Erfaringer med Puerto Rico?
Fra : anders

Dato : 27-12-06 22:34

Hej

Er der nogen her, der har erfaringer med Puerto Rico? Kender til nogle gode
hjemmesider? Kender til noget man bør ser der?
Og især kender noget til hvor dyrt det er at være turist der(f.eks.
restauranter og dagligvare)?

Mvh
Anders

Fra : Pinball

Dato : 27-12-06 23:10

Der er en god vandretur fra puerto rico til arguenegin.

tag ned mod den høje motorvejsbro ved vandlandet, fortsæt under den og noget
videre. til højre får du på et tidspunkt noget der ligner en skole eller en
kirke. Der går du til højre. ligeud lidt borte er der (lettere skjult) bag
nogle buske en parkeringsplads.

ved parkeringspladsen er der to stier i jorden, som går ud mod bjergryggen.
følg dem, og følg T'erne og prikkerne.

Det kræver at du har erfaring med vandring, og kan klare højder. der er et
sted hvor man skal bruge et reb for at komme videre. (det hælder lidt skråt
der). ruten deler sig på et tidspunkt og der skal man holde til højre (stien
videre markeret med T vistnok). der er også prikker og t'er den anden vej
(ligeud) men de ender blindt efter 700 meter.

følger du ruten korrekt kommer du op til en vej oppe på bjerget (meget højt
oppe, du er næsten dobbelt så højt oppe som broen nu). tag vejen til venstre
og den ender i norskepladsen - en plads lavet af en norsk vandreforening.

Fra pladsen følger du stien under porten, den går til en plantage og den går
langs plantagen til arguiniegin.

turen tager vel. 3 til 5 timer alt efter hvor mange svinkeærinder du har
undervejs og hvor lang tid du bruger på frokost, så start tidligt.
på vejen op får du nogle rigtig flotte udsigter over byen, og senere over
begge bjerge på siden af byen, samt vandet længere ude. på nedturen ser du
over på det næste bjerg, og det ligner lidt gran canyon - det er pænt flot.
i arguinegin kan man tage bussen til bage til rico (nummer 1, bla. men spørg
buschaufførerne er flinke og kan engelsk). en taxa kan heller ikke koste
alverden. vildt gæt :10 euro max.

Du kan nå at se begge indkøbscentre og minigolfbanen første dag, vandlandet
og de to strande anden dag, vandreturen den tredie dag, og så begynder du at
kede dig

heldigvis er der busser til puerto mogan (meget meget flot) og til playa del
ingles (der vil du hen næste gang). og til las palmas (shopping-helvede, men
et godt et af slagsen). busser til/fra puerto rico kører slet ikke ligeså
sent som til/fra playa del ingles, så pas på du ikke havner der om aftenen.
Jeg ved ikke hvad en taxa koster mellem de to byer - mellem ingles og las
palmas var det vist 55 euro. så mellem rico og ingles er det vel anslået
20-30 euro højest.

Da afstandende på GC er små kan man med fordel tage hvorsomhelst hen, og så
lige besøge alle de andre mulige byer, så ved man bedre næste gang hvad man
bedst kan li'.

Vejret er varmest og mest solrigt i rico, og der er mærkbar forskel. rico
ligger i læ for vinden i 3 retninger. Til gengæld forsvinder solen lidt
hurtigere bag bjerget. men der er dejlig varmt, og næsten altid sol.

Den kunstige strand (som jeg syntes er keeeedelig++) er meget børnevenlig.
lavvandet og uden store bølger. - og pænt pakket ind i isboder. den store
strand er også kedelig, men der kan man i det mindste nemt smutte væk til
det nærmeste indkøbscenter og lege med spillemaskiner eller få sig en øl på
en cafe et sted.

Dennis

Fra : Pinball

Dato : 27-12-06 23:16

jeg skrev i vandrebeskrivelsen at man skal tage vejen til venstre.

Det er helt forkert. man skal tage vejen til højre. venstre ved jeg ikke
lige hvor fører hen.

"Pinball" <df@image.dk> wrote in message
> [...]
højt
> oppe, du er næsten dobbelt så højt oppe som broen nu). tag vejen til
venstre DET HER VAR FORKERT. DET ER HØJRE

Fra : anders

Dato : 27-12-06 23:55

Mange tak for de gode forslag. Det lyder som en RIGTIG spændende vandretur,
MEN... jeg mente Puerto Rico i Caribien. Det er selvfølgelig lidt svært at
vide, når ikke jeg skrev det.

Men det lyder lidt som om det er værd at kigge lidt på "det forkerte" Puerto
Rico også

Mvh
Anders

Fra : anders

Dato : 27-12-06 23:55

Måske jeg burde have skrevet at det er Puerto Rico i Caribien jeg søgte
efter

Mvh
Anders

Fra : Hans..

Dato : 28-12-06 20:11

Har været der på gennemrejse til de Dansk Vestindiske øer, og husker
tydeligt i tolden (som var MEGET streng) alt blev gennemrodet , også vore
tegnebøger, min trøje hvor jeg havde 50 US dollar, var der en tolder der
snuppede, så pas på !

Mvh Vinkler

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-12-06 13:43

> [...]
> gode hjemmesider? Kender til noget man bør ser der?
> Og især kender noget til hvor dyrt det er at være turist der(f.eks.

I får da set jer om, eller har i ikke fundet det rigtige sted at tage hen
endnu ? Jeg tænker på jeres spørgsmål tidligere ang. Thailand, Chile/Peru og
nu Puerto Rico.

Bjarne K.

Fra : anders

Dato : 01-01-07 19:01

"Bjarne K." skrev:

> I får da set jer om, eller har i ikke fundet det rigtige sted at tage hen
> endnu ? Jeg tænker på jeres spørgsmål tidligere ang. Thailand, Chile/Peru
> og nu Puerto Rico.

Nej, i får desværre ikke rejst så meget som vi gerne ville. Thailand og
Chile/Peru er stadig i tankerne, men vi er kommet i en situation hvor vi
ikke har mulighed for at få de vacciner, der skal til for at rejse de steder
hen.

Puerto Rico er nu MEGET i overvejelsen, men som du kan se i et spørgsmål af
nyere dato, så er vi også ude i en overvejelse om "kun" at tage en tur til
de Kanariske øer.

Mvh
Anders - der i øvrigt vil sige han er meget taknemmelig for de gode svar
han får heinde.

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-01-07 15:15

> [...]
> til de Kanariske øer.
>
> Mvh
> Anders - der i øvrigt vil sige han er meget taknemmelig for de gode svar

Har aldrig været på de Kanariske Øer, men vil da lige sige at, selvom jeg
har været mange steder udenfor europa, også har haft nogle kanon oplevelser
når rejsen "kun" er gået til f.eks Tyskland, Frankrig eller Spanien.

Og husk i kan spørge spørge lige så mange gange i vil, men måske det ville
være en god idé lige at komme med en respons på om i kan bruge de
informationer i får fra folk. (Hvilket du jo hermed også har gjort )

Bjarne K.