Flyveturen til Thailand hvordan er den ??
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-12-06 10:57

Ja det lyder måske dumt spørgsmål.

Men vi har tænkt at tage til Puket her i marts måned.

Men da jeg ikke er helt vildt med at flyve og kan godt blive syg, kaste op
go føler mig utilpas på en tur til Tyrkiet.

Så jeg ville hører om hvordan i oplever turen til thailand med lufthuller og
div. ting.

Da kan få flyverne til at hoppe op og ned i luften.

Eller er det barer en behali tur når man først kommer op i flyve højden.

Thomas

Fra : Erling S.

Dato : 31-12-06 11:05

Thomas Pedersen skrev:
> [...]
>
> Da kan få flyverne til at hoppe op og ned i luften.
>
> Eller er det barer en behali tur når man først kommer op i flyve højden.

Hej.
Det afhænger fuldstændig af vejret.
Vi har både været i asien og sydamerika.
Nogen gange har der været helt stille, andre gange meget
turbolens.
På vejen hjem fra Isla Margarita, Venezuela den 25.12. - godt 9 timer -
sov vi næsten ikke p.g.a. næsten konstante lufthuller.
Så regn ikke med noget bestemt.
/Erling

Fra : Holst

Dato : 31-12-06 11:24

Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> go føler mig utilpas på en tur til Tyrkiet.
>
> Så jeg ville hører om hvordan i oplever turen til thailand med lufthuller og

Nu har jeg aldrig fløjet til Thailand, men jeg tror nu nok, jeg kan
udtale mig lidt alligevel.

Det kommer simpelthen an på vejret. Nogen gange kan en rute være ganske
stille og rolig, og andre gange føles den samme rute nærmest, som en tur
hen over en pløjemark.

Om flyene til Thailand flyver over områder, der er særligt udsatte, ved
jeg ikke.

Har du problemer ved en tur til Tyrkiet, vil jeg nok tage op til
genovervejelse, om det er værd at flyve til Thailand. Der er ganske
langt derover.

Men du kan jo også få nogle piller, som måske kan afhjælpe problemet lidt.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-12-06 11:30

> [...]
> derover.
>
> Men du kan jo også få nogle piller, som måske kan afhjælpe problemet lidt.

Jo har skam fået piller og lægemideler, men det er nok mig selv da blivet
lidt stresset når vi skal afsted om vi har nået det hele og så vider. og så
slapper jeg ikke nok af.

Fra : Leif Schiønemann

Dato : 31-12-06 13:54

Hej Thomas.

Jeg har været i Thailand 5 gange inden for de sidste par år. Jeg har fløjet
med ThaiAirways og SAS. ThaiAirways flyver Boing 747, Jumbo, som er et stort
stabilt fly. SAS flyver AirBus, som ligeledes er stabilt. Som nogen skrev,
afhænger det selvfølgelig af vejret, men jeg har ikke oplevet de store op og
ned ture. Har været der på flere forskellige årstider. ThaiAirways flyver
fra DK 1435 og SAS 2345, tror jeg det er. Flyvetiden til Bangkok tager 11
timer og går over Rusland, Afghanistan, Kasigistan, Nepal, Burma og ned til
Bangkok. Derfra er der en flyvetur på godt en time til Phuket, med mindre du
flyver direkte fra Danmark til Phuket med charterfly.
God tur.
Hvis du har yderligere spørgsmål om Thailand, kan du bare skrive til mig.

Mvh

Leif

Fra : Peter Wiese

Dato : 01-01-07 23:41

--
Hej Thomas.

Jeg har taget turen nogle gange. Et par gange Thai-air og en med
British Airways til Bangkok. Det skal siges med samme det
er en lang tur på en 10½ fra København (London noget længere). Turen
er i og for sig ganske behagelig. Der flyves over land
det meste af vejen, man kommer først ud over vand ved Den Bengalske
Havbugt. De gange jeg har taget turen, både i febuar og
i Juli, får flyveren en ryste tur når den kommer ud over vandet. Det
har givet vis noget at gøre temperatur forskellen, fra
at være over land og til at være over vand.

P Wiese

Fra : Cyber.

Dato : 02-01-07 23:41

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> wrote in message
> [...]
>
> Da kan få flyverne til at hoppe op og ned i luften.
>
> Eller er det barer en behali tur når man først kommer op i flyve højden.

Har fløjet til Asien nogle gange, og Bangkok turen er en oplevelse pga. der
er mange drukkenbolte, 'brian typer' og andet 'godtfolk' som bare er for
dumme at være sammen med så mange timer, nok den eneste strækning hvor jeg
oplever at business faktisk gør en stor forskel.

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 03-01-07 08:57

> [...]
> for dumme at være sammen med så mange timer, nok den eneste strækning hvor
> jeg oplever at business faktisk gør en stor forskel.

Jeg har flere gange oplevet at skulle med det første fly fra CPH til AAR
lørdag morgen. Det er fyldt med rejsende der kommer fra Thailand (der lander
to fly kort tid efter hinanden fra SK og TG). Og som det bliver sagt
ovenfor; det er spøjse typer i Hawaii skjorter, Bermuda shorts og en kæp i
øret! Alle fordomme om Thai turister bliver bekræftet

Og til OP; der er ligegyldigt hvor man flyver hen. Når man flyver så længe,
er lufthuller næste uundgåelige. Sørg for at drikke rigeligt med vand da
aircondition i flyet kan tørre én ud. Det giver hovedpine og ubehag. Hvis du
rejser alene kan en gangplads være at foretrække, så man kan komme lidt ud
og strække ben.

Kennet

Fra : TL

Dato : 03-01-07 09:44

On Wed, 3 Jan 2007 08:57:19 +0100, in dk.fritid.rejse "Pernille og
Kennet Föh" <anonym@mail.dk> wrote:

> [...]
>rejser alene kan en gangplads være at foretrække, så man kan komme lidt ud

Flere gode flyveråd:
Op og gå en tur i flyet med jævne mellemrum. Gangpladsen er god, så
man kan nemt komme ud. Ulempen er, at dem, der sidder ved siden af kan
ikke så nemt komme ud - du skal op og stå hver gang de skal ud og
hælde kaffevandet fra.
Ankom til lufthavnen tidligt, måske kan du få plads i en
nødudgangsrække, hvor der er mere benplads.
Og det vigtigste: Hvis du flyver på economy-class, så lad være med at
være mere end 160cm høj.

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 03-01-07 19:11

>Og til OP; der er ligegyldigt hvor man flyver hen. Når man flyver så længe,
>er lufthuller næste uundgåelige.

Der findes ikke noget der hedder lufthuller ! Det er kold nedsynkende
luft, som får flyet til at synke med den omgivende luftmasse -
"lufthuller" er en populær betegnelse - der er ikke "hul" i luften
Mogens

Fra : Christiansen

Dato : 05-01-07 17:14

> [...]
> luft, som får flyet til at synke med den omgivende luftmasse -
> "lufthuller" er en populær betegnelse - der er ikke "hul" i luften

Hvad så når det er varm opstigende luft, er det så pukler eller hop ??
mon ikke vi skulle lade det hedde lufthuller, den benævnelse kender de
fleste vist.

Forøvrigt kaldes det termisk turbulens når det er luftmassen der
stiger/synker, og mekanisk turblens når det er vinden der får luften til at
blive urolig.

Eller er jeg forkert på den.

Christiansen

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 05-01-07 18:52

On Fri, 5 Jan 2007 17:13:36 +0100, "Christiansen"
<poulbrit@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Forøvrigt kaldes det termisk turbulens når det er luftmassen der
>stiger/synker, og mekanisk turblens når det er vinden der får luften til at

Du må da gerne kalde det lufthuller for min skyld - men det bliver der
nu ikke hul i luften af
Og din forklaring er fuldstænding korrekt. Så ok - vi kalder så bare
lufthuller
God weekend
Mogens

Fra : Christiansen

Dato : 05-01-07 21:22

<mogens.amd64@gmail.com> wrote in message

> [...]
> nu ikke hul i luften af
> Og din forklaring er fuldstænding korrekt. Så ok - vi kalder så bare

Ja lad os det og god weekend til dig.
Christiansen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 06-01-07 10:30

Hejsa

jeg takker for alle svarne her i tråden.
og har bestemt mig for at jeg ikke vil flyve til thailand.
turen er for lang og der kan værer lufthuller efter hvad jeg kan forstå.
men mange tak for hjælpen
PS har bestilt til tyrkiet til sommer.

Thomas

Fra : Trent Stensnes

Dato : 06-01-07 16:41

> [...]
> og har bestemt mig for at jeg ikke vil flyve til thailand.
> turen er for lang og der kan værer lufthuller efter hvad jeg kan forstå.

Hvis du ikke vil fly til Thailand fordi du synes reisen er for lang skjønner
jeg det, ikke alle liker å sitte så lenge på fly. Hvis du synes det er
trangt på fly så husk at det gjerne er litt mer benplass på ruteflyene som
flyr langt, enn charterfly som flyr i Europa. Du kan også prøve å sikre deg
et sete hvor det er mer benplass. Bestiller du gjennom et reisebyrå kan de
reservere et sete for deg. Du kan enten sjekke selv eller så vet reisebyrået
hvordan fly som brukes på den ruten du skal fly. Ved å gå inn på f.eks
www.seatguru.com kan du se hvilke seter som er best. Hvis du skal fly med
SAS sin Airbus 340 ser man at rad 23 og 31 har litt eksra benplass.
Charterflyene som flyr fra skandinavia til østen er gjerne litt trangere enn
ruteflyene, men ved å betale litt mer kan man ofte få de setene med bedre
benplass.

Hvis du ikke drar til Thailand fordi du er redd for "lufthuller" synes jeg
det er veldig, veldig synd. For øvrig så finnes ikke "lufthuller", bare
turbulens, altså luftstrømmer som beveger seg forskjellig. Thailand og Østen
generelt er flott å oppleve og at "lufthuller er næste uundgåelige" som en
annen skrev er bare tull. Jeg har flydd til bl.a. Bangkok, Hong Kong,
Singapore, Toyko, New Delhi, New York, Chicago, San Fransisco og har aldri
opplevd noe annet en lett turbulens på disse flyvingene.

Når du flyr til Thailand er det med store fly, f.eks Boeing 747 eller Airbus
340. Det skal mere til å flytte på disse i forhold til et lite propell fly
med f.eks 50 passasjerer. Når du flyr så langt, flyr du også høyt, gjerne
12-13000 meter. Da flyr du over det meste som finnes av uvær og den urolige
luften. Det er ved avgang og landing flyene er mest utsatt for turbulens. En
grunn er at du da flyr lavt og luften er som regel mer urolig nærme bakken.
Dette kan du oppleve på en kort flight til England eller Tyrkia, like mye
som en lang flight. Noen synes det er ubehaglig, men flyene er laget for å
tåle det. Jeg har opplevd mye turbulens i mitt liv og de tøffeste gangene
har vært med mindre fly, f.eks Boeing 737 og Airbus 320, altså typiske fly
man bruker når man flyr rundt i Europa eller andre kortere strekninger.

Flyselskaper hater turbulens like mye som du gjør. Både fordi de vet at
flyreisen blir ubehagelig for passasjerene og fordi et fly koster hundrevis
av millioner. I det du setter deg inn på flyet har mange mennesker jobbet
med å finne den beste ruten å fly. De gransker været og legger opp ruten
slik at flyturen blir best mulig. Hvis det er mulighet for det, flyr de over
eller rundt det dårlige været. Pilotene har også radarer ombord og kan se
det meste av vær som kan skape turbulens og vil legge om kursen hvis de
mener det trengs.

De absolutt tøffeste opplevelsene jeg har hatt med fly, er på korte
strekninger i Nord-Norge. Rutene der flys ofte med mindre fly og siden man
ikke skal så langt, flyr man også gjerne lavt. Siden det er mye uvær der
blir det noen ganger veldig mye turbulens og man begynner å lure på om flyet
tåler det, men det gjør det jo. Ellers har jeg opplevd mye turbulens på
korte strekninger som f.eks fra London til Paris eller innenlands i USA. De
lange flyturene har alltid vært mer behagelige.

God tur til Tyrkia og så håper jeg du vurderer å dra litt lenger neste år.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 03-01-07 17:10

TL <tl_dp@adelphia.net> skrev:

> Og det vigtigste: Hvis du flyver på economy-class, så lad være med at
> være mere end 160cm høj.

Jeg har fløjet med SAS til Bangkok en enkelt gang og her er der intet
problem med benpladsen medmindre man er væsentligt højere/større end
gennemsnittet.

--
Morten http://miljokemi.dk