DMC kurser
Fra : Torben Scheel

Dato : 24-01-07 15:25

Så har jeg tilmeldt mig og fruen til Tune d.26-27/5 - så kan man undgå
eller joine os efter behag Jeg napper et guldkursus weekenden efter.

www.dmc-kursus.dk
www.dmc-org.dk

--
vh
Torben

Fra : J.C.Kløve

Dato : 24-01-07 16:53

On 24 Jan., 15:25, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Så har jeg tilmeldt mig og fruen til Tune d.26-27/5 - så kan man undgå
> eller joine os efter behag Jeg napper et guldkursus weekenden efter.
>
> www.dmc-kursus.dkwww.dmc-org.dk
Aiii

Og jeg har "ponket" skovløkke for at få den side op den sidste uges
tid, så jeg kunne bringe en reklame for kurserne - som det
efterhånden er sædvanligt.

Men igen

Meld jer! tag et kursus igen igen, få banket rusten af efter
vinterpausen, (eller vinterkørslen )

Kurserne vil jeg anprise ud fra følgende

- Det er frivillige der er instruktører, og som sådan engagerede
MC'ister
- Der er typisk 4-6 kursister pr. insruktør
- Det gør kurserne billige - meget billige
- Indlæringen bygges op "lag på lag", så alle kan være med, de mest
urutinerede på deres niveau, de mere rutinerede på deres
- Det er øvelser der går tæt på virkeligheden, uden at gå på
kompromis med sikkerheden.

Prøv det !

--
Dun@nt

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 24-01-07 18:09

hvad koster de kurser ??

Fra : Peter

Dato : 24-01-07 19:48

"Thomas marq Hansen" <marq_hansen@dsa-net.dk> wrote in message
> hvad koster de kurser ??

Der er forskellige priser afhængig af hvilket kursus det drejer sig om, og
om man er medlem af DMC og/eller MCTC, MEN det fremgår altsammen af den
tidligere nævnte hjemmeside. Hvad med at kigge der.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : hg

Dato : 24-01-07 20:14

Dengang at jeg tog kortet sidste efterår, spurgte jeg kørelæreren om det var
noget der kunne anbefales.
Hun svarede at det var bestemt noget der kan anbefales, men at man burde
have kørt et par år først.
Er det sådan at det skal gøres? altså køre måske 2 år og derefter tage et af
disse kurser?

mvh
Henning

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 24-01-07 21:02

"hg" <grooss@(no-spam)privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have kørt et par år først.
> Er det sådan at det skal gøres? altså køre måske 2 år og derefter tage et

Jeg vil absolut anbefale at tage kurset hurtigst muligt efter du har fået
din egen maskine. Herved lærer du den rigtig godt at kende.
Der er absolut ingen grund til at vente 2 år. Jeg mener faktisk, at man
egentlig burde tage på kursus hvert forår. Må dog indrømme, at jeg ikke gør
det selv.
Har dog været på 3 kurser de sidste 7 år.
Matthias

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-01-07 21:23

hg wrote:
> Er det sådan at det skal gøres? altså køre måske 2 år og derefter tage et af
> disse kurser?

Jeg ville sige ASAP - det er muligt at man ikke når det helt vilde
niveau og man føler at man ikke "bestod" - men i alle tilfælde får man
meget sikkerhed og ahaoplevelser med hjem når der er allermest brug for
det. Jeg tvivler på at køreskolen gør meget ud af undvigemanøvrer og
hurtige reaktioner - det gør de på bronzekursus. Skulle man "dumpe" er
næste forsøg gratis - for så er det instrutørerne der ikke har gjort
deres arbejde godt nok (iflg. dem selv). Fin service ikk'

Noget andet er måske et mestersvingerkursus eller andet med let
fart-i-blodet anstrøg - det kan man nok bedre undvære de første par år.

--
vh
Torben

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-01-07 22:35

"hg" <grooss@(no-spam)privat.dk> writes:

> [...]
> have kørt et par år først.
> Er det sådan at det skal gøres? altså køre måske 2 år og derefter tage et af

Jeg tog kort og købte maskine i efteråret 2005 og var på DMC-kursus i
maj 2006. Jeg lærte en masse og min maskine var aldrig i fare. :)

Jeg skippede dag 2, fordi det regnede for meget. Det tror jeg ikke, at
jeg gjorde igen nu. I modsætning til hvad mine venner forventede er
det der MC-galskab kun blevet værre siden jeg startede. Dvs. bedre.

--
Peter B. Juul, o.-.o "15000 atheists in London rioted today
The RockBear. ((^)) after a blank sheet of paper was found

Fra : Rene Joergensen

Dato : 24-01-07 22:47

Peter B. Juul <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote:

> Jeg skippede dag 2, fordi det regnede for meget. Det tror jeg ikke, at
> jeg gjorde igen nu. I modsætning til hvad mine venner forventede er
> det der MC-galskab kun blevet værre siden jeg startede. Dvs. bedre.

Ja, du var lidt en tøs

PS. Hvor blev du af på IRC?

--
-René

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-01-07 22:57

Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> writes:

> Ja, du var lidt en tøs

Ja.

> PS. Hvor blev du af på IRC?

Hm. hovsa. back. :)

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Brian Laursen

Dato : 24-01-07 22:42

hg wrote:
> [...]
> burde have kørt et par år først.
> Er det sådan at det skal gøres? altså køre måske 2 år og derefter

HEj Henning. Vi vil helst ha jer lige med det samme. På den måde har i
nemlig ikke nogle unoder som vi skal bruge tid på at pille af jer, og så
virker det også som om at kursisten lærer tingene meget nemmere og
hurtigere. Jeg synes også at man kan se at forskellen på erfaringen lørdag
og søndag er meget mere tydelig og kursisten synes også at det er sket en
betydelig fremgang. Fra at intet at kunne, til at mestre samtlige øvelser.

--
Virtually Yours

Brian laursen
http://home1.stofanet.dk/cashman Blackbird stuff
DMC banekordinator jylland

Fra : hg

Dato : 25-01-07 21:16

> [...]
> betydelig fremgang. Fra at intet at kunne, til at mestre samtlige øvelser.

Tja, så må jeg jo lige finde den rigtige cykel. :)
Det er egentligt der den så hænger i øjeblikket!
Meen, sikkert ikke så længe.

Henning

Og så må jeg jo hellere starte en ny tråd om råd til køb.

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 31-01-07 16:56

> Så har jeg tilmeldt mig og fruen til Tune d.26-27/5 - så kan man undgå
> eller joine os efter behag Jeg napper et guldkursus weekenden efter.

> [...]

Hej

Hvad koster de kurser ??

Thomas

Fra : Peter

Dato : 31-01-07 17:19

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej
>

> Hvad koster de kurser ??

Det spurgte du også om for nogle dage siden. Hvad med at læse det svar du
fik der.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 03-02-07 13:27

"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse

> "Thomas marq Hansen" <marq_hansen@dsa-net.dk> wrote in message

> Det spurgte du også om for nogle dage siden. Hvad med at læse det svar du
> [...]

kunne du evt give mig priserne igen. kan ikke finde det indlæg

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-07 13:43

On Sat, 3 Feb 2007 13:27:15 +0100, Thomas marq Hansen wrote:

> kunne du evt give mig priserne igen. kan ikke finde det indlæg

Hvae.... gør nu lige lidt selv hva Gooooooooooooogle

nå! www.dmc-org.dk kig under kørekurser.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr