Touring støvler med tyk sål.. ell
Fra : MortenP

Dato : 29-01-07 21:12

Hej

Jeg har en Bandit 600 og er ikke særlig høj 173cm, men med små ben,..
jeg kan ikke nå med flad fod når jeg sidder på mc'en.. og vil gerne have
enten sænket den lidt, eller et par støvler med tyk bund.

kan i anbefale noget?

fordele/ulemper?

Mvh
MortenP

Fra : Peter

Dato : 29-01-07 21:44

"MortenP" <mpannen@gmail.com> wrote in message
> [...]
> kan ikke nå med flad fod når jeg sidder på mc'en.. og vil gerne have enten
> sænket den lidt, eller et par støvler med tyk bund.

Daytona M-star er en god støvle, der er hævet 2,5 cm. De ser ikke klodsede
ud, og jeg kender flere der er meget tilfredse med dem.

Jeg kører selv med Daytona Road Star, der er stort set den samme støvle,
blot uden de ekstra 2,5 cm.

De kan bl.a. købes hos Louis.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Armand

Dato : 30-01-07 00:14

"MortenP" <mpannen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan ikke nå med flad fod når jeg sidder på mc'en.. og vil gerne have enten
> sænket den lidt, eller et par støvler med tyk bund.

Først og fremmest: Hvad benlængde har du (á str. i dine jeans!)?
Jeg er ikke specielt langbenet (bruger 30" benlængde) men har endnu ikke
haft væsentlige problemer med de motorcykler jeg gennem tiden har ejet,
hvoraf XS1100 nok har været såvel den højeste som tungeste.
Specielt kvindfolk har deres hyr med at de forventer at sidde overskrævs på
motorcyklen med fødderne solidt plantet til jorden på begge sider og
samtidig let bøjede knæ, hvilket omend ikke er utopisk, så urealistisk
derved at man, efter blot at have fået kørt lidt selvtillid ind i kroppen,
fint kan klare sig med kun at støtte med fodballerne, og jeg tror at dit
problem kan henledes til noget á det samme!?
Hvor længe har du forøvrigt haft den Bandit? Og er det ikke et fejlkøb at
anskaffe sig noget til den pris som man ikke føler sig tryg på??

--
Armand.

Fra : MortenP

Dato : 30-01-07 17:33

Armand skrev:
> [...]
> Hvor længe har du forøvrigt haft den Bandit? Og er det ikke et fejlkøb at
> anskaffe sig noget til den pris som man ikke føler sig tryg på??

Hej Armand

Jeg er skam ikke utryg ved den.. slet ikke.. Jeg har heller intet
problem med at nå når jeg kører.. (bruger iøvrigt også størrelse 30 i
længde).. tværtimod synes jeg at jeg er meget dus med den.. Den
overrasker mig ikke ved kørsel, men gør det den skal synes jeg..

Jeg har haft den siden sidste sæson.. sæsonen før det kørte jeg på GS500

Det er primært hvis jeg holder i vores indkørsel og skal "bakke" jeg
synes det kan være lidt besværligt at få fodfæste.. Hvorfor jeg tit bare
trækker den ud stående ved siden af cyklen..

Så det var egentlig primært til "parkeringshåndtering" jeg godt kunne
bruge at mine "stænger" var lidt længere

Fra : Armand

Dato : 31-01-07 00:25

> [...]
> Så det var egentlig primært til "parkeringshåndtering" jeg godt kunne
> bruge at mine "stænger" var lidt længere

Baglæns op ad bakke er et af motorcyklisters største problemer og hvis ikke
at man skal bygge en GoldWing 1500 starter på kommer man længst med
forudseenhed og planlægning (går din indkørsel indad/nedad, så bak ind ved
hjemkomst istedet). Ellers kan man kreere en "remise" á en drejeplade som
modellen bliver parkeret på og siden kan vendes på!

--
Armand.

Fra : Peter

Dato : 31-01-07 17:09

"Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote in message

> "MortenP" <mpannen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Baglæns op ad bakke er et af motorcyklisters største problemer og hvis
> ikke

Ja, og så et tykt lag grus eller ral, og allerværst i kombination med
ovenstående.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Morten Dahl

Dato : 30-01-07 00:26

> [...]
> kan ikke nå med flad fod når jeg sidder på mc'en.. og vil gerne have enten
> sænket den lidt, eller et par støvler med tyk bund.

Jamen hvor længe har du kørt MC, jeg hører ikke til blandt de største, men
har endnu til gode at prøve en mc hvor jeg ikke kan få fodfæste nok til at
håndtere mc´n.

Det er et spørgsmål om teknik..

Min kæreste er 158 (hun siger 160) og har kostet en del fine kåbesider
indtil hun fik rutine :)

Nu har hun da ofte været med ude at lege på mine SuperMoto og Enduro
maskiner, og løsningen på højde problemet fik vi fra Husaberg importøren,
Jens Munkedal..

Sæt skidtet i gear, kobl langsomt til, og tripe ved siden af, når
hastigheden er høj nok, hopper du op på fodhvileren og svinger benet over :)

Ser sjovt ud, men virker, og såden en FE450 er altså høj ...

Men er du fast besluttet på at sænke din bandit lidt, så giv lyd. tager ikke
lang tid, og jeg har udstyr til at gøre det med.

--

Morten Dahl

Fra : MortenP

Dato : 30-01-07 17:36

> Jamen hvor længe har du kørt MC, jeg hører ikke til blandt de største, men
> har endnu til gode at prøve en mc hvor jeg ikke kan få fodfæste nok til at
> håndtere mc´n.

<< jeg har kørt i 2 år, så er jo noget grøn bag ørerne endnu.. Men det
er ikke noget decideret problem for mig.. kan jo sagtens nå.. i kryds
osv. læner jeg jo blot cyklen let til den ene side og støtter så bare på
1 flad fod.
Som skrevet til Armand er det primært hvis jeg skal have den trukket ud
fra steder osv. der synes jeg benlængden kniber..

Mvh.
MortenP

> [...]
> hastigheden er høj nok, hopper du op på fodhvileren og svinger benet over :)
>
> Ser sjovt ud, men virker, og såden en FE450 er altså høj ...

<<< Sådan har jeg også gjort på 500ccm crosser :D.. virker ok...

> Men er du fast besluttet på at sænke din bandit lidt, så giv lyd. tager ikke
> lang tid, og jeg har udstyr til at gøre det med.

<<< En sænkning af den, vil det gå ud over komfort/køreegenskaber?

Mvh.
MortenP