oversættelse samt hjælp til mail til sælge~
Fra : Søren Jacobsen

Dato : 26-01-07 15:41

Hej havde Budt på en vfr på ebay og havde tabt budet
men nu har jeg modtaget en mail...

Durch Ihr Gebot zeigten Sie Interesse an dem Artikel: Honda VFR 750 F RC 24
(Artikelnummer: 260075014966).
In Zustimmung mit den eBay Verkaufsbedinungen ist der Verkaufer bereit,
Ihnen den gleichen Artikel fur Ihr abgegebenes Gebot von EUR 1,100.00 zu
verkaufen.
Sie sind berechtigt, wenn Sie dieses Angebot annehmen, mit dem Verkaufer
Kontakt aufzunehmen und durch die eBay Gesellschaft Transaktionen inklusive
Betrugsschutz durchzufuhren.
Wenn Sie diesen Artikel erwerben wollen, nehmen Sie bitte mit dem Verkaufer
unter folgender Email Adresse

jeg har med hjælp fra intertran
gættet på at vinder af budet er sprunget fra og han nu tilbyder at jeg kan
købe den for mit sidste bud

jeg vil gerne sende ham en mail men forspørgelse på nærbilleder af de
grimmeste steder
samt høre om grunden til at køber er faldet fra (jeg har nemlig altid
mistanke om at sælger selv byder op)
samt forklar at jeg kommer fra Danmark og derfor bliver (stik åndsvag og
kalder ham alverdens øge navne) undlad bare at oversætte det i parentesen
nødt til at stole på hans ord
er der nogen der kan hjælpe......
med oversættelse ?

Søren Som gerne vil have en Viffer

Fra : Dr. Enduro

Dato : 26-01-07 17:45

Søren Jacobsen skrev:
> [...]
> Betrugsschutz durchzufuhren.
> Wenn Sie diesen Artikel erwerben wollen, nehmen Sie bitte mit dem Verkaufer

Yes, han kan sælge "en lignende artikel" for de der 1100 Euro (men det
er nokl sandsynligt, at højestbydende vare er sprunget fra og det
selvfølgelig er den samme cykel).
Det er tilladt at købe cyklen ifølge ebay-reglementet (der ellers
forbyder udenoms-handel), skriv til den angivne email-adresse.

Men PAS PÅ! Der er også set eksempler på, at scammere sender den slags
emails ud til folk, der har budt på ting, men ikke fået dem. Jeg har
selv prøvet at få den slags snydemails flere gange (men godt nok på
engelsk), som regel prøver de at narre dig for penge eller dine
kontooplysninger.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Futte & Co.

Dato : 26-01-07 17:48

Jeg bruger http://babel.altavista.com/tr

> [...]
> Betrugsschutz durchzufuhren.
> Wenn Sie diesen Artikel erwerben wollen, nehmen Sie bitte mit dem Verkaufer

By your requirement you showed interest in the article: Honda VFR 750 F
RC 24 (article number: 260075014966). In agreement with eBay the
Verkaufsbedinungen the Verkaufer is ready to sell to you the same
article fur your delivered requirement of EUR 1.100,00. They are
justified, if you accept this offer to take up with the Verkaufer
contact and to through-drive by eBay the society transactions inclusive
fraud protection. If you want to acquire this article, take please with
the Verkaufer under the following email address

> jeg har med hjælp fra intertran
> gættet på at vinder af budet er sprunget fra og han nu tilbyder at jeg kan
> købe den for mit sidste bud
>
> jeg vil gerne sende ham en mail

Skriv på engelsk og smid teksten i engelsk / tysk oversætteren.
Derefter sender du en mail med tysk og engelsk tekst. Der viser sig ofte
at tyskeren skriver tilbage på engelsk

> Søren Som gerne vil have en Viffer

Sæføli' ska' du da ha' en viffer , det manglede da bare
Men er du sikker på det ikke er fup. Han skriver at du kan købe en af
samme slags. Det fupnummer dukker af og til op, så prøv først at
kontrollere sælger gennem Ebay, send mailen videre og spørg om de kender
manden.
Go' jagt

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 26-01-07 19:48

Snip

> [...]
> samme slags. Det fupnummer dukker af og til op, så prøv først at
> kontrollere sælger gennem Ebay, send mailen videre og spørg om de kender

jeg panikkede vist lidt: men jeg vil have en viffer og den skal være pæn og
den må ikke koster en bondegård

1) det er for langt væk med det vejr vi har nu
2) det lugter lidt
3) jeg har nu set en i N-tyskland til 3 kg mere, men sikkert ligeså pæn
4) den jeg har fundet har ingen fejl og mangler

mvh Søren

Fra : Futte & Co.

Dato : 26-01-07 20:23

Søren Jacobsen wrote:

> [...]
> 3) jeg har nu set en i N-tyskland til 3 kg mere, men sikkert ligeså pæn
> 4) den jeg har fundet har ingen fejl og mangler

Hej Søren!
Du er ikke alene, jeg har da os' prøvet den form for panik
Jeg var, sidste sommer, forbi folmer henne på fyn, flinke folk .
http://www.folmersmc.dk/
Han havde et par fine vfr'r stående, endda til rimelige penge, det kunne
være der stod een du kunne bruge.

Fra : Armand

Dato : 27-01-07 00:30

Har han adresseret til dit navn, eller kun til din mailadresse?
I førstnævnte tilfælde kan det kun være sælger der kommunikerer gennem Ebay
(som er den eneste der kender dit rette navn), hvorimod at der er alle
mulige chancer for uærlighed inde i spillet hvis mailen kun er sendt til den
mailadresse som er rimelig let tilgængelig via Ebay.

Noget andet er at selvom det skulle være rette sælger, er det i mine øjen
lige så stor chance for bedrag á sælger selv har budt med, som du selv
nævner, og i alle de tilfælde jég er løbet ind i "second chance offer" har
jeg trukket mig med et umiskendeligt "tror du jeg er idiot"-svar - men dét
er selvfølgelig også lettere når det drejer sig om en CD, end når det drejer
sig om en MC. Og dog: der er nok flere tilgængelige VFR's end limited
editions med Bruce Springsteen :-/
Sagt på en anden måde: Jeg ville ignorere vedkommende på det grusomste og
finde en anden VFR, der efter alt at dømme endda sagtens kan være i bedre
stand :-|

--
Armand.

Fra : fsgbooking@hotmail.c~

Dato : 26-01-07 20:49

Futte & Co. wrote:

> [...]
> http://www.folmersmc.dk/
> Han havde et par fine vfr'r stående, endda til rimelige penge, det kunne

hej jo jeg har været forbi folmers side og han har da osse en der
kunne komme på tale men det er en snyder det er nemlig ikke en 88er
som han skriver det er en 87 og så var det lige pludselig ikke så
billigt
søren

Fra : fsgbooking@hotmail.c~

Dato : 26-01-07 20:50

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-07 22:57

Du kan næsten være sikker på at det er svindel , jeg har været møllen
igemmen

Endda på den grumme måde , men nåede at stoppe handlen

Købte også en meget speciel lavet MC (Dragbike) og ja han havde en magen til
og det kan bare ikke lade sig gøre men efter et par mail og nye billeder af
andre mcer der intet havde med en

Dragbike at gøre , men lige pludselig kom der nogen rigtige billeder
Hmmmmmmmmmm

Nå det blev lørdag og jeg skulle til Syd Tyskland og hente den , så kom der
en mail hvor der var en mere til salg hel ny i uåbnet katon og med garanti
osv.

Senere kunne vi se at det var en klip og klister annonce hvor bare navnet på
varen er ændret og så skaffer de sig billeder på nettet

Så pas nu på

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK