|
| Erfaringer med "billige" mc lifte. Fra : Anders Majland |
Dato : 01-02-07 10:29 |
| | |
Ukendt (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-02-07 12:18 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:45c1b2d2$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Bilka har haft en på programmet og nu faldt jeg over en reklame fra metro:
> http://metro2.armadahosting.com/data/pdfkat/00427_KIDNIEKPHHBTHSYG/Nonfood_0506_pdf30.pdf
> der meget ser ud til at være : http://www.mccom.dk/index-filer/Page2105.htm
>
> Er sådanne lifte stabile nok til hobby brug ?
>
> mccom skriver selv "Lille lift som er velegnet til små motorcykler og
> scootere" med med 400kg er den da stærk nok - problemet er om den vil være
> stabil nok med et højbenet pakæsel på 200kg på toppen (xtz750) Vil jo ikke
> lige være lykken hvis den vælter ...
Fristende, men Bimse vejer jo også en del, frit fra huskeren ... ca.280kg !
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Aragorn Elessar (03-02-2007)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 03-02-07 11:33 |
|
"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
news:e00bb$45c1cc75$55183f7d$26419@news.arrownet.dk...
-kåt-
> Fristende, men Bimse vejer jo også en del, frit fra huskeren ... ca.280kg
!
>
>
>
> --
> Mvh.
> Dennis Hellan Pedersen
> BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
Ikke helt galt husket, Dennis: 270 kg. tørvægt.
Hej fra
Aragorn_DK
--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================
| |
Hekto (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 01-02-07 14:03 |
|
It happens that Anders Majland formulated :
> Er sådanne lifte stabile nok til hobby brug ?
>
> mccom skriver selv "Lille lift som er velegnet til små motorcykler og
> scootere" med med 400kg er den da stærk nok - problemet er om den vil være
> stabil nok med et højbenet pakæsel på 200kg på toppen (xtz750) Vil jo ikke
> lige være lykken hvis den vælter ...
Lidt smag og behag - den er liiidt
'slingrevorren'.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Armand (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-02-07 18:02 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.0b4a7d7232037678.41842@urxgb.qxROT13...
> It happens that Anders Majland formulated :
>> Er sådanne lifte stabile nok til hobby brug ?
>>
>> mccom skriver selv "Lille lift som er velegnet til små motorcykler og
>> scootere" med med 400kg er den da stærk nok - problemet er om den vil
>> være
>> stabil nok med et højbenet pakæsel på 200kg på toppen (xtz750) Vil jo
>> ikke
>> lige være lykken hvis den vælter ...
>
> Lidt smag og behag - den er liiidt
> 'slingrevorren'.
>
Det er det med bredden:
Det et gavnligt for stabiliteten at liften(s undervogn) har en vis bredde,
men rampens bredde hænger oftest sammen med undervognens og det er ganske
komfortabelt at rampen ikke er særlig bred således at man ikke ligefrem skal
læne sig ind over kanten for at arbejde på motorcyklen!
Og hvor solidt skal sådan en ka´l være plantet? Jeg mener det burde jo ikke
være det store værktøj hhv. kraftfuld brug af ditto der præger mc-skrueri
:-/
Er man bekymret for at lortet vælter er der da den mulighed at bolte
undervognen til gulvet :-|
--
Armand.
| |
Richard (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 01-02-07 18:19 |
|
Armand wrote:
> Det er det med bredden:
> Det et gavnligt for stabiliteten at liften(s undervogn) har en vis bredde,
> men rampens bredde hænger oftest sammen med undervognens og det er ganske
> komfortabelt at rampen ikke er særlig bred således at man ikke ligefrem skal
> læne sig ind over kanten for at arbejde på motorcyklen!
Ja, det er sikkert godt for ryggen, Armand, at man ikke skal læne sig for
langt ind over liften.
> Og hvor solidt skal sådan en ka´l være plantet? Jeg mener det burde jo ikke
> være det store værktøj hhv. kraftfuld brug af ditto der præger mc-skrueri
> :-/
Næ, men hvis man nu fx skal have motoren ud af stellet - eller løftet
stellet af motoren, hvad der nu er mest praktisk - så kan gøjemøjet jo
hurtigt komme i sving...
> Er man bekymret for at lortet vælter er der da den mulighed at bolte
> undervognen til gulvet :-|
Jo, men et fastmonteret liftbord kræver jo lidt mere plads i skrueskuret
Med mindre man udtænker en genial lynkobling, hm.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Peter Z (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Peter Z |
Dato : 01-02-07 19:06 |
|
tjeck at der er plads til front og baghjulsløfter !
ellers er det ligemeget hvor billig den er
| |
Peter (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 01-02-07 20:47 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message
news:ept7et$eut$1@abbeden.bunk.cc...
> Armand wrote:
>
>> Det er det med bredden:
>> Det et gavnligt for stabiliteten at liften(s undervogn) har en vis
>> bredde,
>
>> Er man bekymret for at lortet vælter er der da den mulighed at bolte
>> undervognen til gulvet :-|
>
> Jo, men et fastmonteret liftbord kræver jo lidt mere plads i skrueskuret
>
> Med mindre man udtænker en genial lynkobling, hm.
Det må være muligt at lave et bræt eller lign. der nemt kan skrues på
understellet på tværs.
--
Peter
FJR1300A & NTV650
| |
Armand (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-02-07 22:44 |
|
"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
news:45c243a5$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message
> news:ept7et$eut$1@abbeden.bunk.cc...
>> Armand wrote:
>>
>>> Er man bekymret for at lortet vælter er der da den mulighed at bolte
>>> undervognen til gulvet :-|
>>
>> Jo, men et fastmonteret liftbord kræver jo lidt mere plads i
>> skrueskuret... Med mindre man udtænker en genial lynkobling, hm.
>
> Det må være muligt at lave et bræt eller lign. der nemt kan skrues på
> understellet på tværs.
Jup!
Men så har man dét at gå og snuble over istedet
--
Armand.
| |
Peter (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 01-02-07 22:55 |
|
"Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote in message
news:45c25f0a$0$47532$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
> news:45c243a5$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message
>> news:ept7et$eut$1@abbeden.bunk.cc...
>>> Armand wrote:
>>>
>>>> Er man bekymret for at lortet vælter er der da den mulighed at bolte
>>>> undervognen til gulvet :-|
>>>
>>> Jo, men et fastmonteret liftbord kræver jo lidt mere plads i
>>> skrueskuret... Med mindre man udtænker en genial lynkobling, hm.
>>
>> Det må være muligt at lave et bræt eller lign. der nemt kan skrues på
>> understellet på tværs.
>
> Jup!
> Men så har man dét at gå og snuble over istedet
Ja, men dog bedre end at snuble over mc'en
--
Peter
FJR1300A & NTV650
| |
Armand (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-02-07 23:30 |
|
"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
news:45c261a8$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote in message
> news:45c25f0a$0$47532$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> Men så har man dét at gå og snuble over istedet
>
> Ja, men dog bedre end at snuble over mc'en
Men så også en mulighed for at komme til at trække modellen med ned (over
sig) i faldet :-/
--
Armand.
| |
Anders Majland (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 01-02-07 23:22 |
|
> Det må være muligt at lave et bræt eller lign. der nemt kan skrues på
> understellet på tværs.
Hvis man først går igang med hjemmesløjd kan man måske godt lave det helt
selv.
Leif der skrev: "Herfra kan den "lille" lift varmt anbefales." har også
måtte modificere den for at blive tilfreds med den
Jeg har vist stadig tegninger liggende fra Esbjergs tekniske skole - men
mangler lige en smedeelev der ikke ved hvad han skal lave
Mhs til hjemmesløjd har jeg overvejet bare at skrue et "lavt" bord sammen.
Så bliver højden dog fast og der kræver lidt mere rampe at komme derop - men
med en god plade at løber materialerne jo også hurtigt over tusinde kroner
og så er der jo ikke langt til at give 2kkr for en færdig ...
Men den eneste jeg har haft fingrene i var den var i bilka i efteråret der
umiddelbart lignede den samme - den virkede ikke overbevisende i
udstillingen
Det er nok som plejer - man får sjældent mere end man betaler for ...
| |
Jakob (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 02-02-07 10:15 |
|
Anders Majland wrote:
> Mhs til hjemmesløjd har jeg overvejet bare at skrue et "lavt" bord sammen.
> Så bliver højden dog fast og der kræver lidt mere rampe at komme derop
Ja, det er jo ikke besværligt end at køre den op i en varevogn -
problemet opstår når man skal holde balancen imens man hiver den op på
løfterne. Man skal jo kun tabe den 1 gang for at økonomien ikke hænger
sammen
--
Jakob, 748SP+749S
| |
Anders Majland (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 02-02-07 10:27 |
|
>> Mhs til hjemmesløjd har jeg overvejet bare at skrue et "lavt" bord
>> sammen. Så bliver højden dog fast og der kræver lidt mere rampe at komme
>> derop
>
> Ja, det er jo ikke besværligt end at køre den op i en varevogn - problemet
> opstår når man skal holde balancen imens man hiver den op på løfterne. Man
> skal jo kun tabe den 1 gang for at økonomien ikke hænger sammen
7-9-13 har jeg endnu ikke tabt noget på op i eller ned fra en trailer - og
der er en øvelse jeg efterhånden han gjort en del gange ... Derimod har jeg
revnet bundkåben på aprilia'en ved at den rampe jeg ville op ad et på
trappetrin på væltede - og det var der ikke frihøjde nok til ... Så er
yamaha'erne lidt mere robuste
Forhåndværendes tømmer princippet :
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/galleryframe1.asp?gid=1366&pid=13828
En lift vil jeg heller ikke have her i garagen (hvor der ellers er lofthøjde
nok) men inden i den gamle stald ved siden af hvor jeg har arbejdsbordet.
Der er bare kun et par ret smalle døre derind og indebærer enten et 20cm
højt dørtrin eller et 90graders sving og 2 trappetrin. Så pt foregår
olieskift oftest i garagen
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
| |
Thomas Jensen (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 02-02-07 15:04 |
|
> Jeg har vist stadig tegninger liggende fra Esbjergs tekniske skole - men
> mangler lige en smedeelev der ikke ved hvad han skal lave
har du dem indscannet ?
--
mvh
Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
Leif (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 02-02-07 17:34 |
|
"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
news:45c344b3$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Jeg har vist stadig tegninger liggende fra Esbjergs tekniske skole - men
> > mangler lige en smedeelev der ikke ved hvad han skal lave
>
> har du dem indscannet ?
>
Findes lige nu på dk.binear under indlægget "Esbjerg MC liften"
Mvh, Leif
Der har en tanke om at lave den helt rigtige udgave i Inventor, når konen
synes jeg har tid.
| |
Thomas Jensen (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 02-02-07 21:09 |
|
> Findes lige nu på dk.binear under indlægget "Esbjerg MC liften"
>
> Mvh, Leif
> Der har en tanke om at lave den helt rigtige udgave i Inventor, når konen
> synes jeg har tid.
>
tak for det.
Nu skal der fedtes for vedligeholdsafdelingen på arbejdet
--
mvh
Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
Anders Majland (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 02-02-07 21:28 |
|
> Findes lige nu på dk.binear under indlægget "Esbjerg MC liften"
Takker - så behøver jeg ikke grave så dybt ...
Hmm mon svigerfar kan lokkes - han er gået på efterløn
| |
Thomas Jensen (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 02-02-07 21:36 |
| | |
Arne Lorenzen (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 02-02-07 17:46 |
|
Thomas Jensen skrev den 02 feb 2007 i
news:45c344b3$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>> Jeg har vist stadig tegninger liggende fra Esbjergs tekniske skole - men
>> mangler lige en smedeelev der ikke ved hvad han skal lave
>
> har du dem indscannet ?
Jeg scannede dem ind efter at have monteret en sådan i en støbt forsænkning i
værkstedsgulvet. Sig til hvis det har interesse.
Billeder: http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=921
--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
| |
Thomas Jensen (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 02-02-07 21:10 |
| | |
Richard (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 01-02-07 17:59 |
|
Anders Majland wrote:
> Bilka har haft en på programmet og nu faldt jeg over en reklame fra metro:
>
http://metro2.armadahosting.com/data/pdfkat/00427_KIDNIEKPHHBTHSYG/Nonfood_0506_pdf30.pdf
> der meget ser ud til at være : http://www.mccom.dk/index-filer/Page2105.htm
> Er sådanne lifte stabile nok til hobby brug ?
Tjah, læg også mærke til længden: Den viste kåbecykel er næppe længere end
1.390-1.400mm mellem akslerne, så baghjulet på en herrecykel vil sikkert
rage ud over hovedpladen Min VFS er fx 1.560mm der, en terræncykel
næppe meget kortere, eller?
Derudover er den - som mange andre - 180mm høj helt nedsænket; det er en
del at snuble over på garagegulvet. Har engang set en på kun 120mm, men
kan nu ikke huske hvor
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
BJ (01-02-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 01-02-07 18:13 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:45c1b2d2$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
Ville Jan´s ikke være bedre.?.: http://www.spangkilde.dk/easylift/
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
H. Brønd (01-02-2007)
| Kommentar Fra : H. Brønd |
Dato : 01-02-07 20:54 |
|
Min lift måler 220X68CM og den er kun lige lang nok, når K1100 skal op på
støttebenet skal den køres helt ud til forkanten.
30 cm kortere vil være et problem!
H. Brønd
P.S. den kostede 3000 kr.
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45c21fa7$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
> news:45c1b2d2$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Ville Jan´s ikke være bedre.?.: http://www.spangkilde.dk/easylift/
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
>
| |
BJ (01-02-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 01-02-07 23:01 |
|
"H. Brønd" <h-brond@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:45c24553$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
KLIP
> Min lift måler 220X68CM og den er kun lige lang nok, når K1100 skal op på
> støttebenet skal den køres helt ud til forkanten.
> 30 cm kortere vil være et problem!
>>
>> Ville Jan´s ikke være bedre.?.: http://www.spangkilde.dk/easylift/
Spangkildes er længere og en af mine kammerater har samme BMW som du.
Den står perfekt på den:
http://www.spangkilde.dk/easylift/images/side4_07.gif
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Anders Majland (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 01-02-07 23:16 |
| | |
BJ (01-02-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 01-02-07 23:22 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:45c266ac$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
>> Ville Jan´s ikke være bedre.?.: http://www.spangkilde.dk/easylift/
>
> Men der starter prisen også på det dobbelte ...
Ja.
Prisen på en K1100 er vel også større end prisen på en XTZ 750.
Jeg håber da, køberen af BMW´en får fuld valuta for merinvesteringen.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Anders Majland (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 01-02-07 23:53 |
|
>>> Ville Jan´s ikke være bedre.?.: http://www.spangkilde.dk/easylift/
>> Men der starter prisen også på det dobbelte ...
>
> Ja.
Bjørn - prøv lige at oppe op i starten af tråden igen - jeg spørger
specifikt til erfaringen med de billige lifte der kan fåes til et par
tusinde ...
> Prisen på en K1100 er vel også større end prisen på en XTZ 750.
Den kostede vel ca 100.000kr mere dengang i midt i 90'erne, men hvad har det
med en mc lift at køre - Skal det have relevans må det være noget med
vægt/størrelse ... Ifølge mc-revyen 95 er bmw'en en længde på 2230 og xtz'en
2355 - men den er så 40kg lettere
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
| |
BJ (02-02-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 02-02-07 00:54 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:45c26f49$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
>>> Men der starter prisen også på det dobbelte ...
>>
>> Ja.
>
> Bjørn - prøv lige at oppe op i starten af tråden igen - jeg spørger
> specifikt til erfaringen med de billige lifte der kan fåes til et par
> tusinde ...
Ja, jeg ville blot anbefale dig at købe noget ordentlig fra starten.
Hvis du på et senere tidspunkt, bliver den lykkelige ejer af en større eks.
Yamaha, så behøver du ikke købe en ny billig større lift.
Sådan har jeg det med godt værktøj, kontra det jeg kan købe i Børkop.
Andet eller mere var der ikke i mit forslag.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Leif Bording (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Leif Bording |
Dato : 01-02-07 22:10 |
|
Hej Anders
Jeg har en såkaldt "lille lift" fra mccom, til min Guzzi Cali3.
Den har tværgående "sporvidde forøger" så den er meget
stabil. Det er øjer på hver side af bordet, til eft. fastgørelse
af cyklen til liften. Liften er 17 cm høj, og går fint ind under
traileren når liften ikke er i brug. (dvs. i sommerperioden)
Og fylder ikke meget på værkstedet om vinteren, med Guzzien
fastspændt, og er nem at flytte rundt med. (4 "thebordshjul")
Det eneste minus er den korte bordplade. Hvis man vil have
cyklen centralt placeret er man nødt til at køre forhjulet ud over
forkant af liften.
Jeg har lavet en 350 mm lang ekstra dørkplade til at spænde
på foran på liften, til at køre forhjulet ud på når den skal op.
Herfra kan den "lille" lift varmt anbefales.
Mvh. Leif B.
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:45c1b2d2$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Bilka har haft en på programmet og nu faldt jeg over en reklame fra metro:
> http://metro2.armadahosting.com/data/pdfkat/00427_KIDNIEKPHHBTHSYG/Nonfood_0506_pdf30.pdf
> der meget ser ud til at være : http://www.mccom.dk/index-filer/Page2105.htm
>
> Er sådanne lifte stabile nok til hobby brug ?
>
> mccom skriver selv "Lille lift som er velegnet til små motorcykler og
> scootere" med med 400kg er den da stærk nok - problemet er om den vil være
> stabil nok med et højbenet pakæsel på 200kg på toppen (xtz750) Vil jo ikke
> lige være lykken hvis den vælter ...
>
> --
> anders DOT majland AT jyde DOT dk
>
| |
Henrik Andersen (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Andersen |
Dato : 02-02-07 08:16 |
|
Hej Anders
Jeg har købt en i Bilka, jeg tror det er den samme model.
Jeg er egentlig godt tilfreds, og det kun kun hobby brug.
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men du er da velkommen til at se
min (bor i Slagelse.
vh
Henrik
Anders Majland <See.Signature@Address.invalid> skrev:
>Bilka har haft en på programmet og nu faldt
>jeg over en reklame fra metro:
> http://metro2.armadahosting.com/data/pdfkat/
>00427_KIDNIEKPHHBTHSYG/Nonfood_0506_pdf30.pd f
>der meget ser ud til at være
>: http://www.mccom.dk/index-filer/Page2105.ht m
>
>Er sådanne lifte stabile nok til hobby brug ?
>
>mccom skriver selv "Lille lift som er
>velegnet til små motorcykler og
>scootere" med med 400kg er den da stærk nok
>- problemet er om den vil være
>stabil nok med et højbenet pakæsel på 200kg
>på toppen (xtz750) Vil jo ikke
>lige være lykken hvis den vælter ...
>
>--
>anders DOT majland AT jyde DOT dk
--
Henrik Andersen
| |
Lene Jensen (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Lene Jensen |
Dato : 02-02-07 16:55 |
|
Hen NG købte lift i Bilka sidste år- Er helt ok til en virago 1000 eller en
kawa gpx600. Men som der nævnes længere nedei tråden, kan den godt være lidt
slingrevorn. Men ikke noget alvorligt.
Kan ses på Djursland, hvis det har interesse''
Mvh
Brian
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:45c1b2d2$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Bilka har haft en på programmet og nu faldt jeg over en reklame fra metro:
> http://metro2.armadahosting.com/data/pdfkat/00427_KIDNIEKPHHBTHSYG/Nonfood_0506_pdf30.pdf
> der meget ser ud til at være : http://www.mccom.dk/index-filer/Page2105.htm
>
> Er sådanne lifte stabile nok til hobby brug ?
>
> mccom skriver selv "Lille lift som er velegnet til små motorcykler og
> scootere" med med 400kg er den da stærk nok - problemet er om den vil være
> stabil nok med et højbenet pakæsel på 200kg på toppen (xtz750) Vil jo ikke
> lige være lykken hvis den vælter ...
>
> --
> anders DOT majland AT jyde DOT dk
>
| |
Jansen (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Jansen |
Dato : 02-02-07 20:14 |
|
Anders Majland wrote:
> Bilka har haft en på programmet og nu faldt jeg over en reklame fra
> metro:
> http://metro2.armadahosting.com/data/pdfkat/00427_KIDNIEKPHHBTHSYG/Nonfood_0506_pdf30.pdf
> der meget ser ud til at være
> : http://www.mccom.dk/index-filer/Page2105.htm
> Er sådanne lifte stabile nok til hobby brug ?
>
> mccom skriver selv "Lille lift som er velegnet til små motorcykler og
> scootere" med med 400kg er den da stærk nok - problemet er om den vil
> være stabil nok med et højbenet pakæsel på 200kg på toppen (xtz750)
> Vil jo ikke lige være lykken hvis den vælter ...
>
> --
> anders DOT majland AT jyde DOT dk
Hej Anders
Jeg har en sådan, den er sænket ned i gulvet så den er kun 3 cm høj, jeg
parkere altid på liften, og har ingen problemer med længden, cyklen skal
bare lige ud over fronten, så passer alt når den løftes op på centerfoden.
skal baghjulet af så rykker jeg bare 15 cm bagud på pladen og der er plads
nok.
Jeg har ikke bemærket at der skulle være balance problemer, og jeg står ofte
på siden for at nå de øverste hylder i værkstedet, men husk at fjerne
sikkerhedspalen før du sænker liften, det er et fa... arbejde at få liften
fri igen ).
--
Hilsen
Ole Jansen
BMW K 100 RT
www.dfmc.dk/Ole_Jansen
| |
Anders Majland (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 02-02-07 21:30 |
| | |
Arne Lorenzen (03-02-2007)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 03-02-07 09:51 |
|
Anders Majland skrev den 02 feb 2007 i
news:45c39f3c$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>> Ole Jansen
>> BMW K 100 RT
>> www.dfmc.dk/Ole_Jansen
>
> Linket virker ikke - men det gør http://dfmc.dk/?id=999
Det gjorde det engang, og det var rigtig godt.
Tony har ikke haft tiden til at retablere funktionen.
(Og så længe det er ren filantropi fra hans side, er det også ganske
forståeligt. Nogen der ved hvor det bærer henad? Sammenlægning med DMCN?)
--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
| |
Jansen (03-02-2007)
| Kommentar Fra : Jansen |
Dato : 03-02-07 18:34 |
| | |
Leif (03-02-2007)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 03-02-07 10:39 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
news:45c1b2d2$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
Prøver lige om dk.binaer vil tage en anden model. Kommer som 20 stk. 1,5MB
RAR-filer
Mvh, Leif
| |
Leif (03-02-2007)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 03-02-07 13:53 |
|
"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> wrote in message
news:45c45838$0$91718$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
> news:45c1b2d2$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Prøver lige om dk.binaer vil tage en anden model. Kommer som 20 stk. 1,5MB
> RAR-filer
>
> Mvh, Leif
>
Hmm, det ser ud til der mangler 2-3 RAR filer. Men jeg har desværre ikke
flere og det er DL fra 2004.
Pakker man de 20 filer ud fåes en PDF,det er den jeg selv har ( viser
byggevejledningen)
samt en nfo fil der fortæller lidt om posten, samt en defekt pdf'er - hvad
den indeholder ved jeg ikke bestemt.
Mvh, Leif
| |
Leif (03-02-2007)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 03-02-07 15:26 |
|
"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> wrote in message
news:45c4859a$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> wrote in message
> news:45c45838$0$91718$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
> > news:45c1b2d2$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > Prøver lige om dk.binaer vil tage en anden model. Kommer som 20 stk.
1,5MB
> > RAR-filer
> >
> > Mvh, Leif
> >
>
> Hmm, det ser ud til der mangler 2-3 RAR filer. Men jeg har desværre ikke
> flere og det er DL fra 2004.
>
> Pakker man de 20 filer ud fåes en PDF,det er den jeg selv har ( viser
> byggevejledningen)
> samt en nfo fil der fortæller lidt om posten, samt en defekt pdf'er - hvad
> den indeholder ved jeg ikke bestemt.
>
> Mvh, Leif
>
Her er et link til producenten: http://www.afabonline.com/
Mvh, Leif
| |
|
|