Rejse til Mexico, Guatemala, Belize...
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 28-12-06 15:41

Hejsa:)

Vi skal snart afsted på en 4 ugers lang rejse, hvor vi starter og slutter i
Mexico City.
Jeg har været ved at lave en plan over vores rute, og i må meget gerne komme
med forslag
til forbedringer, nogen man bare SKAL se eller noget man skal undgå. Hvilke
som helst kommentarer vil
være værdsat:)
også alternative ruteforslag vil være cool:)

Da det kun er 4 uger vi er afsted så kan det godt være at belize skippes i
nedenstående plan.
Men har vi tid er det meningen at belize inddrages. Vi kan lide at have lidt
travl på rejsen og opleve en masse:)
Acopulco er skippet, burde vi det?

mvh jan

her kommer den foreløbige rute:

MEXICO:
1. Mexico City
1A. La Torre Latinoamericana, en af Mexico citys højeste bygninger med
rooftop restaurant på 41. etage.
1B La feria, forlystelsespark.
1C Xochimilco, yndet udflugssted for beboere i Mexico City. Sø og
kanalsystem, masser af mad, musik og liv!
1D Marked i Mexico City?
1E. Dagstur til teotihuacan pyramiderne fra Mexico City
1F. Dagstur til Taxco fra Mexico City
2. Puebla
3. Oaxaca
3A. De centrale dale, Besøg i landsbyerne, frokost hos en lokal familie,
aktiviteter såsom ridning, naturture, fremstilling af kunsthåndværk, samt
lokal madlavning. Overnatning hos en lokale familie i en af områdets små
landsbyer langt ude i bjergene.
4. Puerto Angel og zipolite. Backpacker badeby ved stillehavet med masser af
billige muligheder.
5. San Cristobál de las casas
5A. Sumidero kløften
6. Palenque (by midt ude i junglen)
6A. Tur langt ind i Lacandon junglen hvor Maya indianerne holder til.
overnatte lokalt hos Maya indianer stamme under spartanske forhold, men midt
i det helt store eventyr.

GUATEMALA
7. Antiqua, Guatemala.
7A Vandring til toppen af vulkan og også vandring på en aktiv vulkan
8. Lago Atitlan
9. Chichicastenango

BELIZE
10. Belize City
11. Dangriga, tobacco caye øen

Højst sansynlig fly fra Belize eller guatemala til Cancun.

MEXICO
13. Cancun
13A Dykning, snorkle, fest. Isla Mujeres? Playa del carmen? Cozumel?

Fly tilbage fra Cancun til Mexico City og hjemrejse til DK.

Fra : Joergen

Dato : 28-12-06 22:18

"Jan Tovgaard" <jto@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 13A Dykning, snorkle, fest. Isla Mujeres? Playa del carmen? Cozumel?
>
> Fly tilbage fra Cancun til Mexico City og hjemrejse til DK.
HEJ. ER DU KLAR OVER HVOR VARMT DER ER PÅ DENNE ÅRSTID(TÆNKER PÅ DET HÅRDE
PROGRAM0
jeg har været på halvøen og det bliver vist også en ren lise efter det
stress i har sat jer for. Pas på med altid at spørge (høfligt ) om prisen
før i bestiller, og i skal samtidig vide at tjenende ånder dernede, ikke får
løn. De får kun de få % som i vil ofre. Mex. er et vidunderligt folkefærd,
som jeg håber i vil opleve. Ha´en god tur, og hils dernede.
Hilsen lise (playa del carmen)

Fra : Cyber.

Dato : 28-12-06 23:03

"Jan Tovgaard" <jto@egdatainform.dk> wrote in message
> Hejsa:)

lavet lidt kommentare med '<-' generelt syntes jeg der er lidt for meget
'Amerikaner' turist over det...så mange ting så muligt på få dage, uden at
suge indtryk ind og slappe af, men det er måske kun mig.

> [...]

> midt i det helt store eventyr. <- sammetur som når man ser Bonampak og
> Palenque, her bliver man bare i 'byen' og jeg gad ikke bo der en nat, så

Ville tage over at se Tikal, og så tilbage til Mexico.

>BELIZE
personligt vil jeg droppe Belize, og focusere på større oplevelser de andre
steder

..

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 29-12-06 09:45

> [...]
> Hvilke som helst kommentarer vil
> være værdsat:)
> også alternative ruteforslag vil være cool:)

Vi skal samme tur. Her er vores plan:

Mexico City

Mexico City

Mexico City, besøg på Teotihuacan

Til Puebla, 2 timer, ca. 9 USD.

Puebla

Til Oaxaca, 4 timer, 25 USD

Oaxaca

Til San Cristobal de Las Casas. 12 timer, 35 USD. Køb
billet ved ankomst.

San Cristobal

San Cristobal

Palenque, ruiner

Palenque, ruiner

Merida, 8 timer

Tur til Uxmal

Tur til Chichen Itza. Turne købes lokalt

Se ruinerne

Til Chetumal, 8 timer, 19 USD

Chetumal

Til Belize city, 4 timer, 8 USD

Belize city

Belize, zoo

San Ignacio, 3 timer fra Belize, 6 USD

San Ignacio

Flores

Tikal, én dags tur

Flores

Til Guatemala city, 8-9 timer

Afrejse til LA

Kennet

--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....