Hemmelige steder i Paris?
Fra : Peter Marcher

Dato : 02-01-07 02:41

Hej NG.

Konen, børnene og jeg skal til Paris i februar.
Kender I nogle "uopdagede" caféer, restauranter, shoppesteder, markeder osv?
Steder som kun den lokale kender og så dig. Noget der ikke står i "Turen går
til Paris".

Med venlig hilsen
Peter

Fra : Bjarne

Dato : 02-01-07 10:56

Peter Marcher skrev:
> [...]
> Steder som kun den lokale kender og så dig. Noget der ikke står i "Turen går

Da jeg var i Paris for to år siden var den største oplevelse måske at
komme ned i katakomberne. Det står ganske vist nok også i turistbogen.

Oppe ved Sacre Coeur er der foruden den store kendte kirke også en lille
hyggelig lokal kirke bag ved, som bør ses.

Jeg synes det var dyrt at spise i Paris og spiste mest privat, men der
er jo mange hyggelige cafeer.

Bjarne

Fra : Coppi

Dato : 02-01-07 12:47

Hej Peter.

Her bliver jeg næsten nødt til at svare, men mest på shopping spørgsmålene.

På Boulevard Sebastopol 18 ligger der en yderst billig dametøjsforretning,
hvor man kan købe indisk inspirerede kjoler o.s.v.Husk, at gå i kælderen.(
Metro Chatelet, på højre side af vejen)
På Rue Rivoli 91 ( lige ved siden af Metro Louvre Rivoli ) ligger endnu en,
med tøj i en fremragende kvalitet, de er til gengæld kun billige hvis de har
udsalg.
Og når mor så har shoppet går man bare til højre og så kommer teen- age
tøjet i lange baner hen af Rue Rivoli også meget billigt hvis der er udsalg
( som hedder Solde på fransk ).
Når man så er blevet træt af det, så er der rigtig hyggeligt at slendre
rundt i Marais oppe bagved, små special butikker.
Oppe ved Sacre Ceur neden for Place de Tertre ligger der en cabaret der
hedder La Bonne Franchette, der er hyggeligt, men husk at spørge efter om
der er cabaret ellers er det ikke så meget ved.
På den sidste cafe på venstre hånd af operaen får man fremragende burgere,
dyre, men uhm: Ellers er det altid hyggeligt, at spise i Latinerkvarteret.
Husk at sejle en tur på Seinen om aftenen, det er flot med lys på
bygningerne.
Hvis det regner en dag er det et væld af dyre, men spændende specialbutikker
under Louvre, Det hedder Carussel de Louvre, ellers er der jo La Fayette
stormagasinet, som er enormt, Det er ok.
Der er masser af steder i Paris hvor man kan få billige 3 retters menuer til
omkring 100-150 kr. og ellers er en varm bagette fra bageren sammen med
skinke eller pate heller ikke at foragte, så tag selv et par knive med og
husk en proptrækker.

Coppi Som kun tager derned om sommeren

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-01-07 15:43

Peter Marcher wrote:

> [...]
> Steder som kun den lokale kender og så dig. Noget der ikke står i "Turen går

Jeg har ingen forslag, kun en kommentar:

Det er 10 gange så interessant når man selv finder de hemmelige steder
du efterlyser.

Man kan garanteret kun sjældent få det samme indtryk som en anden der
fandt stedet i en bestemt anledning, stemning, osv.

iøvrigt skal du ikke regne med at man deler ud af sine erfaringer med
hemmelige steder. Så er de jo ikke hemmelige længere. Men bliver
overrendt af turister....

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-01-07 23:54

Peter Marcher skrev:

> Konen, børnene og jeg skal til Paris i februar.
> Kender I nogle "uopdagede" caféer, restauranter, shoppesteder,
> markeder osv? Steder som kun den lokale kender og så dig.
> Noget der ikke står i "Turen går til Paris".

Carl Johan Elmquist indleder sin bog "Paris" med sådan en
"ikke-seværdighed", nemlig "49 Rue Monge":

Rue Monge er en grå, og kedsommelig gade, som man
haster igennem for at få det overstået. ... Det viser sig
at rue Monge har en overraskelse i baghånden til dem
der ikke har alt for megen fart på, men giver sig tid til
at se sig om. I ejendommen nr. 49 er der en høj, hvælvet
port som fører os lige lukt ind i det romerske imperium:
herinde ligger ruinerne af Lutetias arena. ... ingen
turistbusser standser op udenfor ... kvarterets drenge
spiller bold på pladsen, hvor gladiatorerne kæmpede i
oldtiden. ...

Da min kammerat og jeg var i Paris for 40½ år siden, skulle
vi selvfølgelig hen og se denne "ikke-seværdighed". Det var
ganske rigtigt et roligt åndehul i byen, hvor ældre mænd gik
og spillede petanque, børnene legede og mødrene sad og
strikkede osv.

Her er en side med steder, som ikke står i guidebøgerne.
(Den nævner også 49 Rue Monge):

"A walk through Paris that's not in the guidebooks"
http://jscms.jrn.columbia.edu/cns/2006-04-04/brumback-insiderparis

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Marianne

Dato : 03-01-07 10:47

> [...]
> Kender I nogle "uopdagede" caféer, restauranter, shoppesteder, markeder
> osv? Steder som kun den lokale kender og så dig. Noget der ikke står i

Ved Les Halles ligger der en enorm køkkentøjsforretning med udstyr til
professionelle - private kan også købe. Den er sjov at snuse rundt i, hvis
man er interesseret i madlavning.

Men jeg tror, den er omtalt i turistbøgerne.

mvh
marianne

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-01-07 11:56

"Marianne" <skriv@ikke.dk> on onsdag 3. januar 2007 at 10:47 +0100 wrote:
> [...]
>hvis
>man er interesseret i madlavning.
>
>Men jeg tror, den er omtalt i turistbøgerne.

Det ved jeg ikke om det er, men jeg ved at det kostede mig en mindre
formue, da jeg besøgte stedet i sommerferien. Hvis man er til kokkereren,
er det nærmest et must. Og selvom jeg fik brugt rigtig mange penge, var
det ikke dyrt målt i forhold til både kvalitet og danske priser.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Marianne

Dato : 04-01-07 17:26

> [...]
> er det nærmest et must. Og selvom jeg fik brugt rigtig mange penge, var
> det ikke dyrt målt i forhold til både kvalitet og danske priser.

He. Nej hvis man ikke kan holde sig 'på måtten' er man jo selv ude om det.
Jeg kom heller ikke ud helt så velhavende, som jeg gik ind. men lige siden
har jeg ærget mig over, at jeg ikke købte den herlige pate-springform med
timeglasfacon. Jeg må derned igen .....

mvh
marianne

Fra : Tømreren

Dato : 03-01-07 11:11

"Peter Marcher" <fammarchercykel@cykeltdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kender I nogle "uopdagede" caféer, restauranter, shoppesteder, markeder
> osv? Steder som kun den lokale kender og så dig. Noget der ikke står i

Her er en rigtig fed side,hvis man skal på storbysferie.... Mange gode tips
osv.
Jeg er virkelig storforbruger af den.
Vi printer de steder ud som ser gode ud og er ikke blevet skuffet
http://www.virtualtourist.com/travel/Europe/TravelGuide-Europe.html

Go'tur
Tømreren

Fra : Peter Marcher

Dato : 04-01-07 00:08

Tusind tak for alle svarene. Det var lige det jeg var ude efter. Super!
Med venlig hilsen
Peter