Køb af alarm i USA (afgift)
Fra : Henrik Mahler

Dato : 04-02-07 13:34

Hvad er det nu afgiften er når man køber i USA ???

En Scorpio alarm til ca 3500 i DK fås til 2000 i USA

Jeg mener sidst jeg købte noget fra USA på EBAY så
kom der en lille grøn told-mærkat på æsken, samt en
seperat ekstra opkrævning på ca 200-300 Kr der skulle
betales nede på posthuset, dette var for en vare til
ca 900 kr såvidt jeg husker

Er der nogen som ved hvordan det nøjagtigt er pt ???

MVH Henrik

Fra : Henning

Dato : 04-02-07 14:10

"Henrik Mahler" <ng@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betales nede på posthuset, dette var for en vare til
> ca 900 kr såvidt jeg husker
>
> Er der nogen som ved hvordan det nøjagtigt er pt ???

Mig bekendt skal du betale told/moms, men hvis du får afsender til at skrive
at det er en gave (så er du selvfølgelig nød til at betale forud) og der
ikke står en firmanavn som afsender er jeg overbevist om at du kan få den
udleveret uden afgift.
Henning

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-02-07 14:44

"Henning" <h.aa@privat.dk> writes:

> [...]
> ikke står en firmanavn som afsender er jeg overbevist om at du kan få den

Faktisk er gaver også momspligtige.

Generelt kan man sige: Vi har nogle love her i landet (fsv. angår
moms) og EU (fsv. angår told), som gør, at man skal betale noget til
staten, når man køber varer. Det har de i øvrigt også i USA og alle
mulige andre lande.

Formelt er det sådan, at køber man noget, og det når frem uden at
blive stoppet i tolden, så har man pligt til selv at melde
det. Det er der dog mange, der *host* glemmer. Om jeg selv har glemt
det en del gange, skal jeg ikke kunne sige :)

Får man regningen, så er det imho ligesom med fart- og
parkeringsbøder: Så må man betale det som en mand. Man bliver i hvert
fald ikke trukket for noget, man ikke udmærket vidste, at man skulle
betale.

At lave alle mulige fiksfakserier for at slippe udenom er imho umoralsk.

--
Peter B. Juul, o.-.o "15000 atheists in London rioted today
The RockBear. ((^)) after a blank sheet of paper was found

Fra : Armand

Dato : 04-02-07 14:19

> [...]
> seperat ekstra opkrævning på ca 200-300 Kr der skulle
> betales nede på posthuset, dette var for en vare til

Passer meget godt med tommelfingerreglen om at det kan ende med det halve
oveni!
Udover told (á omkring 16%) og moms af hele beløbet opkræves der et
bearbejdningsgebyr på svjh en 50'er fra såvel Skat som Postvæsenet. Med
stigende beløb bliver de 2X50kr mindre væsentlig, i forhold til 100kr's
varer!

--
Armand.

Fra : Kim

Dato : 04-02-07 16:02

"Henrik Mahler" <ng@paradis.dk> wrote in message
> [...]
> betales nede på posthuset, dette var for en vare til
> ca 900 kr såvidt jeg husker
>
> Er der nogen som ved hvordan det nøjagtigt er pt ???

Mit sidste køb i USA så således ud:

(65+10) x 6 x (1,25 + 0) + 75 = 637,5 kr
(pris+forsendelse) x kurs x (moms+told) + gebyr

Du skal selv finde ud af hvad moms og told er for tiden.

Mvh Kim

Fra : Henrik Mahler

Dato : 04-02-07 16:19

Tak for alle svar ,... lidt afhængig af
forsendelse, og held, så ser det ud til
at jeg ken få alarmen for 3000, imod de
mindst 3500 her i danmark,.. konklusion:

USA+

1. Mindst 500 sparet
2. Kan få nyeste remote uden bøvl
3. Ka bruge online vinter-tilbud