Rejseforsikring...
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 21-12-06 15:03

hejsa:)

Mig og min kæreste rejser gerne flere gange om året til destination udenfor
europa...
Ja, en tur til Mexico i 4 uger koster ca. 700 kr i forsikring. Næste gang i
2007 må vi hoste
op med et tilsvarende beløb når vi skal afsted 4 uger igen i Oktober...
Hverken Gouda eller europæiske har årsforsikringer for private udenfor
europa!

hvem kan anbefales og kan det anbefales med en årsrejseforsikring?
og dækker de lige så godt som eks. gouda og europæiske.?

Nogen der har erfaringer med ovenstående?

mvh jto

Fra : jenny og søren

Dato : 21-12-06 15:46

">
> [...]
> og dækker de lige så godt som eks. gouda og europæiske.?
>
> Nogen der har erfaringer med ovenstående?

Hej Jan

www.ihi.dk har da ihvertfald årsrejseforsikring til private..

men ellers har du vel en indboforsikring og der kan du sikert også tegne en
tillægsforsikring til.

husk iøvrigt at med et mastercard/americanexpress kort så er du også dækket
ind via noget forsikring der(kender ikke selv de nøjagtige betingelser for
det)

mvh

Søren

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 21-12-06 16:01

> husk iøvrigt at med et mastercard/americanexpress kort så er du også
> dækket
> ind via noget forsikring der(kender ikke selv de nøjagtige betingelser for
> det)

Mastercard har en ok ordning. Det er dog lidt tricky, da dækningen varierer
fra bank til bank. Nogle steder som f.eks. forstædernes bank, skal man have
brugt mastercard til at betale for rejsen, mens det andre steder (de fleste
svjv) ikke er et krav. Der er også forskelle på selve kortet. Platinum giver
også dækning for forsikring på lejet bil samt dækker evt. selvrisiko på
lejet bil. Den er ca. 1.000 kr. dyrere end classic, men det tjener sig nemt
ind, hvis man skal leje bil i USA. En oversigt er f.eks. her:

https://www.sparnord.dk/mastercard/forsikring/forsikring_privat.article

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : Hafnia

Dato : 21-12-06 19:43

"Jan Tovgaard" <jto@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og dækker de lige så godt som eks. gouda og europæiske.?
>
> Nogen der har erfaringer med ovenstående?

https://www.fdmforsikring.dk/forsikringer/aarsrejseforsikring.asp?hojre=1315

som dækker hele verden og er et tillæg, incl sygeforsikring...det er billigt
men det kræver en indbo,men det skal man have jo alligevel.

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 21-12-06 20:02

> som dækker hele verden og er et tillæg, incl sygeforsikring...det er
> billigt men det kræver en indbo,men det skal man have jo alligevel.

Dog skal man være opmærksom på, at den ikke dækker kroniske lidelser,
hvilket jo bl.a. er astma o. lign. Klikker man på linket, får man de
sædvanlige betingelser op, iflg. hvilke, man ER dækket, også fsva. kroniske
lidelser. Så der er lidt uklarhed om emnet.

Kennet

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 22-12-06 09:40

> https://www.fdmforsikring.dk/forsikringer/aarsrejseforsikring.asp?hojre=1315
>
> som dækker hele verden og er et tillæg, incl sygeforsikring...det er
> billigt men det kræver en indbo,men det skal man have jo alligevel.

hvad er egentlig "fordelen" ved at Gouda eller Europæiske?

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 22-12-06 13:05

> hvad er egentlig "fordelen" ved at Gouda eller Europæiske?

Europæiske er "de gamle". De leverer dyre produkter hvor man ikke kan vælge
til og fra. Gouda har langt større grad af fleksibilitet. De er billigere
hvis man kan nøjes med en mindre dækning. Skal man have det hele, er der
ingen (væsentlig) prisforskel. Et år skulle jeg på ferie, og have en
operation i maven kort tid efter jeg kom hjem. Gouda ville ikke dække mig på
min ferie, mens Europæiske gerne ville. Siden da har jeg brugt dem.

Kennet

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 22-12-06 18:31

Gouda ville ikke dække mig på
> min ferie, mens Europæiske gerne ville. Siden da har jeg brugt dem.

hvorfor ikke bruge et "almindeligt" forsikringsselskab (eks. tryk, alka,
fair etc.) hvor man kan få en
årsrejseforsikring til hele verdenen istedet for? (Hverken Europæiske eller
Gouda har ikke årsforsikringer til hele verdenen)

især når i også som os rejser flere gange om året:)

mvh jan

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 23-12-06 13:02

> [...]
> eller Gouda har ikke årsforsikringer til hele verdenen)
>
> især når i også som os rejser flere gange om året:)

Vi rejser kun en gang om året uden for Europa, så det gule bevis er fint for
os. Derfor er årsrejseforsikringer for dyre. De år hvor vi slet ikke rejser
uden for Europa vil det være for bøvlet at sige forsikringen op.

Kennet

Fra : Kaj

Dato : 23-12-06 16:39

> [...]
> og dækker de lige så godt som eks. gouda og europæiske.?
>
> Nogen der har erfaringer med ovenstående?

Vi er medlem af Ældresagen. Derigennem har vi tegnet en årsrejseforsikring,
som dækker hele verden - 60 dage ad gangen. Det koster 395.- for os begge
to, men betinger selvfølgelig, at man er medlem af ældresagen. Man behøver
ikke at være ældre for at være medlem af foreningen. Forsikringen tegnes
gennem Lån&Spar Bank/Mastercart. Se betingelserne på www.ealdresagen.dk
Lignende tilbud findes gennem Lærernes Indkøbscentral.

MVH
Kaj

Fra : ThomasB

Dato : 24-12-06 14:45

"Jan Tovgaard" <jto@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har erfaringer med ovenstående?

Spørg dit eget forsikringsselskab. De har rejseforsikring (også
afbestilling) som tillæg til indbo.

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 28-12-06 12:56

Som nævnt i andre indlæg, så er der nogle ret gode ordninger på
flere Mastercards (Hvis du vælger Platin-kortet, så behøver du for
det meste ikke købe rejsen med kortet og i mange tilfælde er din
sambo også dækket). Tjek vilkårene i din bank eller på deres
hjemmeside. Som bonus for du altså også et ekstra kreditkort som kan
være guld værd når man står på den anden side af jorden og de ikke
tager imod Visa eller kortet ikke virker (det sker faktisk jævnligt)

Er du medlem af "Danmark" så tilbyder de også en årsrejseforsikring
(gennem IHI) til en fornuftig pris, der falder fra 2. år du har den,
så er det en langsigtigt forsikring du er på udkig efter, så kan
denne være en god løsning.

Europæiske vil jeg også anbefale at bruge. De er de "gamle" på
markedet og her har jeg altid oplevet god service og ikke så meget
besvær som hos flere andre. Umiddelbart kan Europæiske godt se lidt
dyrere ud end nogle andre, men som med så meget andet, så får man
hvad man betaler for. Der er ofte forskel i dækningen og
serviceniveauet i forhold til billigere forsikringer.