Forskel på udstødning på F2 og F3?
Fra : Kim L

Dato : 06-02-07 09:21

Hej

Vil en Slip-on til en CBR600 F3 passe på en F2er?

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-02-07 11:13

> Vil en Slip-on til en CBR600 F3 passe på en F2er?

Jeps! Den enste forskel på F2 og F3 udstødningen er at F3 har nogle små
resonansrør mellem forrørene.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : tp

Dato : 06-02-07 17:42

"> Jeps! Den enste forskel på F2 og F3 udstødningen er at F3 har nogle små
> resonansrør mellem forrørene.

Jamen jeg får da lige lyst til at stille ham Bager-CBR-kongen et
tillægsspørgsmål

Er PC25 og PC31 (F2/F3) ikke MEGET ens? når jeg kigger specs og udseende
kan jeg ikke finde mange forskelle. Jeg har læst tests af de to, og der er
der forskelle, meen?

spørger fordi jeg overvejer at prøve en sådan fisk, og da ikke er specielt
interesseret i at betale den lidt højere afgift for PC31'eren

Fra : Armand

Dato : 06-02-07 21:49

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Er PC25 og PC31 (F2/F3) ikke MEGET ens? når jeg kigger specs og udseende
> kan jeg ikke finde mange forskelle. Jeg har læst tests af de to, og der
> er der forskelle, meen?

Ram air og mer-ydelse, for ikke at tale om moderat design-ændring der
lettest ses på indsugnings hullerne til luftfilteret, der på F3 sidder helt
fremme som trekantede åbninger i hver side under forlygten!

--
Armand.
(der ikke er bager, men smed)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-02-07 07:17

> Ram air og mer-ydelse, for ikke at tale om moderat design-ændring der
> lettest ses på indsugnings hullerne til luftfilteret, der på F3 sidder
> helt fremme som trekantede åbninger i hver side under forlygten!

Kun næsten rigtigt. Ram air indsugningen sidder mellem kåben og køleren. De
små huller i front kåben under lygten er overtryksslanger til svømmehusene.

F2'eren fik opgraderet affjedringen i '93. Den fik alufarvede gaffelben, og
alufarvet bremsekaliber. Bagfodhvilerbeslag blev i alu i stedet for sorte
jernrør. bagdæmperen blev fuldjusterbar, og med eksternt reservoir, og
forgaflen blev af cartridgetypen med justerbar returdæmpning.

De største ændringer til F3 er:
Ny front i 95
ny bagende i 97
F3 har mindre klonket gearkasse. Den holder fint i F2'eren, men kræver
velsmurt og korrekt opspændt kæde samt prealoading af gearpedalen
undergearskift for at være lydløs.

F3'eren har et bedre træk mellem 6000 og 8000rpm. I 97 fik den også 5HK
højere topeffekt. Det er kun mellem 6 og 8 det i virkligheden kan mærkes.
F3eren kan tage 500rpm mere og er marginalt lavere gearet. 6rpm ved 120 på
en F3'er mod 5900rpm ved 120 ved en F2'er.

Ramair giver bedre acc over 180km/t samt drastisk forøget tophastighed især
i 97-98 modellerne. En fra klubben har haft sin velkørende CBR F3 fra 98 til
at vise 273km/t. Det er ret godt for en 600cc. Det er vel lige under 250
ægte? En F2'er viser ikke over 245 på speedometeret, og jeg fik aldrig min
over 235.

Bremserne er også en smule forbedrede på F3'eren.

Nu lyder det jo som om det er en helt anden cykel, men det er det ikke. Der
er lille forskel på F2 og F3 når man sider i sadlen. Jeg har prøvet flere
modeller af begge typer begge mange. Forbedringerne er detalier, men formen
er den samme.

Jeg ville gå mere efter pris og stand end model. F2 modellen var en
revolusion da den kom frem. Den er slået mange gange nu, men det tog
konkurenterne årevis at udvikle noget der var bedre. Jeg har aldrig kørt en
F4.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : tp

Dato : 07-02-07 18:44

<en masse>
> [...]
> revolusion da den kom frem. Den er slået mange gange nu, men det tog
> konkurenterne årevis at udvikle noget der var bedre. Jeg har aldrig kørt

se DET var en god bager-forklaring Takker for forklaringen. Vil have
åbne øje for F2eren også, men lure lidt på >=93, da der åbenbart er
ændringer i selve serien også

Mvh tp
pt CBR1000F 94 - nu med behov for færre km dagligt og mere "leg" ;.)

Fra : chris

Dato : 07-02-07 22:02

Jamen hr Bager så burde jeg måske komme forbi med en f4 som du kunne prøve,
som tak for lån af din udstødning for nogle år siden.
sorry for OT i din tråd Kim L
mvh chris (Cbr lidt af hvert)