Hvad siger sysnmanden så ??
Fra : Kim Svensson

Dato : 31-01-07 21:58

Jeg skalhave sat støttehjulet på min MZ, det nemmeste er at svejse
beslag på stellet ( bag og under kronhovedet) og (foran under motoren)
Hvad siger synsmanden til det ?

nogen der har erfaring ?

manden med svejseagregatet er certificeret svejser, har arbejdet mange
år med at svejse spær til haller.

MVH

Fra : Henning

Dato : 31-01-07 22:58

> Hvad siger synsmanden til det ?
>
> nogen der har erfaring ?
>
> manden med svejseagregatet er certificeret svejser, har arbejdet mange
> år med at svejse spær til haller.
>
> MVH

Sidste år ville jeg svejse i mit stel. Jeg forhørte mig på synshallen og fik
at vide at hvis svejsningerne var ordentlig udført var der ingen problemer
med at få det godkendt.
Dengang jeg talte med synsmanden spurgte jeg om jeg skulle køre til syn
efter at jeg havde svejst i stellet, men det fik jeg at vide at det skulle
jeg ikke.
Jeg forhørte mig om hvis jeg kørte den til syn om jeg så kunne få indskrevet
i papirerne at der var svejst i stellet og at den var godkendt med
svejsningerne, men det kunne jeg ikke få tilføjet, så slutresultatet er at
der er svejset i stellet men jeg har aldrig fået den synet med det, men som
sagt der skulle ikke være problemer. Men på¨den anden side jeg kunne ikke få
noget på skrift, så løber jeg i problemer, så har jeg ikke noget konkret på
at det er lovligt og så bliver det mig der står med problemet, så jeg ville
nok forhøre mig på synshallen hvis jeg var dig, da der sikkert er forskel
fra sted til sted.
Mvh
Henning

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-01-07 23:40

Kim Svensson skrev:
> Jeg skalhave sat støttehjulet på min MZ, det nemmeste er at svejse
> beslag på stellet ( bag og under kronhovedet) og (foran under motoren)
> Hvad siger synsmanden til det ?

Men er det nu ikke sådan at nogen MZstel er godkendt til sidevogn og
andre ikke. Så valget er slet ikke så svært. Ikke alle, faktisk ganske
få maskiner kan godkendes til sidevogn.

> nogen der har erfaring ?
>
> manden med svejseagregatet er certificeret svejser, har arbejdet mange
> år med at svejse spær til haller.

Tror ikke det går at svejse beslag på. Men ring til dem eller søg selv
på fstyr.dk. En ting er en reparation på et stel, som sikkert er opdelt
i zoner, men ligefrem at svejse beslag på.......

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : jacob johansen

Dato : 01-02-07 17:38

Tror ikke det går at svejse beslag på. Men ring til dem eller søg selv
på fstyr.dk. En ting er en reparation på et stel, som sikkert er opdelt
i zoner, men ligefrem at svejse beslag på.......
ib Jakobsen

et MC stel er IKKE underlagt zone opdelingen....

MVH
Jacob