Bolzano
Fra : Flemming Bach

Dato : 08-01-07 11:46

Er der nogen herinde der har erfaringer med Bolzano?

Vi havde en kort oplevelse af byen sidste år da vi skulle hjem med
biltoget derfra, og fandt umiddelbart byen interessant.

Vi kan ikke umiddelbart finde nogle rejseselskaber der udbyder rejser
eller overnatning dernede.

Er der nogen der har kendskab ti nogle gode og ikke alt for dyre
overnatningsmuligheder dernede?

På forhånd tak

Flemming Bach

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-01-07 12:13

Hej Flemming!
Her er en hjemmeside om Bolzano http://www.bolzano-bozen.it/emozioni-e.htm
Mvh. Jesper

Fra : Flemming Bach

Dato : 08-01-07 13:50

Mange tak svaret,

Jeg havde været inde og kigge på siden og den er faktisk rigtig
god.

Men det vi søger er lidt sådan små pensionater B&B mv. og det
syntes jeg ikke rigtigt at jeg kan finde derinde.

Med venlig hilsen

Flemming Bach

Fra : Flemming Bach

Dato : 08-01-07 13:51

Hmmm, min fejl.

Jeg havde da vist ikke kigget grundigt nok.

Mange tak for svaret

Fra : Bjarne

Dato : 09-01-07 19:14

Flemming Bach (slet WHI69) skrev:
> [...]
> eller overnatning dernede.
>
> Er der nogen der har kendskab ti nogle gode og ikke alt for dyre

Vi har været i Bolzano.
Det var da meget hyggeligt at være der nogle timer på en sommerdag, men
så synes jeg egentlig også, det var nok.

Ikke så langt derfra neden for motorvejen ligger byen Chiusa/Klausen,
som er lille, men hyggelig, med en lille togstation i udkanten.

http://www.parkhotel-post.it/ er et hyggeligt sted.

Bjarne

Fra : Flemming Bach

Dato : 10-01-07 11:12

Mange tak for inputtet,

Jeg var lige inde og kigge på hotellet og byen mv og det ser
godt ud. Men vi gerne lidt tættere på Bolzano.

Men med inspiration fra dit indlæg begyndte jeg at kigge lidt på
et kort jeg havde over dolomitterne for at se hvad der var af
små hyggelige byer omkring Bolzano. Og jeg opdagede at der fra
Bolzano går en lift op til en mindre by med en række hoteller og
pensioner.

Se det var jo smart at bo i en hyggelig lille by med liv, og
samtidig kun 20 minutter med svævebane til Bolzano med alle
butikker mv.

Er der nogen herinde der har erfaringer/anbefalinger af
Oberbolzano som er den omtalte by.

Det jeg har fundet på nettet ser lovende ud, men indtryk fra
folk der har prøvet det egen krop kunne være lækkert.

På forhånd tak.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 13:03

On 10 Jan 2007 10:11:39 GMT, Flemming Bach <flemming.tine@privat.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det jeg har fundet på nettet ser lovende ud, men indtryk fra
>folk der har prøvet det egen krop kunne være lækkert.

Har været i en lille by 66 km. derfra. Segonzano, hotellet hed
Piramidi. Det er dtf rejser som har det, og der er bare at sige at alt
der var perfekt, og værterne de sødeste og hjælpsomme der findes.
Ellers god tur til det smukke område i Syd Tyrol. Nick

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 13:12

wrote:

> [...]
>
>Det jeg har fundet på nettet ser lovende ud, men indtryk fra
>folk der har prøvet det egen krop kunne være lækkert.

En mulighed kunne være Segonzano som ligger 66 km. derfra,
men ture i det smukke landskab der og ind til Bosen er skønt.
Dtf travel har et hotel Piramidi der, billigt, men alletiders sted, og
de flinkeste værtsfolk, spørg og du får svar, vinsmagning for 2
personer klarer de også, super mad, vælg mellem
3 gange 3 nye retter hver dag, super morgenbord,
lille swimmingpool. Nick

Fra : Bjarne

Dato : 10-01-07 15:05

Flemming Bach skrev:

Jeg kan tilføje, at vi engang har prøvet at rejse til netop Bolzano med
Autoreisezug fra Berlin, og det var en absolut behagelig oplevelse.

Om aftenen fik vi lidt god mad inden afrejse. Vi sov fint, til vi om
morgenen fik morgenmad, mens vi trillede nedad fra Brenner, og vi var
friske og ferieglade, da ungerne gik hen og købte is, mens jeg ventede
på at få bilen af toget.

Prisen varierer en del, men skal sammenholdes med dels de reelle
udgifter til bilkørsel, dels fraværet af bilkøer, og dels den ekstra
overnatning.

Bjarne