New York i Påsken?
Fra : Michael

Dato : 23-12-06 14:40

Vi overvejer at tage en tur til New York i Påsken

.... men så kom vi til at tænke på, om forretninger og seværdigheder er
lukket i Påsken - eller er der altid gang i New York ?

Hilsner fra

Michael.

Fra : ThomasB

Dato : 24-12-06 14:42

"Michael" <email@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi overvejer at tage en tur til New York i Påsken
>
> ... men så kom vi til at tænke på, om forretninger og seværdigheder er
> lukket i Påsken - eller er der altid gang i New York ?

NY- byen der aldrig sover!
Der er ikke lukket i påsken.

Sørg i øvrigt for at bo omkring Time Square, der er mest "puls".

Køb et af deres særværdighedskort, så skal i ikke stå i billetkø og i sparer
en masse penge.

Husk gospel i Harlem - det er helt fantastisk.

Fra : Michael

Dato : 30-12-06 13:34

Tak for svarene

Det er utrolig billigt at flyve derover.

Jeg så at man kan flyve direkte fra Kastrup til New York med Continental
Airlines for kun 3,260.00 kr. retur inkl. skat, afgift osv.

Men så lander man i en lufthavn som hedder Newark, NJ (EWR - Liberty)

Er det langt fra Time Square - Er det mulighed for transport derind?

Kan du anbefale et hotel?

Hvad koster et seværdighedskort?

Hilsner fra

Michael.

Fra : TL

Dato : 30-12-06 14:19

On Sat, 30 Dec 2006 13:33:47 +0100, in dk.fritid.rejse "Michael"
<email@hotmail.com> wrote:

>Men så lander man i en lufthavn som hedder Newark, NJ (EWR - Liberty)
>
>Er det langt fra Time Square -

Ja.

>Er det mulighed for transport derind?

Ja. Meget nemt. Newark Liberty har en station, med direkte forbindelse
til Penn Station i Manhattan (33rd street - Time Sq er i 40erne).
Du kan finde information her
<http://www.panynj.gov/aviation/monorailframe.htm>

Jeg har kørt i Taxi fra Manhattan (lower east) til EWR, det kostede
lige over US$80 sent om aftenen.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 30-12-06 15:00

"Michael" <email@hotmail.com> wrote in message

> Er det langt fra Time Square - Er det mulighed for transport derind?

Jeg mener vi betalte 55$ om eftermiddagen da vi kørte fra Newark til Empire
state building.

// Kim

Fra : ThomasB

Dato : 30-12-06 23:56

> [...]
>
> Jeg så at man kan flyve direkte fra Kastrup til New York med Continental
> Airlines for kun 3,260.00 kr. retur inkl. skat, afgift osv.

Det lyder da som om jeg skal invitere familien derover i foråret

> Men så lander man i en lufthavn som hedder Newark, NJ (EWR - Liberty)
>
> Er det langt fra Time Square - Er det mulighed for transport derind?

Vi gav $45 for Taxi til Time Square, for et par år siden - det er altid fast
pris fra lufthavnene til Manhattan.

En Taxi er en god ide, da det kan være ret overvældende at komme til NY
efter en lang flyvetur og for lidt søvn
Du bliver kørt lidt til hotellet.

Men der kører også en bus.

> Kan du anbefale et hotel?

Det er jo ret dyrt på Manhattan. Men vi fandt et til omkring $149.
Days Hotel Midtown - New York
790 Eighth Avenue, New York City
NY 10019

http://www.citypass.com/city/ny.html

Fra : Jens

Dato : 26-12-06 23:47

> [...]
>
> ... men så kom vi til at tænke på, om forretninger og seværdigheder er
> lukket i Påsken - eller er der altid gang i New York ?

Hej Michael
Alt er åbent. Jeg var der i 2004 med 20 teenagere. Skriv hvis du vil vide
noget
Jens