Phoenix, Az
Fra : Jan Kristensen

Dato : 10-01-07 20:00

Hej NG

min kone og jeg skal snart til Phoenix, Az og kører lidt rundt, derfor søger
vi gode ideer til turen. Vi har tænkt os at køre fra Phoenix til San Diego
og retur.

Har du/I gode forslag og/eller hjemmesider.

Mvh

Jan

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 10-01-07 20:23

> [...]
> og retur.
>
> Har du/I gode forslag og/eller hjemmesider.

Lidt sydligere ligger Tuscon, og der ligger saguaro National Park, et fredet
område fyldt med de karakteristiske kaktusser, og 1 times kørsel yderligere
sydpå, der ligger den berømte/berygtede Tombstone, som dog mere er blevet
til et "tivoli-historisk" sted end et egentligt sted af historisk interesse.
I udkanten af Tuscon ligger desuden én af de gigantiske fly-kirkegårde, hvis
man er til den slags.
Nord for Phoenix ligger bl.a. Sedona, et utroligt smukt sted, med røde
klipper, dale,kløfter, udsigter o.m.a. smukt. Amerikanerne elsker at holde
ferie dér.
Vest for Phoenix ligger bl.a. Lake Havasu hvor den historiske London Bridge
blev fragtet til og samlet igen hen over et stykke af Colorado-floden.
Igen et ægte ferie-område for amerikanerne.I perioder er det de unge på
Spring Break, i perioder pensionisterne på flugt fra vinteren nordpå.
I Phoenix kan man købe sig til en ørken-ballontur ved solop- eller nedgang!
I lige linie fra Phoenix til San Diego er der vist ikke meget andet end
ørken, ørken og ørken, men der er jo masser at lave i L.A., kun 2 timer fra
San Diego, og San Diego har jo desuden Seaworld, som også er rigtig flot.
Noget af det smukkeste USA ligger nord for Phoenix, hvilket jeg nok ville
vælge (igen-igen-igen) frem for San Diego:
Grand Canyon,Lake Powell, Bryce Canyon, Monument Valley, Death Valley osv
osv, men jeg kender jo ikke jeres bevæggrunde for at vælge San Diego.
Dixi!
Niels Hejnfelt

Fra : knud poulsen

Dato : 10-01-07 20:38
Fra : Preben Andersen

Dato : 11-01-07 06:36

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sted af historisk interesse. I udkanten af Tuscon ligger desuden én af
> de gigantiske fly-kirkegårde, hvis man er til den slags.

Og glem ikke Biosphere 2, som ligger lidt nordøst for Tuscon:
http://www.desertusa.com/mag99/apr/stories/bios2.html
- et meget spændene projekt

mvh
Preben

Fra : Cyber.

Dato : 10-01-07 20:47

"Jan Kristensen" <vang@image.dk> wrote in message
> [...]
> Diego og retur.
>
> Har du/I gode forslag og/eller hjemmesider.

hvis du kan lide fly så er en tur på AMARC jo tæt på
http://en.wikipedia.org/wiki/Aerospace_Maintenance_and_Regeneration_Center

det ligger ved siden af Pimaair museum http://www.pimaair.org/

Fra : BoA

Dato : 10-01-07 20:47

Jan Kristensen skrev:
> [...]
> og retur.
>
> Har du/I gode forslag og/eller hjemmesider.

Er selv netop nu ved at planlægge en
måned i syd Californien og det sydlige
Arizona. Der er tonsvis af informationer
på nettet prøv fx. at se på

http://gocalifornia.about.com/od/casdmenu/San_Diego_Vacation_and_Travel_Index.htm

Fanden til netadresse, men den er go' !
Når du så er inde på siden, kan du bare
søge på Arizona vacation eller lignende
i søgefeltet, når du har brugt tid nok
på oplysningerne om San Diego.

På biblioteket kan du måske være heldig
at finde Politikens "USA on the Road"
der absolut også er rigtigt god.

De officielle turist-sider er heller
ikke ringe. Du kan finde dem via

http://www.recreation.gov/statelinks.jsp

Nåeh - ja : Glem endelig ikke at prøve
Google Earth programmet, men pas på !
Der smutter let en aften med at sidde og
se på det, når man kan se detaljer ned
til hvor mange personer, der går på
fortovet downtown i Phoenix.

Bedste hilsner - og ønsker om god tur