Tysk oversættelse
Fra : henrikolsen@gmail.co~

Dato : 25-01-07 21:23

Er der en venlig sjæl, som vil oversætter disse tyske fagtermer til
de tilsvarende danske?

Vorderrad inkl.Reifen vorne, Kotflügel, beide Gabelholme,
Gabelbrücke, Längslenker, Verkleidungshalter, Verkleidungsoberteil,
Scheinwerfer, Windschild

På forhånd tak
Henrik

Fra : OleG

Dato : 25-01-07 22:02

henrikolsen@gmail.com wrote:

> Er der en venlig sjæl, som vil oversætter disse tyske fagtermer til
> de tilsvarende danske?

sådan cirka:

Vorderrad inkl.Reifen vorne = Forhjul inkl. fordæk (!)
Kotflügel = skærm (over hjulet)
beide Gabelholme = begge forgaffelben
Gabelbrücke = forgaffelbro
Längslenker = baghjulsophæng
Verkleidungshalter = kåbeholder
Verkleidungsoberteil = kåbeoverdel
Scheinwerfer = forlygte
Windschild = Vindskærm

http://dict.leo.org/

Mvh Ole

Fra : tom \(cordoba\)

Dato : 25-01-07 22:24

> sådan cirka:
>
> Vorderrad inkl.Reifen vorne = Forhjul inkl. fordæk (!)
> [...]

med andre ord: hvis det er en mc du kigger på, så er det en der har ramt
noget hårdt og er blevet fixet :-/

Fra : Armand

Dato : 25-01-07 23:16

"OleG" <fuglslev@notmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Listen lyder som en skadesliste fra en motorcykel der har kørt ind i noget

> sådan cirka:
> Längslenker = baghjulsophæng..............

På baggrund af ovennævnte, måske snarere "forsvingeren" på en BMW med (er
det?) "Paralever" :-/

--
Armand.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 26-01-07 12:00

Armand skrev:

> På baggrund af ovennævnte, måske snarere "forsvingeren" på en BMW med (er
> det?) "Paralever" :-/

Min ordbog siger "Längslenker: langsgående svingarm, reaktionsarm."

Se også
http://images.google.de/images?q=l%C3%A4ngslenker&ndsp=20&svnum=10&hl=da&sa=N&ie=UTF-8&oe=UTF-8&tab=wi

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Armand

Dato : 26-01-07 17:57

"Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min ordbog siger "Längslenker: langsgående svingarm, reaktionsarm."

Jup!
Det var nu ikke paralever'en; men derimod "telelever" at jeg mente. Prøv at
søge på dén, eller kig på sagerne på:
<http://www.dinamoto.it/DINAMOTO/on-line%20papers/Telelever%20or%20forks/Telelever.html>

--
Armand.