Batteri uden syre?
Fra : Stephan G

Dato : 29-01-07 12:02

Hej, jeg har hørt om noget, der hedder dry cell batteries, er der
nogen, der ved, hvad det er?
Er det batterier, hvor der ikke løber syre ud når man vælter?
Og er det at foretrække, hvis man skal på en lang tur i vanskeligt
terræn uden lige at kunne købe et nyt batteri?

Mvh Stephan

Fra : Anders Majland

Dato : 29-01-07 12:22

> Hej, jeg har hørt om noget, der hedder dry cell batteries, er der
> nogen, der ved, hvad det er?
> Er det batterier, hvor der ikke løber syre ud når man vælter?

Alm vedligeholdesesfrie batterier er også forseglede så der ikke er noget
der løber ud.

> Og er det at foretrække, hvis man skal på en lang tur i vanskeligt
> terræn uden lige at kunne købe et nyt batteri?

På en model uden kickstarter ? Overvej at have startkabler med

Fra : 2

Dato : 29-01-07 19:40

On 29 Jan 2007 03:02:13 -0800, "Stephan G" <stephangam@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>Og er det at foretrække, hvis man skal på en lang tur i vanskeligt
>terræn uden lige at kunne købe et nyt batteri?

Der er nogle som indeholder gelé istedet for akkusyre, gelé er ca i
konsistens som fedt.
Og iøvrigt så slemt er akkusyre nu heller ikke, og løber heller
ikke hurtigt ud, for hvis du vender akku på hovedet danner der sig
vakuum i akku. Så du skal næsten ryste MC vandret hvis der skal
komme et par dråber ud.

Torben

Fra : HH

Dato : 30-01-07 09:04

"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Bruger selv et købt i louis.de til ca. 1000 kr. Udover man ikke skal tjekke
syrestanden skulle de også kunne klare vinterkulden bedre.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 30-01-07 15:02

Stephan G skrev:
> [...]
> Og er det at foretrække, hvis man skal på en lang tur i vanskeligt
> terræn uden lige at kunne købe et nyt batteri?

Hawker Batterier
http://www.mobil-tech.de/index.php?page=product&product=Bat

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Bjørn S

Dato : 31-01-07 11:28

Dan "748" Dethlefsen wrote:

> Hawker Batterier
> http://www.mobil-tech.de/index.php?page=product&product=Bat

Eller på dansk; www.danbat.com (som en gang tidligere har spammet gruppen
her)- men prisene er ikke så sjove, og udvalget begrænset.

--
/Bjørn

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 31-01-07 07:00

[...]

det er som de andre skriver gel-batterier, jeg ved at biltema har dem i mc
størrelser, til gode priser
(skal selv ha et på min gamle honda)

Mvh/regards Claus Ruglund Jakobsen
Cbx750f '84 - Audi 80 1.8E '88 +mz etc etc

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-01-07 14:26

On 29 Jan 2007 03:02:13 -0800, "Stephan G" <stephangam@yahoo.dk>
wrote:

Hej Stephan.

>Hej, jeg har hørt om noget, der hedder dry cell batteries, er der
>nogen, der ved, hvad det er?
>Er det batterier, hvor der ikke løber syre ud når man vælter?

Den oprindelige betegnelse "dry battery" blev brugt om de batterier du
kender fra lommelygter o.l.
Det du tænker på er de såkaldte bly/gel batterier hvor syren er byndet
i en geleagtig masse.

>Og er det at foretrække, hvis man skal på en lang tur i vanskeligt
>terræn uden lige at kunne købe et nyt batteri?

Tidligere var bly/gel batterierne de "normale" akkumulatorer
underlegen mht. at kunne levere en stor startstrøm.
Det problem har man løst.
Hvis der er tale om en "væltepeter" (off-road ell.lignende) i terrain
ville jeg vælge et bly/gel batteri.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo