Tak for rejsehjælp - lidt billeder som tak~
Fra : Thomas H.

Dato : 25-12-06 22:43

Tak for lidt tips og triks herinde til en Europatur i bil.

Jeg har fedtet lidt billeder sammen, hvis nogen vil mindes sommeren
www.thhe-foto.dk/Europe2006.htm

--
God jul og godt nytår
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-12-06 03:13

Thomas H. wrote:
> Tak for lidt tips og triks herinde til en Europatur i bil.
>
> Jeg har fedtet lidt billeder sammen, hvis nogen vil mindes sommeren
> www.thhe-foto.dk/Europe2006.htm

De er flotte - tak for at du deler dem.

Vh Rune

(PS: Lidt større opløsning ville være top nice for detaljerne :)

Fra : Thomas H.

Dato : 26-12-06 09:13

"Rune Larsen" <noreply@nowhere.atall> skrev i en meddelelse

> De er flotte - tak for at du deler dem.

Tak

> Vh Rune
>
> (PS: Lidt større opløsning ville være top nice for detaljerne :)

Joo men langt de fleste kører stadig 1024 i opløsning, og er de større
resizer Windows dem jo, og så ligner det først lort

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 26-12-06 14:06

> Tak

> Joo men langt de fleste kører stadig 1024 i opløsning, og er de større
> resizer Windows dem jo, og så ligner det først lort
Enig i det fine i at vise frem
Mht til opløsning mener jeg nu, at de fleste galleri-programmer ned-scalerer
billederne, så de loader hurtigere, og her synes jeg at dine er lidt for
længe om det, pga størrelsen
Dit kamera tager rigtig gode billeder, men vidvinklen fordrejer det hele et
par gange (du kan sikkert godt høre at jeg også skriver en del i
foto-grupperne
Ellers tak for kikket
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-12-06 15:58

Niels Hejnfelt wrote:
> Mht til opløsning mener jeg nu, at de fleste galleri-programmer ned-scalerer
> billederne, så de loader hurtigere, og her synes jeg at dine er lidt for
> længe om det, pga størrelsen

Tænker du på progressiv jpeg kodning, hvor man først ser et groft
billede, som mens det loader bliver finere og finere?
Du trænger seriøst til en hurtigere forbindelse, hvis billeder på
200-300 kb tager lang tid at hente :)

Vh Rune

Fra : Thomas H.

Dato : 27-12-06 10:02

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dit kamera tager rigtig gode billeder, men vidvinklen fordrejer det hele
> et par gange (du kan sikkert godt høre at jeg også skriver en del i

De fylder mellem 200 og 550 kb, 330 kb i gennemsnit, det 1½ sekund med en
2mbit forbindelse ...om 2 år når alle har 10-20 mbit forbindelser ville jeg
ærge mig over hvis jeg havde været nærrig med alle mine billeder mht
størrelse

Ja 17mm forvrænger lidt på min 17-85 , men dem du måske ser mest er den der
er taget som panorama med 5-10 billeder.

Fra : Olesen

Dato : 13-01-07 16:30

Hvilket kamera er det du har brugt ?

Mvh