Bedst mulige kæde/wire lås ?
Fra : Henrik Mahler

Dato : 04-02-07 13:45

Hej Igen

Jeg er så heldig at kunne parkere lige op af et kraftigt
metal-gelænder lige neden for mit vindue, og skønt alarm
er en fin ting, så tror jeg nu mere på en solid låsning
til et nagelfast punkt især når jeg ikke er hjemme
til at høre alarmen forstås ,....

Jeg er ude efter et par RIGTIG gode kædelåse på 1-2 m
Da jeg parkerer i parallel med gelænderet så tøjrer jeg
både for og baghjul

Hvilken kæde er bedst ???

ALT kan jo skæres over med en batteri-drevet vinkelsliber
men jeg tænkte på at visse former f wire måske var ganske
besværligt m boltsaks ,. samt evt ekstremt kraftige kæder
der kunne modstå en saks

MVH Henrik

Fra : Kim

Dato : 04-02-07 14:27

Henrik Mahler wrote:
> [...]
> men jeg tænkte på at visse former f wire måske var ganske
> besværligt m boltsaks ,. samt evt ekstremt kraftige kæder

Måske du kan få nogle fif herfra (Hvis du ser flere af videoerne - søg på
videoer lavet af CaptainCropper):
http://www.youtube.com/watch?v=ozppzywsLsk&mode=related&search

Der er dog fare for at blive en smule deprimeret, når man ser hvor let han
klipper såden en kæde.

Et godt tip er, hvis man kan montere kæden, så den ikke ligger på jorden. Så
bliver det meget sværere at klippe den.

Mhv Kim

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 04-02-07 15:07

Pas på!
Hvis du fastgør den for godt til gelænderet, tager de bare det med! ;o(

Michael D
(BMW K75C)

Fra : Henrik Mahler

Dato : 04-02-07 15:14

hehe ,... gelænderet er boret ned i en 2-300 kg´s
sten der er udhugget i firkant og danner nedgang
til kælderen, jeg kunne jo sætte et anker i her
samtidig,.... anyway det må være røvsygt at stå
og bryde op mens alarmen evt hyler, det mest
fede ved stedet er at det er i en aflåst gård
hvor de under ingen omstændigheder får en last-
bil med lift op på siden af MC´en

Fra : Henrik Mahler

Dato : 04-02-07 15:05

TUSIND TAK for linket ,.... ja alt kan jo fixes !!!!

Som jeg sagde så er en batteridrevet vinkelsliber
sikker denne kæmpe boltsaks LANGT overlegen. kan
ik forstille mig andet end en passende skæreskive
vil gå gennem enhver kæde på under 30 sek !!!!!!!

Disse kæder fra Almax ser dog seriøse ud:

http://www.almax-security-chains.co.uk/index.php

Og hvis ikke der er bedre forslag satser jeg på
den kraftigste 19 mm serie 4 udgave incl lås

ok den er jo så heller ikke gratis

Fra : Kent

Dato : 04-02-07 15:09

Henrik Mahler skrev:
> [...]
> er en fin ting, så tror jeg nu mere på en solid låsning
> til et nagelfast punkt især når jeg ikke er hjemme

Så er spørgsmålet vel, hvad gelænderet er lavet af. Det er jo nok ikke
specielthærdet stål, som kæderne er lavet af. Så en ganske almindelig
nedstryger og 30 sek. senere forsvinder både motorcykel og lås.
--

Kent

Fra : Henrik Mahler

Dato : 04-02-07 15:19

Det er da rigtigt det ikke er hærdet, men rimeligt
tykke lodrette ballystre hvor jeg kan omkranse en
4-5 stykker med låsen, men jo, når det nu skal
være så borer jeg sku et anker af hærde-stål ned
i selve stenen samtidigt

Og er så glad for min fulde kasko samtidigt )

MVH HM

Fra : Per

Dato : 04-02-07 19:50

"Henrik Mahler" <ng@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg tænkte på at visse former f wire måske var ganske
> besværligt m boltsaks ,. samt evt ekstremt kraftige kæder

Denne her er noget af det bedste der findes, når det skal være til at
betale:

http://www.louis.de/_1020ebdade3b989f51188acd993a25e5f2/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=570&wgr=360&list_total=47&anzeige=0&page=1&artnr_gr=10001854

/Per

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 05-02-07 00:49

On Feb 4, 7:49 pm, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:

> Denne her er noget af det bedste der findes, når det skal være til at
> betale:
>
> http://www.louis.de/_1020ebdade3b989f51188acd993a25e5f2/index.php?top...
>
> /Per

Jeg har den abus kæde Per henviser til, der er endnu ingen tyve der
har afprøvet den, men den virker aldeles solid.

--

// brian

Fra : Anders Majland

Dato : 05-02-07 23:28

>Jeg har den abus kæde Per henviser til, der er endnu ingen tyve der
>har afprøvet den, men den virker aldeles solid.

Med det "rette" værktøj er intet sikkert (se bare CaptainCropper videoerne -
Er det 18-19mm kæder man skal op i før hans motorfucker boltsaks må gi op
?) - men se også på
http://www.louis.de/_20a144a9baeae95e750f6bc50d3fd88eae/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=570&wgr=360&list_total=47&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10059041

Det får men meget for pengene ...

Men hvis prisen ikke er en issue så se også på
http://www.louis.de/_20a144a9baeae95e750f6bc50d3fd88eae/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=570&wgr=360&list_total=47&anzeige=0&page=1&artnr_gr=10059062

I modsætning til en mc alarm vil den hyle mens man roder med at komme til at
klippe ...

Fra : Anders Majland

Dato : 05-02-07 23:30

Mine links var ikke gode - Men se på følgende to varenumre 10059041 og
10059062