USA kyst til kyst erfaring
Fra : Søren Grøndahl

Dato : 07-01-07 16:20

Hej NG.
Vi skal til at planlægge en rejse for to i bil fra New York til Chicago
og derfra følger vi Route 66 til Los Angeles og så op til San
Francisco. Jeg søger links og erfaring med hvilke vejkort og atlasder
er gode. Hvor lejer man bedst bil og hvor finder jeg de bedste
rejsebeskrivelser. Al erfaring modtages med glæde.
Søren

--
Søren Grøndahl

Fra : Inger

Dato : 08-01-07 19:20

Søren Grøndahl skrev:
> [...]
> Jeg søger links og erfaring med hvilke vejkort og atlasder er gode. Hvor
> lejer man bedst bil og hvor finder jeg de bedste rejsebeskrivelser. Al

Ihh... man bliver het misundelig

Da vi var derovre forrige sommer var vi meget glade for Michelin Road
Atlas. Det er til at hitte ud af, og har nogle gode kort over de større
byer.

Vi havde fravalgt at få navigation i bilen, fordi vi ikke både kunne få
en convertible og navigation, og min kæreste *måtte* bare køre en Ford
Mustang convertible Det var hos Hertz. Og jeg må indrømme at det var
fantastisk at køre langs Miami Beach med taget nede Men når det var
sent efter en lang dag og vi gerne bare ville finde vores motel savnede
vi lidt at have navigation. Især når man skal finde rundt på deres
sindsyge motorvejs fletninger med 6 spor hver vej og afkørsler både til
højre, venstre i sågar i midten! OG det med vejskilte er de altså ikke
skide gode til... Så jeg kan kun anbefale jer at få det, når i lejer bil
derovre...

Rigtig god tur

Mvh. Inger

Fra : Søren Grøndahl

Dato : 09-01-07 06:53

Inger formulerede spørgsmålet:

> Ihh... man bliver het misundelig
>
> Da vi var derovre forrige sommer var vi meget glade for Michelin Road Atlas.
> Det er til at hitte ud af, og har nogle gode kort over de større byer.

Det vil jeg se nærmere på

> min kæreste *måtte* bare køre en Ford Mustang convertible

Noget i den stil har vi også tænkt os, men gerne med navigation

> Rigtig god tur

Jeg er sikker på det bliver 5-6 gode uger.
Søren

--
Søren Grøndahl

Fra : Niels H

Dato : 09-01-07 10:12

..
> [...]
> man bedst bil og hvor finder jeg de bedste rejsebeskrivelser. Al erfaring

Hej Søren.
De bedste rejsebeskrivelser findes på nettet, og ved spm. her i gruppen.
Jeg har selv har stort udbytte af at læse andre folks indlæg på
travel-log'en på www.vagabond.dk , men skriv de vigtigste stikord i Google,
og du vil få utallige valgmuligheder.
Her i gruppen skal dine spørgsmål nok være meget specifikke før folk svarer.
Mht vejatlas m.v. anbefaler jeg dig at købe et Rand McNally Roadmap over
hver enkelt stat du kører igennem. De er simpelthen så detaljerede, og de
koster måske kr. 30-40,- pr. styk. De kan både købes her i DK i større
boghandler, på www.amazon.com , på RandMcNally's hjemmeside eller på den
første tankstation du møder i hver ny stat.
Og der er ingen atlas-bøger der er nær så gode som state-maps. Heller ikke
Rand McNally's Vejatlas!
Mht billeje er der et hav af muligheder. Bl.a. findes der en service hvor du
angiver hvor, hvornår og hvilken bil du vil leje og hvad du vil betale. Så
får du en tilbagemelding fra et udlejningsselskab, hvis der er et af dem der
vil imødekomme dit bud, som så vil være bindende. Og det virker. Jeg kan
desværre bare ikke lige huske hvad siden og tjenesten hedder, men den må du
kunne finde med de rette søgeord. Det er alle de kendte mærker der er med i
tjenesten.
Mht Route 66 er det lidt op og ned. Mange steder er vejen jo erstattet af en
ny Interstate-vej, og andre steder er det der er tilbage en ren
spøgelses-vej, men de gør jo hvad de kan for at holde liv i myten. og der
kan da stadig ses levn fra den tid.
Det var hvad jeg lige kunne bidrage med.
Rigtig god tur! Hvis det er jeres første gang i USA, vil I blive overvældede
og forelskede i landet.
Det gjorde jeg i hvertfald , og har rejst der 6-7 gange siden
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Søren Grøndahl

Dato : 09-01-07 21:21

> [...]
> Jeg har selv har stort udbytte af at læse andre folks indlæg på travel-log'en

Jeg finder tusinder af links på Google, søger måske ikke detaleret nok,
så derfor spørger jeg her om links i har haft god erfafing med. f.eks.
vagabond.

> [...]
> tankstation du møder i hver ny stat.
> Og der er ingen atlas-bøger der er nær så gode som state-maps. Heller ikke

Det er en jungle med hensyn til kort, så her er andres erfaring meget
værd

> [...]
> kunne finde med de rette søgeord. Det er alle de kendte mærker der er med i

Den mulighed kente jeg ikke

> [...]
> ny Interstate-vej, og andre steder er det der er tilbage en ren
> spøgelses-vej, men de gør jo hvad de kan for at holde liv i myten. og der kan

Efter hvad jeg har læst er den ved at blive genetableret i gammel stil
med moteller og lign. men det er en gammel drøm der skal køres

> Det var hvad jeg lige kunne bidrage med.
> Rigtig god tur! Hvis det er jeres første gang i USA, vil I blive overvældede
> og forelskede i landet.
> Det gjorde jeg i hvertfald , og har rejst der 6-7 gange siden

Det lyder herligt, det er første gang for begge to.

> Mvh Niels Hejnfelt

Søren

--
Søren Grøndahl

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 09-01-07 21:35

...... Mht billeje er der et hav af muligheder. Bl.a. findes der en service
hvor du

.... www.priceline.com hedder den, og der er vist egentlig dukket flere af
slagsen op.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Søren Grøndahl

Dato : 09-01-07 21:41

Niels Hejnfelt har bragt dette til os:
> ..... Mht billeje er der et hav af muligheder. Bl.a. findes der en service
> [...]

Ser lovende ud, tak
Søren

--
Søren Grøndahl

Fra : Søren Grøndahl

Dato : 09-01-07 22:12

> [...]
> Jeg har selv har stort udbytte af at læse andre folks indlæg på travel-log'en

Jeg tror du mener http://www.vagabond.info/default.asp?id=37
ellers kommer jeg ind på et skofirma
Søren

--
Søren Grøndahl

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 10-01-07 19:01

> Jeg tror du mener http://www.vagabond.info/default.asp?id=37
> ellers kommer jeg ind på et skofirma
> Søren
>
> --
> Søren Grøndahl

....sorry...
Skrev adressen ud fra ren hukommelse, men den er go' alligevel
Mvh Niels

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-01-07 11:32

Søren Grøndahl <sgj_fjern_@stofanet> writes:
> [...]
>er gode. Hvor lejer man bedst bil og hvor finder jeg de bedste
>rejsebeskrivelser. Al erfaring modtages med glæde.

Her er et par link, du måske kan få noget ud af:
http://www.fdm-travel.dk/usa/route-66/

De berejstes klub kan sikkert også bidrage - brug søgefunktionen, en
google-variant, der kan sættes til kun at søge på de berejstes site
http://www.berejst.dk/

Desuden har Politiken udgivet USA On The Road, der er en dansk version af
Insight Guides

Her kan du finde en oversigt over danske bøger om at rejse i Amerika:
http://www.highways-usa.com/rejseboger/alletitlerdk.php

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Søren Grøndahl

Dato : 09-01-07 21:23

> [...]
> Insight Guides
>
> Her kan du finde en oversigt over danske bøger om at rejse i Amerika:

Tak Frank for gode links.

Søren

--
Søren Grøndahl