rejse til Mexico
Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 29-12-06 11:56

Vi er to voksne mennesker der skl til Mexico på en lidt længere tur.
Vi er lidt i tvivl om de "nye" regler der er indført mht. f.eks. væsker,
osv.
Må man f.eks medbringe simpelt værktøj(skruetrækkere , tænger osv.)hvis det
anbringes i bagagen--eller vil det give problemer
Mvh
Ejnar Nielsen

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 29-12-06 12:01

> Må man f.eks medbringe simpelt værktøj(skruetrækkere , tænger osv.)hvis
> det anbringes i bagagen--eller vil det give problemer
> Mvh
> Ejnar Nielsen

Så længe du checker bagagen ind giver det ingen problemer. Det er kun
håndbagagen der er restriktioner på.

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : TL

Dato : 29-12-06 23:46

On Fri, 29 Dec 2006 12:00:59 +0100, in dk.fritid.rejse "Pernille og
Kennet Föh" <anonym@mail.dk> wrote:

>Så længe du checker bagagen ind giver det ingen problemer. Det er kun
>håndbagagen der er restriktioner på.

Hvis du flyver gennem USA, så må du ikke have lightere eller
tændstikker i kufferten. Hvis du skal have væsker, gele, flydende
medicin, etc med i håndbagagen, så skal det være i beholdere der er
mindre end 3fl.oz (88ml), og disse små beholdere skal placeres i en
gennemsigtig zip-top pose der højst må være liter-størrelse.
Ingen vand flasker eller lignende.
Også vær opmærksom på, at hvis du køber toldfrie væsker i København
eller anden lufthavn, så kan du stadig ikke få dem ombord hvis du har
transit i USA.

Fra : SK

Dato : 29-12-06 12:53

"Ejnar Nielsen" <ejnar-nielsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Må man f.eks medbringe simpelt værktøj(skruetrækkere , tænger osv.)hvis
> det anbringes i bagagen--eller vil det give problemer

Hvis du skal have en skruetrækker, tænger osv med, skal det ligge i din
kuffert. Lad være med at have livsvigtig medicin i kufferten, da der er
risiko for, at din kuffert ikke kommer frem samtidig med dig! (Det har jeg
prøvet mindst 2 gange!) Jeg syns, det er en god idé at lade være med at
have noget flydende i håndbagagen. Det er kun når man går igennem
sikkerhed, at man ikke nå have det. Man kan købe stort set alt, hvad man
har brug for, i de toldfri forretninger, efter man er gået igennem
sikkerhedskontrol. Det gør jeg, når jeg rejser. Cremer, shampoo, hårlak,
et. Så slipper jeg for at bekymre mig om, om jeg har for meget med.
Ha en rigtig god tur til Mexico!