Disney-land og Kennedy Space-center.Hvordan er priserne på div.
ting, elektronik og tøj sammelignet med Danmark.
Og hvordan er temperaturen i Januar-måneded

Fra : Søren

Dato : 10-01-07 23:02

[...]

Der er også en krokodillefarm.

-Søren

Fra : Niels H

Dato : 11-01-07 13:04

"TC" <thomascoldingdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Lidt nordligere end Kennedy Space Center ligger San Augustin, én af de
ældste byer i USA med mange gamle bygninger, museer o.m.a. interessant.
Hvis I er i Orlando bør I heller ikke snyde Jer selv for en tur sydpå i
Evergladessumpene. Der er masser af muligheder for propel-bådture i sumpene,
og der er så meget dyreliv at se. Bl.a. alligatorerne.
På Daytona Beach er der vist mulighed for at se racerløb, men er ikke sikker
på hvordan sæsonen ligger. Amerikanerne holder også spring-break dér, men
først i marts.
Mit eget foretrukne Florida ligger helt nede ved The Keys, de 39 (tror jeg
nok) øer der ligger som en perlerække helt ud til Key West. Det tager ca. 2
1/2 time at komme helt ud for enden i bil fra Miami, men om I gider køre
helt dertil er et valg (jeg ville have gjort det).
God tur.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : TC

Dato : 11-01-07 14:13

Hej
Tak for informationen, havde du noget kendskab til vejret samt priser
på tingene hvis man nu skulle købe noget.
mvh
TC

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 11-01-07 14:51

I januar er der oftest ca. 18-25 grader og ret tørt (om sommeren er der 30,
tropical storms, luftfugtighed på næsten 100 og en mia. myg).
Det er meget behageligt om vinteren, og det er derfor de ældre amerikanere
nordpå søger hertil om vinteren.
Elektronik-priser er billigere end i DK, men der er ofte andre standarder
end i Europa, så pas på (stik, dvd'er, videokameraer osv). Ikke mindst er
momsen væsentligt mindre, og i 2 eller 3 stater er der slet ingen moms (men
Florida er ikke én af dem) !
Hvis man køber noget pr. post, som skal leveres på en fast adresse i en
anden stat(ikke et motel), er der heller ikke moms på !
Der ligger store mærkevare-outlets i udkanten af mange byer, hvor
mærkevaretøj kan købes med fordel, f.eks. et helt Adidas-lagersalg eller
lign.
Den lave rente har også sat sit aftryk i USA, hvor der bygges som aldrig
før, og det har fået mange priser op, f.eks. boliger, benzin, moteller
o.m.a., men der er mange dagligdagsfornødenheder der stadig er ret meget
billigere end i DK, måske mest pga konkurrencen på det amerikanske marked.

Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Bjarne K.

Dato : 12-01-07 11:39

"TC" <thomascoldingdk@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> ting, elektronik og tøj sammelignet med Danmark.
> Og hvordan er temperaturen i Januar-måneded

Selve Orlando er enormt kedelig, med mindre man er et barn (eller børnlig).
Boede lige ved siden af Universal (på deres resort), og blev inviteret over
på noget der hed Universal Citywalk. Det var da ok, men egentlig bare en
samlig restauranter/bar mm.
Skal dog ikke afvise at jeg selv er så barnlig at det ville have været sjovt
at besøge Seaworld eller Disney, men vil valgte at bevæge os sydover (The
Keys), da vore seminar var overstået.

Som Niels Hejnfeldt skriver er tøj og sko billige i outlets. Så hvis du
alligevel, skal have skiftet garderoben, så tag af sted uden ret meget tøj,
og køb det derovre..

Bjarne K.