Kædetabel
Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 14:42

Så er der lidt nyt på fronten.

Enuma EK er nu tilføjet komplette data på listen.

http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/chain/types.html

Orla Pedersen, uden forbindelser til kædebranchen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : J.C.Kløve

Dato : 21-01-07 14:50

Orla Pedersen skrev:
> Så er der lidt nyt på fronten.
>
> Enuma EK er nu tilføjet komplette data på listen.
>
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/chain/types.html

Super Orla!

Nu vi har fat i skemaet..

Rulle diameteren på en DID 530 ZVM2 er 0,02 mm større end på en
530ZVM

Burde dette medføre en ændret udformning af kædehjulene?

--
Dun@nt

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 16:57

On 21 Jan 2007 05:50:28 -0800, J.C.Kløve wrote:

> [...]
> 530ZVM
>
> Burde dette medføre en ændret udformning af kædehjulene?

Nøh, det må være uvæsentlig, og et "noget" teoretisk tal, men-næ forskellen
fra en Iris kæde, og til stortset alt andet Jeg tror lige at jeg vil
eftertjekke :-/

Hvorom alt er, så er rullerne på en 35.000 Km gammel 50ZVM 10.2 mm. dvs.
mere end en ny Iris kæde, men dog slidt 0,1 mm.

I øvrigt, på Enuma's hjemmeside er vist et genialt/enkelt hjælpeværktøj til
brug ved nittesamling. Det består af to afstandsplader af nøjagtigt
o-ringstykkelse, (monteret forståes), og som ved nitning sikrer at man ikke
"kværner" o-ringene.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : J.C.Kløve

Dato : 23-01-07 00:02

Orla Pedersen skrev:
> [...]
> brug ved nittesamling. Det består af to afstandsplader af nøjagtigt
> o-ringstykkelse, (monteret forståes), og som ved nitning sikrer at man ikke

hmmm
Sådan en krabat kunne være interessant at få fat i

--
Dun@nt

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-01-07 08:14

J.C.Kløve wrote:

> hmmm
> Sådan en krabat kunne være interessant at få fat i

Huh. Er SV'eren ikke fin nok til endeløs kæde? Ellers enig - simpelt
værktøj er nu det bedste.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 18:15

On 22 Jan 2007 15:01:44 -0800, J.C.Kløve wrote:

> hmmm
> Sådan en krabat kunne være interessant at få fat i

To stykker "pløåde" med hakker filet i, det ka' vel ikke være så svært.
Jeg tager lige et mål på den gamle DID-kæde......

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 21:08

On Tue, 23 Jan 2007 18:15:24 +0100, Orla Pedersen wrote:

> To stykker "pløåde" med hakker filet i, det ka' vel ikke være så svært.
> Jeg tager lige et mål på den gamle DID-kæde......

Pladetykkelse for DID 50ZVM: 1,2 mm.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : J.C.Kløve

Dato : 23-01-07 09:44

Torben Scheel skrev:

> Huh. Er SV'eren ikke fin nok til endeløs kæde? Ellers enig - simpelt
> værktøj er nu det bedste.

Jo så'mend så, men der hvor jeg påtænker at købe kæde (lige nu)
der leveres de i det ønskede antal led, med en
låsenittesamlingsanordning, så derfor. Så sparer det jo også mig
for lidt arbejde, da smørrig af bagsvingerlejer kan klares uden at
tage hele bagsvingeren af

--
Dun@nt