Den store DK.Fritid.MC - MC-quizz
Fra : Armand

Dato : 20-01-07 19:27

Jeg har fostret en ide om subj. og er i fuld gang med at forfatte passende
hjernevridere.
Af tidshensyn, inspirationshensyn og for ikke at gøre indholdet for entydigt
armand'sk foreslår jeg at man forfatter ét enkelt Quizz-spørgsmål, hhv. et
antal til udvælgelse af ét(*) og tilsender mig til frit brug!

Lidt inspiration:
Spørgsmålene kan være:
- Bredt formulerede á fx: hvilke motorcykler har . . . . .
- Specifikke á fx: Hvor mange forskærme har en . . . .
- Sammenlignende á fx: Hvad Har en Yamasuki 500 og Kasuho 600 til fælles?
- Kronologiske á fx: Hvilket år blev . . . . . lanceret?
- Geografiske á fx: Nævn én motorcykel produceret i Uganda.
Men også fornuleret og/eller vinklet på helt anden måde!

(*):
Jég kniber udenom deltagelse qua status som administrator, men alle andre
vil kunne deltage, hvorfor enkelte ikke bør blive forfordelt som deltager
ved at have leveret en større mængde spørgsmål

Send direkte til mig (min adresse som angivet, er fungerende!) og ikke som
"svar til gruppe".
Og skal vi så ikke forsøge at gemme drillerierne til den endelige quizz og
spare denne tråd for alskens små-quizzer!?

God arbejdslyst.

--
Armand.

Fra : Lars Holst

Dato : 20-01-07 19:56

"Armand" <kim-armand@mail.dk> said in

> [...]
> Og skal vi så ikke forsøge at gemme drillerierne til den endelige
> quizz og spare denne tråd for alskens små-quizzer!?

Hvorfor ikke bare losse spørgsmålene ud herinde og hvis det er
billedspørgsmål i dk.binaer.motor?

--
Lars Holst

Fra : Armand

Dato : 21-01-07 03:26

Fra : Lars Holst

Dato : 21-01-07 12:49

> [...]

Det er lige der problemet kommer ind.
Med al ære og respekt.
Idéen er god men jeg betvivler dine evner til at agere overlærer Andersen
her.

--
Lars Holst

Fra : Lars Holst

Dato : 21-01-07 13:00

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in

> "Armand" <kim-armand@mail.dk> said in

I forlængelse af dette indlæg skylder jeg at foreslå at det bør være
gruppens offentlighed som bør være dommere for at bevare største grad af
korrekthed i besvarelsen.

--
Lars Holst

Fra : J.C.Kløve

Dato : 20-01-07 22:27

Lars Holst skrev:
> "Armand" <kim-armand@mail.dk> said in

Glimrende idé Kim - og et godt setup med en admin.

........ hvis det er
> billedspørgsmål i dk.binaer.motor?

her vil jeg foreslå Armand oprettet er quiz galleri på
http://www.dfmc.dk/ under sin profil, idet ikke alle har adkomst til
binærgrupperne.

--
Dun@nt

Fra : Armand

Dato : 21-01-07 03:32

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> her vil jeg foreslå Armand oprettet er quiz galleri på
> http://www.dfmc.dk/ under sin profil, idet ikke alle har adkomst til
> binærgrupperne.

Glimrende ide!
Ergo:
"Spørgsmålene kan være:........................."
- Billeder (henvisning til .pic's) af markante og specielle detaljer til
genkendelse!

--
Armand.
(der forøvrigt kan konstantere at visse personer i min mailbox allerede er i

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-01-07 11:07

On Sun, 21 Jan 2007 03:31:54 +0100, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Glimrende ide!
> Ergo:
>"Spørgsmålene kan være:........................."
>- Billeder (henvisning til .pic's) af markante og specielle detaljer til
>genkendelse!

Med lidt held kan der blive til både en quiz og et spil Trivial
Persuite - Hedder det sådan?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 21-01-07 09:39

Armand skrev den 20 jan 2007 i

> [...]
> entydigt armand'sk foreslår jeg at man forfatter ét enkelt
> Quizz-spørgsmål, hhv. et antal til udvælgelse af ét(*) og tilsender mig

Fint initiativ - skal det rigtige svar ikke også vedlægges foreslåede
spørgsmål, eller opretter du også en (hemmelig) facitliste? Du kunne risikere
at komme på et voldsomt overarbejde

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Armand

Dato : 21-01-07 13:54

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

>..... skal det rigtige svar ikke også vedlægges foreslåede
> spørgsmål, eller opretter du også en (hemmelig) facitliste? Du kunne
> risikere
> at komme på et voldsomt overarbejde

Trods evindelig kævlen om motorcykler og nogen specifik viden,
har jeg kæmpe huller i min mc-viden - Costum grenen og ældre, især
engelske, motorcykler er bl.a. en del deraf.
Så hvis jeg, som quizz-master, nogensinde skulle kunne rette indkomne
besvarelser, er det nødvendigt for mig at jeg får det korrekte svar serveret
på et sølvfad sammen med spørgsmålet, også selvom det måtte synes indlysende
for mig.

Af hensyn til brug af Quizzen ved senere lejlighed er det planen at
facitlisten forbliver hemmelig, og de enkelte besvarelser derfor også rettes
seperat.

--
Armand.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 22-01-07 14:04

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Af hensyn til brug af Quizzen ved senere lejlighed er det planen at
> facitlisten forbliver hemmelig, og de enkelte besvarelser derfor også

Uden dog at kende længden på "historiske" tråde, forudser jeg den længste og
mest omfattende tråd nogensinde - glæder mig til den

(beklager hvis betegnelsen "historisk" kan fornærme tidlige/ældre brugere af
DFM (beklager hvis betegnelsen "ældre" fornærmer nogle brugere af DFM)) Så
skulle den vist være dækket ind

ScooterBo

Fra : Armand

Dato : 22-01-07 18:14

Under arbejdet, som bedst udføres á nedfældning af spontane indfald, har det
slået mig at der, for at kunne kåre en vinder, hhv. fremstille en
placeringsliste, burde være en tidsbegrænsning på løsningen deraf :-/
Hvor længe (kort?) tid vil det synes rimeligt, og vil det mon være praktisk
med en annoncering af tidspunktet for quizzens offentliggørelse således at
de der virkelig satser på at rangere højt kan komme i startskoene ?
Starten af en weekend á tidligt fredag aften, er vel dér hvor de fleste har
mulighed for at "være på", og ville søndag midnat efterfølgende ikke være en
passende deadline :-/

Eller hvordan finder i det smartest?

--
Armand.

Fra : Lars Holst

Dato : 22-01-07 20:18

> [...]
> aften, er vel dér hvor de fleste har mulighed for at "være på", og
> ville søndag midnat efterfølgende ikke være en passende deadline :-/

For retfærdighedens skyld burde hvert spørgsmål have hver sin deadline
således at quizen løber over en uge eller to..................eller for den
sags skyld over en måned.
På den måde vil alle tidspunkter på ugen og alle tidspunkter på døgnet være
til rådighed så alle folk, også dem med skiftende arbejdstider eller andre
planer, tilgodeses.

Starten på quizen bør offentliggøres med en frist som tilsvarende
tilgodeser alle parter.

--
Lars Holst

Fra : Armand

Dato : 22-01-07 21:06

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> For retfærdighedens skyld burde hvert spørgsmål have hver sin deadline
> således at quizen løber over en uge eller to..................eller for
> den
> sags skyld over en måned.

Tjaeh - Hvis dét skal være planen, må jeg nok hellere til at stoppe med at
lave flere spørgsmål

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 21-01-07 13:47

Lars Holst skrev:
> Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in

Et sådant udsag må bero på manglende kendskab til denne gruppe, og
dens mest aktive skribenter :-/

Armand - jeg har fuld tillid til at du formår at påtage dig rollen
som Quiz-Master-extrordinaire

--
Dun@nt

Fra : Armand

Dato : 21-01-07 14:03

> Et sådant udsag må bero på manglende kendskab til denne gruppe, og
> dens mest aktive skribenter :-/
> Armand - jeg har fuld tillid til at du formår at påtage dig rollen
> som Quiz-Master-extrordinaire

Tak!
Mine egne punkter i en sådan quizz vil jeg selvsagt stå inde for rigtigheden
af, og forudsat at jeg får leveret svarene med af andre bidragydere (til
verificering, naturligvis - Hvilket jo er overordentligt enklere at udføre,
end selv at surfe efter rette svar), skulle det være simpelt, omend
langtrukkent, overlærer Andersen -arbejde at rette de tilsendte svar!

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 23-01-07 00:26

Armand skrev:
> [...]
> mulighed for at "være på", og ville søndag midnat efterfølgende ikke være en

Jeg finder en weekend ok, omend en uge vil optimere mængden af
deltagere, og der skal vel lidt surfen og et par opslag til forestiller
jeg mig

Der vil være nogen som bliver forhindret i at deltage, men sådan er
det jo med de fleste tiltag :-/

--
Dun@nt

Fra : Armand

Dato : 23-01-07 00:50

> Jeg finder en weekend ok, omend en uge vil optimere mængden af
> deltagere, og der skal vel lidt surfen og et par opslag til forestiller
> jeg mig

Tjaeh - Medmindre man regner en quizz for at skulle udfordre paratviden og
ikke at skulle være en IT-eksamen :-/

Eller er jeg helt fejl derom??

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 04-02-07 14:47

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fostret en ide om subj. og er i fuld gang med at forfatte passende
> hjernevridere.

Så er jeg kommet så langt at det kun er finpudsning der er tilbage og kan
derfor annoncere at sprøgsmålene vil blive fremlagt i denne streng fredag d.
9/2 omkring spisetid og at svarene skal være tilsendt inden efterfølgende
søndag midnat.
Så se at finde starskoene frem!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 04-02-07 16:54

Glemte lige:
Det bliver således at besvarelser tilsendes mig privat og at jeg
tilbagesender
samme som en anden regneopgave der er blevet rettet - Derfor skal man ikke
regne med at kunne tildrage sig trivia-viden ved blot at kigge med fra
sidelinien.
Så i kan alle ligesågodt varme jer op til at skulle igennem en
besvarelses-indsending for at få kendskab til svarene

--
Armand.

Fra : Bongo

Dato : 04-02-07 18:53

> Så i kan alle ligesågodt varme jer op til at skulle igennem en
> besvarelses-indsending for at få kendskab til svarene

Jeg sidder klar her med bogen "Hvad enhver dansker bør vide". Så kom bare
an..... :)

Fra : J.C.Kløve

Dato : 06-02-07 21:53

On 4 Feb., 16:53, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> [...]
> Så i kan alle ligesågodt varme jer op til at skulle igennem en
> besvarelses-indsending for at få kendskab til svarene

Dejligt
- men lige midt i MC udstillingen i Herning :-/ så får man jo
travlt

--
Dun@nt

Fra : Armand

Dato : 06-02-07 22:33

> Dejligt
> - men lige midt i MC udstillingen i Herning :-/ så får man jo
> travlt

- - - Eller får bedre mulighed for at samle inspiration, end sjællænderne
har

--
Armand.
(der springeHerning over da han hár samlet inspiration i såvel Køln som

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-07 10:26

> "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> - - - Eller får bedre mulighed for at samle inspiration, end sjællænderne
> har

Næhh-næh........ jeg er ikk' bælt..... så jeg tager turen til Herning på
Lørdag !

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : J.C.Kløve

Dato : 07-02-07 14:19

nå jammen så ses vi jo der

--
Dun@nt

Fra : Bongo

Dato : 07-02-07 17:14

>nå jammen så ses vi jo der

Så er vi 3. :)

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-07 17:41

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> Så er vi 3. :)

He-he, jep...... jeg er ham den lille runde med dobbelthagerne...... vi
ses

Fra : Armand

Dato : 09-02-07 18:20

Så kører det løs!

Spørgsmålene er at finde på:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/galleryframe1.asp?gid=1473&pid=15127
Vil den første være venlig at bekræfte at det virker?!

Ved svar-tilsendelse: Brug venligst emnet: DFM-Quizz!

God fornøjelse
--
Armand.

Fra : flopper

Dato : 09-02-07 21:16

Armand skrev den 09-02-2007:
> [...]
> Vil den første være venlig at bekræfte at det virker?!
>
> Ved svar-tilsendelse: Brug venligst emnet: DFM-Quizz!

bekræftet

Fra : Bongo

Dato : 09-02-07 23:06

> God fornøjelse

Tak, fantastiske spørgsmål. Jeg har ikke en chance :) , men jeg glæder mig
til at blive klogere når svarene dukker op. Jeg kan imidlertid ikke se
billedet der refereres til til sidst.

Vh Bongo

Fra : Armand

Dato : 10-02-07 02:10

> Tak, fantastiske spørgsmål.

Tak for superlativet!
Faktisk er jeg meget spændt på om og i hvilken grad jeg har skudt over målet
med spørgsmålene som p.g.a. Google ikke kan være "hvem er Ole
Olsen"-spørgsmål af den slags som eller ville være udemærkede ved en
online-Quizz hhv. på TV. Det er dog langtfra umuligt at Google sig til mange
svar ad omveje for dem der måtte have søgerutine og opfindsomhem dertil.
Derudover har jeg skåret udenom de (i mine øjne) helt håbløst
trivia-relaterede spørgsmål á f.eks. "Hvem opfandt gasgrebet" (= Curtiss,
omkring 1. verdenskrig).
Historisk, tilhører flertallet af spørgsmålene tiden lige før Japanerne kom
til fadet og til d.d.

> Jeg har ikke en chance :)..........

Gi' nu ikke bare sådan op. det kan sagtens hænde at kun et fåtal vil kunne
nikke genkendende til store dele af spørgsmålene. Samtidig må der da være en
glæde i at kunne finde sin placering blandt de øvrige deltagere.

> ..........men jeg glæder mig til at blive klogere når svarene dukker
> op......

Man høster ingen svar uden at have deltaget i et mindstemål hhv. indsendt
disse!

> Jeg kan imidlertid ikke se billedet der refereres til til sidst.

Ikke forstået!?
Selvom jeg undervejs i arbejdet har fundet inspiration til en billedquizz
til senere lancering, er der ikke billeder indeholdt i denne.
Og "til sidst"?? Sidste spørgsmål er #47, som lyder:
"Hvor mange udstødninger havde Suzuki's første vandkølede model?"

Spænd lige hjelmen og kom ind i racet!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-07 09:00

On Sat, 10 Feb 2007 02:10:23 +0100, Armand wrote:

> Tak for superlativet!
> Faktisk er jeg meget spændt på om og i hvilken grad jeg har skudt over målet
> med spørgsmålene.......

Jeg tror at det er helt fint niveau, det vil få mange til at gruble lidt
over "historien", faktisk er der spørgsmål selv jeg vil skulle slå op i
historiebøgerne

Og emnerne er alligevel så tilpas forskellige, at alle vil finde et område
med netop sine egne lette spørgsmål

Grejt arbejde!

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-07 09:21

meddelelse news:1qkxq09dzxbc2.1sp7xlie51p5g$.dlg@40tude.net...
> [...]
>

> Jeg tror at det er helt fint niveau, det vil få mange til at gruble lidt
> over "historien", faktisk er der spørgsmål selv jeg vil skulle slå op i

Hej Armand.
De er meget for svære.....når Orla skal til at slå op i bøger, så kan der
vel faktisk ikke svares på dem

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Richard

Dato : 10-02-07 13:17

Orla Pedersen wrote:

> Jeg tror at det er helt fint niveau, det vil få mange til at gruble lidt
> over "historien", faktisk er der spørgsmål selv jeg vil skulle slå op i
> historiebøgerne

Ja, niveauet ser helt fint ud, det stiller udfordringer; men omfanget er
da vildt voldsomt - var det ikke en quis, der skulle køre i nogle omgange?

En fem-otte spørgsmål af denne kaliber ad gangen ville være tidmæssigt
passende IMHO. I fuldt omfang som nu må det vente til en
regnvejrssøndagseftermiddag en gang til sommer, hvor der ikke er mere
tilbage at skrue på mc, hus, og hvad man nu ellers skruer på derhjemme

Men et godt ini'tiv, det er det

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-02-07 14:16

On Sat, 10 Feb 2007 12:16:58 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

Hej.

> [...]
>regnvejrssøndagseftermiddag en gang til sommer, hvor der ikke er mere
>tilbage at skrue på mc, hus, og hvad man nu ellers skruer på derhjemme

Klynkehøns
Hovedet ned i bøgerne når i ikke kan huske jeres MC historie.
Hos mig kniver det gebummerligt med togaggerne - De er da heller ikke
MC'er vel

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-07 15:17

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> On Sat, 10 Feb 2007 12:16:58 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net

> Hos mig kniver det gebummerligt med togaggerne - De er da heller ikke
> MC'er vel

Er det den togaggerne, skulle køre som parallel twin?

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-02-07 17:31

On Sat, 10 Feb 2007 15:16:38 +0100, "Flemming Disc"
<discnabeladiscteknik.dk> wrote:

Hej Flemming.

>Er det den togaggerne, skulle køre som parallel twin?

Den lyder som en "Witzel", men tænk dig godt om.
Den er go' nok.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Richard

Dato : 10-02-07 17:44

Steen Gruby wrote:

Hej igen,

> Klynkehøns
> Hovedet ned i bøgerne når i ikke kan huske jeres MC historie.

Det kan du sagtens sige; du har haft mc'erne i hus og mulighed for at
skrue på dem lige siden efteråret - eller var det sågar ikke endnu sommer,
da du lagde op der i slutningen af oktober?

> Hos mig kniver det gebummerligt med togaggerne - De er da heller ikke
> MC'er vel

Scootere, knallerter, ATV'er, motoriserede løbehjul eller hvad mener du?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-02-07 21:39

On Sat, 10 Feb 2007 16:44:10 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

Hej Richard.

>Det kan du sagtens sige; du har haft mc'erne i hus og mulighed for at
>skrue på dem lige siden efteråret - eller var det sågar ikke endnu sommer,
>da du lagde op der i slutningen af oktober?

Ska' man nu osse scooses for at være kuldskær
Det bliver man ikke klogere af.

>Scootere, knallerter, ATV'er, motoriserede løbehjul eller hvad mener du?

Tyskerne kalder togaggeren for "Der Stinker" - Jeg mener den har
astma.
Der findes da medicin mod astma - ikk?.
Hjælper det mon på togaggere

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 10-02-07 21:50

> Tyskerne kalder togaggeren for "Der Stinker" - Jeg mener den har
> astma.
> Der findes da medicin mod astma - ikk?.
> Hjælper det mon på togaggere

Det findes nok ikke i pilleform, men kuren er "einspritzung"!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 10-02-07 21:52

Så er den første rotte gået i fælden!

Pyha, det strækker rette-jobbet en anelse

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-02-07 22:02

On Sat, 10 Feb 2007 21:51:48 +0100, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Pyha, det strækker rette-jobbet en anelse

Hæ Hæ.
Go' rettelyst

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 11-02-07 01:01

> On Sat, 10 Feb 2007 21:51:48 +0100, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.

> Hæ Hæ.
> Go' rettelyst

Ja, du godeste hvor jeg hart rodet mig ud i hard labour =

Til i andre: Selv Steen er ikke suveræn i sine besvarelser, så fat mod!

/
Armand.

Fra : Richard

Dato : 10-02-07 23:23

Steen Gruby wrote:
Hej igen,

> Tyskerne kalder togaggeren for "Der Stinker" - Jeg mener den har
> astma.
> Der findes da medicin mod astma - ikk?.

Redex, eller?

> Hjælper det mon på togaggere

Apropos, andre af en bestemt '70-gaggers uheldige manerer så jeg lige
forsøgt kureret ganske rabiat:
http://www.vjmc.com/images/Tansha/februarycover.jpg
Hvis ellers gaffel og bremser er lige så effektive, som de ser ud, og
bagenden har fået en tilsvarende kur, må ombygningen og bruddet med det
originale look på en efterhånden sjælden mc absolut kunne retfærdigøres i
dette tilfælde IMHO

Astma eller ej...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-02-07 23:29

On Sat, 10 Feb 2007 22:22:48 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

Hi Richard.

> [...]
>bagenden har fået en tilsvarende kur, må ombygningen og bruddet med det
>originale look på en efterhånden sjælden mc absolut kunne retfærdigøres i

Der er sørme en der har været i forbedringsmode

>Astma eller ej...

Gad vide om en ZZR motor passer i rammen?
Så er astmaen kurreret )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 11-02-07 01:04

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> Apropos, andre af en bestemt '70-gaggers uheldige manerer så jeg lige
> forsøgt kureret ganske rabiat:
> http://www.vjmc.com/images/Tansha/februarycover.jpg

=
Hvis man så meget som tænker på at røre det bremsegreb, krøller alle stelrør
i troldhassel -mode

--
Armand.

Fra : Bongo

Dato : 10-02-07 22:20

> Ikke forstået!?

47) Hvor mange udstødninger havde Suzuki's første vandkølede model?
Tilføjet d. 07.02.2007 22:05
» Tilføj kommentar til dette billede

Min misforståelse. lol.

> Spænd lige hjelmen og kom ind i racet!

Jeg tror nok jeg har et par bud hist og pist. He he

Vh Bongo

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-02-07 22:23

On Sat, 10 Feb 2007 22:20:17 +0100, "Bongo" <askfor@address.com>
wrote:

Hej.

>Jeg tror nok jeg har et par bud hist og pist. He he

Ka' du så komme i gang.
Nu har vi endelig en legal chance for at holde Armand beskæftiget

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Bongo

Dato : 10-02-07 23:42

> Ka' du så komme i gang.
> Nu har vi endelig en legal chance for at holde Armand beskæftiget

Lige min tanke, he he. Var det ikke ca. 300 indlæg der blev indsendt ved
årets mandtals-tråd. :)

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-02-07 23:51

On Sat, 10 Feb 2007 23:41:35 +0100, "Bongo" <askfor@address.com>
wrote:

Hej.

>Lige min tanke, he he. Var det ikke ca. 300 indlæg der blev indsendt ved
>årets mandtals-tråd. :)

300 besvarelser på quiz'en, og der er ro på i en måned

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 10:56

> On Sat, 10 Feb 2007 23:41:35 +0100, "Bongo" <askfor@address.com>
> wrote:
>
> Hej.

> 300 besvarelser på quiz'en, og der er ro på i en måned

Hej Steen,
Jeg beklager, at jeg pt. har nok i deadline arbejde på værkstedet, så jeg
kan ikke lige overskue en ellers rigtig god MC-quiz.
Jeg ville ellers nok kunne have givet Armand arbejde, med den røde kuglepen
et stykke tid

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-02-07 19:59

On Sun, 11 Feb 2007 10:55:57 +0100, "Flemming Disc"
> [...]

>kan ikke lige overskue en ellers rigtig god MC-quiz.
>Jeg ville ellers nok kunne have givet Armand arbejde, med den røde kuglepen

Du kan være rolig - Jeg har leveret et par grublere retur
Jeg har givet den til en af mine venner der er kendt for at kunne sin
MC historie.
Derfor tilnavnet Professoren.
Han lagde den i første omgang til side med et skuldertræk.
Efter at have kigget nærmere på den er også han blevet bidt.
Citat: "Den har høj kvalitet, og det er ikke det hele man lige ryster
ud af ærmet".
Jeg har lovet at tage min besvarelse med til "nørdaften" i morgen så
vi kan sammenligne svarene.
Ikke at de bliver mere rigtige af det, men det er da meget sjovt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Peter Z

Dato : 10-02-07 00:42

der bliver gået til stålet hva' ?

glæder mig til at høre svarene - for jeg kender dem ikke

Fra : Lars Holst

Dato : 11-02-07 22:02

"Armand" <kim-armand@mail.dk> said in news:45ccacb1$0$48624
> [...]

> Vil den første være venlig at bekræfte at det virker?!
>
> Ved svar-tilsendelse: Brug venligst emnet: DFM-Quizz!

Svarene ligger i din mail.
Spørgsmål 33 var dælme svært.

--
Lars Holst

Fra : Armand

Dato : 12-02-07 04:02

> Svarene ligger i din mail.

Jup!
Samme med de fire andre der orkede opgaven

> Spørgsmål 33 var dælme svært.

Der skal da være plads til tricky spørgsmål
Nårh ja - Hvis så bare dét var min eneste fejl

Retning pågår men jeg kan allerede røbe at der er én der tilnærmelsesvis
ryddede bordet

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-07 08:35

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jup!
> Samme med de fire andre der orkede opgaven

Det kan ikke være rigtigt. Det er sku synd og det mener jeg, for det har
helt sikkert været et stort arbejde at lave den og jeg syntes den kom
rigtigt meget rundt, så alle skulle kunne være med.

Jeg har som du ser før i tråden meldt fra, på grund af manglerne overskud,
men kan der virkelig være 290 som mig der ikke lige har haft overskud den
weekend.

Hvis det skal prøves igen, så skulle man ved juletid sætte en weekend uge 6
eksempelvis, så er der Quiz.

Men tak dit og dine hjælpers arbejde, det må godt prøve igen, der er en
masse at tage fat på.

Det positive er at du snart er færdig med at rette

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 12-02-07 21:39

"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Men tak dit og dine hjælpers arbejde, det må godt prøve igen, der er en
> masse at tage fat på.

Trods denne skuffelse, ruger jeg på en tilbagevendende "ugens billede" når
jeg får skaffet mig tilstrækkeligt med detaljerede foto's!

> Det positive er at du snart er færdig med at rette

Jup!
Og jeg tør slet ikke tænke på hvor mange besvarelser det kunne have løbet op
i =
I bagklogskab kan jeg tillige se at spørgsmålstypen á "nævn så mange du kan"
stiller forskrækkende store krav til verificering af den mængde bud der
fremkommer som svar derpå

--
Armand.

Fra : Lars Holst

Dato : 12-02-07 11:32

"Armand" <kim-armand@mail.dk> said in news:45cfd849$0$48459
> [...]

> Nårh ja - Hvis så bare dét var min eneste fejl
>
> Retning pågår men jeg kan allerede røbe at der er én der tilnærmelsesvis

Jeg tror hvis denne "succes" skal gentages, så skal en sådan mundfuld deles
op i flere bidder.
Det kunne evt. gøre det til en løbende begivenhed.
Det ville jeg synes var en super god idé.

Forresten synes jeg at det et rigtig flot initiativ.
Mange tak for det.

--
Lars Holst

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-02-07 07:58

Armand wrote:

> Jup!
> Samme med de fire andre der orkede opgaven

Det er sikkert et tidsspørgsmål for mange. Min besvarelse ligger på min
PC - men ikke om jeg ville sende en besvarelse hvor jeg kun har snuset
til halvdelen af spm. Der er kommet flere svar på siden søndag, sig til
hvis du vil have dem.

--
vh
Torben

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-02-07 17:28

On Tue, 13 Feb 2007 07:58:02 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

Hej.

> [...]
>PC - men ikke om jeg ville sende en besvarelse hvor jeg kun har snuset
>til halvdelen af spm. Der er kommet flere svar på siden søndag, sig til

Jeg betragter sådan en quiz som en prøve på paratviden.
Hvert spørgsmål må max tage 5 min i besvarelsestid.
Der er ikke meget sjov ved besvarelser der er "surfet hjem" på
internet - Så er det ikke en MC quiz, men derimod en prøve på hvem der
er bedst til at bruge google
Så er det da ikke sjovt mere ----- vel?
Jeg sad sammen med nørderne i går aftes og gennemgik den sammen med en
der også har besvaret den.
Det blev den ikke dårligere af - tværdimod - To timer går hurtigt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-02-07 08:08

Steen Gruby wrote:
> On Tue, 13 Feb 2007 07:58:02 +0100, Torben Scheel
> <torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>
> Hej.
>
> Jeg betragter sådan en quiz som en prøve på paratviden.

I så fald er jeg dumpet

> [...]
> Der er ikke meget sjov ved besvarelser der er "surfet hjem" på
> internet - Så er det ikke en MC quiz, men derimod en prøve på hvem der

Jo, det er sjovt for mig - jeg lærte en masse jeg ikke vidste. At få
verificeret det er en del af det. Jeg kan tælle over 80 spørgsmål, og så
mange 5 minutter havde jeg altså ikke ledige i week-enden.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 13-02-07 19:45

> [...]
> halvdelen af spm. Der er kommet flere svar på siden søndag, sig til hvis

Jeg vil sig det sådan, at man som "späteinsender" ikke ligefrem bliver
favoriseret placeringsmæssigt; men til gengæld vil jeg være glad for ekstra
materiale at dokumentere spørsmålene ud fra (Min oprindelige opfattelse af
"det yngste motorcykelmærke?" ér allerede modificeret indtil flere gange!).
Og så er der jo lige den detalje at selv sen besvarelse er den eneste vej at
tildrage sig svarene (á den rettede opgave) på!

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 12-02-07 00:06

On 10 Feb., 02:10, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

> Spænd lige hjelmen og kom ind i racet!

Jo tak ska du ha....
Det var ikke liiige alt jeg kunne drømme noget svar frem til uha
da....

Men noget klogere blev man da undervejs

Dun@nt

Fra : J.C.Kløve

Dato : 12-02-07 08:42

On 12 Feb., 04:01, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

> [...]
> Nårh ja - Hvis så bare dét var min eneste fejl
>
> Retning pågår men jeg kan allerede røbe at der er én der tilnærmelsesvis

Det var heller ikke for lægfolk at svare på spørgsmålene, det kan nok
have skræmt nogen, jeg gav fortabt på en del spørgsmål, hvor jeg ikke
havde den fjerneste anelse om hvad jeg skulle svare (og derudover er
der et par stykker der er rent gætværk :-/)

Jeg er da lidt spændt på rettelserne, og hvis der kun er 5 der har
svaret, så vil en "rettevejledning" (de rigtige svar!) være yderst
velkomne, der er et par spørgsmål jeg har boget den ikke så lidt for
at finde svar på, uden at komme nogen somhelst steder (tal lige om at
disponere den rådige tid forkert )

Men sjovt har det været, og ufatteligt lærerrigt.

-- '
Dun@nt

Fra : J.C.Kløve

Dato : 13-02-07 18:59

On 13 Feb., 17:27, Steen Gruby <o...@virker.ikke> wrote:
> [...]
> der også har besvaret den.
> Det blev den ikke dårligere af - tværdimod - To timer går hurtigt

Her er jeg nød til at være dybt uenig
Der skal klart ikke være tid til at søge nettet tyndt, men om så der
var, kan jeg da oplyse at det ikke hjælper meget i denne quiz!

Men jeg har da brugt nettet til flere af svarene, jeg har jo ikke
bøgerne, magasinerne og alt det andet nørd materiale stående i reolen,
ej heller har jeg memoreret tons vis af MC paratviden i mit hoved, al
den stund, at det ikke er noget jeg har noget at bruge til tid dagligt.
(med denne quiz som mulig undtagelse)

Jeg er belvet ikke så lidt klogere af at forsøge at besvare
spørgsmålene, og den viden jeg trods alt har, har hjulpet med at
kontrol søge, og finde frem til nørd spidsfindigheder, jeg ikke har en
anelse om.

Men alt andet lige - jeg er blevet klogere, har fået mere viden gennem
denne quiz, og hvis Kim sender svarene ud til deltagerne, ja så er jeg
belvet endnu klogere det nyder jeg da klart.

Hvis der er andre der her gjort forsøget som jeg, og ad denne vej har
erhvervet sig yderligere viden om MC, så har denne quiz været en
ubetinget super succes - har den rodet op i gammel MC viden hos
nørderne så har den også været til morskab og glæde, hvilket kun
yderligere bidrager til at det her været en god quiz

just my 0.02$

--
Dun@nt

Fra : Lars Holst

Dato : 15-02-07 20:03

Er der nogen tidshorisont på rettelse af de indsendte svar?
Var der 5 svar i alt?

Os deltagere ser selvfølgelig frem til resultatet.

--
Lars Holst

Fra : Armand

Dato : 15-02-07 20:19

> Er der nogen tidshorisont på rettelse af de indsendte svar?
> Var der 5 svar i alt?
>
> Os deltagere ser selvfølgelig frem til resultatet.

Er stille og roligt på vej! Brugte det meste at gårsdagen på at lave en
opsummerings-liste indeholdende alle de svar der er afgivet på de ikke
specifikke spørgsmål og fik færdigrettet/optalt en enkelt af besvarelserne.
Jeg ville gerne være fix und fertig med dem alle førend jeg tilbagesender
nogen af dem.

Og så er der jo Scheel der talte om at efterindsende!?

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-02-07 11:44

Armand wrote:
> [...]
> nogen af dem.
>
> Og så er der jo Scheel der talte om at efterindsende!?

Nah - det har jeg droppet.

--
vh
Torben

Fra : Lars Holst

Dato : 18-02-07 12:00

> [...]

> Og skal vi så ikke forsøge at gemme drillerierne til den endelige
> quizz og spare denne tråd for alskens små-quizzer!?

Næste gang, hvis der bliver en næste gang, så skal omfanget af quizzen
reduceres betragteligt.
Ikke fordi den var uinteressant eller kedelig for den var ingen af
delene.
Men resultatet/rettelsen af quizzen tager en rum tid og forestil dig
hvordan det havde været hvis der havde været flere end 5 besvarelser.
Hvad nu hvis der havde været 100 deltagere?

Er resultatet ved at være på plads?

--
Lars Holst

Fra : Armand

Dato : 18-02-07 12:33

> [...]
> rum tid
> og forestil dig hvordan det havde været hvis der havde været flere end 5

Jo deet!
Men man skal jo også lære mens man har lever!

> Er resultatet ved at være på plads?

Nu ikke så utålmodig, der er jo endnu ikke gået en uge siden indsende-slutn.
Jeg vil se om ikke jeg får lagt den sidste hånd på'ed i aften!

--
Armand.

Fra : Lars Holst

Dato : 18-02-07 19:25

> [...]
>
> Nu ikke så utålmodig, der er jo endnu ikke gået en uge siden
> indsende-slutn. Jeg vil se om ikke jeg får lagt den sidste hånd på'ed

Cool
Takker

--
Lars Holst

Fra : Armand

Dato : 18-02-07 23:59

> "Armand" <kim-armand@mail.dk> said in

> Cool
> Takker

Men dagen og aftenen gik med at rode med senior-Grete's VT500'er (incl.
Gretes gode håndværker-måltid med dertil kommende dessert og kaffebord)
Jeg har faktisk Honda mistænkt for at have designeret "VT" med "T"-som i
tidsrøver"

G'nat.

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 20-02-07 22:53

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Er resultatet ved at være på plads?

Nu (endelig)!

Og du, Lars, topper med 101 point - Godt hjulpet af en meget vid, men svært
diskvalificerbar fortolkning af spørgsmål #15 (dem med mc-og bil -navne).
Til trøst for andre: Alene dér scorer du 44p, hvorved at dit øvrige niveau
er 65p!

Dernæst Tom Klamer og Jens Lyck side om side med 91p - Hvilket stort set
svarer til at rydde bordet

Næsten ligeså tæt ligger Gruby pg JJ Bager og kæmper -
Bager dog akkurat foran med 58p
imod Gruby's 57p

Og det var så det!
jeg har tillige forfattet en opsamling af samtlige svar på de ikke
specifikke spørgsmål som tilsendes jer hver især sammen med jeres private
skudsmål á svarene på ikke, og forkert besvarede spørgsmål!

To spørgsmål er undervejs blevet suspenderet:
-1b) Hvor jeg oprindelig regnede Voxan (Frankrig - 1995) for at være svaret
men siden blev opmærksom på bl.a. Victory (USA - 1998). Men mindst én af
Kinøjserne, hvis ikke ligefrem alle, MÅ være yngre - Men markedet er bare
så uoverskueligt at jeg hverken kan finde hoved eller hale i det, endsige
verificere konkrete bud
- 21) Hvor der forudsættes at HD er pt. ældste fabrikation, hvilket ikke
holder vand, hvorved at resten af spørgsmålet må være irrelevant

Udover at det har været tungt at rette, og at jeg ihvertfald har lært ikke
at stille åbne spørgsmål (á svar der skal verificeres) ved en anden
lejlighed, har det været hyggeligt at opleve hvilke svar der tilsyneladende
ligger folk nærmest: én har f.eks. budt meget optimistisk ind med Suzuki
XN85 og Ducati Paso på indtil flere spørgsmål, og hvor alle på nær én svarer
VFR750 på et V4-eksempel, svarer den sidste Ducati Apollo (hvilket er ligeså
rigtigt som VFR'en!)
Inden for de fem deltagere har der næsten være ligeså mange måder at svare
på: Den hurtigt gennemgåede med oversprungne (og derfor glemte?) spørgsmål;
den hurtige men grundige; den meget grundigt svarende/forklarende á på
grænsen til debatterende; samt den nærmest kværulerende

Tak herfra for jeres honoreren af mit arbejde gennem svar.

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-02-07 23:17

On Tue, 20 Feb 2007 22:53:15 +0100, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

Hej Armand.

> [...]
>svarer til at rydde bordet
>
>Næsten ligeså tæt ligger Gruby pg JJ Bager og kæmper -

Det er jeg ikke utilfreds med, da jeg kender niveau'et hos mindst to
andre deltagere

Mange tak for kampen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-02-07 23:25

On Tue, 20 Feb 2007 22:53:15 +0100, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Dernæst Tom Klamer og Jens Lyck side om side med 91p - Hvilket stort set
>svarer til at rydde bordet

Jeg glemte lige en kommentar.
Tom er blandt venner kaldet professoren, idet vi regner ham for vort
ultimative MC leksikon.
Selv han var ude i krogene for at finde svar på nogle af spørgsmålene.
Jeg læssede bevidst Quiz'en af hos Tom lørdag formiddag, idet jeg
vidste at den ville trigge ham - resultatet udeblev ikke
Vi havde den med til "Nørdaften" mandagen efter afleveringen og løb
den igennem der.
Der var stof til et par timers "genopfriskning" af MC historien samt
en god gang mobning over de kringlede spørgsmål jeg var røget i vandet
på.
Der var bred enighed om at quiz'en var den tid værd vi havde
investeret i den, og at "nogen" fik udviddet deres horisont

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-02-07 23:53

On Tue, 20 Feb 2007 22:53:15 +0100, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

Hej.

> [...]
>Til trøst for andre: Alene dér scorer du 44p, hvorved at dit øvrige niveau

Jeg har kigget lidt på svarene, og jeg indrømmer at jeg har opfattet
det som et spørgsmål om mærke og ikke en model

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 21-02-07 00:21

> [...]
>>
> Jeg har kigget lidt på svarene, og jeg indrømmer at jeg har opfattet
> det som et spørgsmål om mærke og ikke en model

Og sådan var det egentlig også ment - Men jeg skønner alligevel at jeg ikke
vil kunne argumentere dét igennem overfor Lars hvorfor han får æren!

Eftersom det hele kun er for sjov og tidsfordriv er det vel heller ikke
meningen at det skal ende i trælse trakasserier om detaljer, og på samme
måde har jeg ladet nogle svar der ikke decideret er fejlagtige omend heller
ikke særligt specifikke, gå igennem for andres vedkommende !

/
Armand.

Fra : Lars Holst

Dato : 21-02-07 22:07

> [...]
> svært diskvalificerbar fortolkning af spørgsmål #15 (dem med mc-og bil
> -navne). Til trøst for andre: Alene dér scorer du 44p, hvorved at dit

Du kan tilsyneladende hverken tælle eller lave research.

> [...]
> set svarer til at rydde bordet
>
> Næsten ligeså tæt ligger Gruby pg JJ Bager og kæmper -

Ja, der er jo ingen tvivl om at du på forhånd havde udset dig hvem du
ønskede som vinder, eller måske mere hvem du helst ikke ønskede som
vinder.

> [...]
> - 21) Hvor der forudsættes at HD er pt. ældste fabrikation, hvilket
> ikke holder vand, hvorved at resten af spørgsmålet må være irrelevant

Foruden at dit mail svar er utrolig mangelfuldt og ikke bibringer din
poitgivning ret megen forståelse, så savnes det også at du tilkendegiver
bevæggrunden for at suspendere nogle af spørgsmålene og når nogle
bestemte suspenderes hvorfor der så er andre endnu mere tvivlsomme der
bibeholdes..

Det undrer mig mest at du suspenderer spørgsmål 1a og 1b, fordi svaret på
1a ikke var så entydigt som du havde håbet og fordi du havde håbet at det
var Voxan, Buell, BossHoss eller andre helt ukorrekte skud som havde
været svaret på 1b.

I din mail med rettelser er store mængder af spørgsmål/svar simpelthen
ikke medtaget.....................glemt fra din side eller bare udeladt
med vilje for at undgå polemik.........og kritik........svært at sige.

Husk nu på at jeg fra starten anfægtede måden (ikke selve quizzen) du
ville konstruere den og vederhæftigheden ved at du ene mand sad og lavede
research.
Min skepsis har åbenbart til fulde været berettiget.

I forhold til dit svar på Steen Gruby's undren: "> Jeg har kigget lidt på
svarene, og jeg indrømmer at jeg har opfattet
> det som et spørgsmål om mærke og ikke en model "

Hvortil du svarer: "Og sådan var det egentlig også ment - Men jeg skønner
alligevel at jeg ikke
vil kunne argumentere dét igennem overfor Lars hvorfor han får æren!"

Vil jeg gerne gøre opmærksom på at jeg dels ikke nævner 47 mærker og at
kun den ene, nemlig Astra, ikke eksisterer som selvstændig bilmærke men
kun som model inden for et bilmærke, hvorimod alle andre jeg nævner er
direkte relateret til bilmærker - altså egentlige fabrikater
hvorindenfor forskellige modeller findes/fandtes.

> [...]
> nærmest kværulerende
>
> Tak herfra for jeres honoreren af mit arbejde gennem svar.

Der er simpelthen også direkte fejl i dine rettelser.

Der er ingen MC der hedder Femina...................Den hedder Feminia.
Læg mærke til forskellen. Eet bogstav. Så små fejl skal der til i
researcharbejdet for at skabe fejl.

Der er adskillige andre af dine rettelser som er frejlbehæftede p.g.a.
ringe research eller p.g.a. af en overvurderet "tyrkertro" på egen viden.

Lad os, som du skriver, undlade at tærske langhalm på det.

Jeg kan blot sige at du er diskvalificeret som tovholder i quizzen.

Ideen er fin nok men byrden er for tung for dine skuldre alene.

Og så synes jeg at det er nedværdigende for en (ovenikøbet vindende
deltager i en quiz som foregår 100% på dine præmisser) at du mener at
vinderberettigelsen er diskutabel. Faktisk læser man mellem linierne hvem
den egentlige vinder burde have været.

Makes me puke....................

Tak for initiativet....................men alligevel:
Tag dig sammen Armand.

--
Lars Holst

Fra : Bongo

Dato : 22-02-07 00:32

Jeg har ikke meget lyst til at gå langt ind i en debat på dette niveau, blot
sige at jeg finde tonen i dit indlæg konfronterende, person forfølgende og
ubehageligt konkluderende.

Det kunne nemt have været konstruere konstruktivt og for gruppen udviklende.

Tak igen Armand for et godt initiativ.

Vh Bongo

Fra : Armand

Dato : 22-02-07 00:42

> [...]
>
> Ja, der er jo ingen tvivl om at du på forhånd havde udset dig hvem du
> ønskede som vinder, eller måske mere hvem du helst ikke ønskede som

Nu kunne jeg ikke ligefrem forudse hvem der ville sende besvarelse ind, så
jeg kan ikke se hvorledes jeg skulle kunne have en yndling deriblandt :-/

> Foruden at dit mail svar er utrolig mangelfuldt og ikke bibringer din
> poitgivning ret megen forståelse,............

Øh?
Når nu du er så elitær til at læse mellem linier og forudse sætninger,
hvorledes kan det så være at du ikke har opfattet at der som ovenfor nævnt
skulle komme såvel "en opsamling af samtlige svar på de ikke specifikke
spørgsmål", som "private skudsmål á svarene på ikke, og forkert besvarede
spørgsmål"?
De huller du mangler nærmere svar omkring vil være at finde i sidstnævnte,
som endnu ikke er afsendt! Og når lige netop at du mangler dén skyldes måske
at den er en af de tunge at komme igennem p.g.a. din foudindtagethed og
skeptiske besvarelse af indtil flere spørgsmål Men bare rolig, den
kommer!

> [...]
> bevæggrunden for at suspendere nogle af spørgsmålene og når nogle
> bestemte suspenderes hvorfor der så er andre endnu mere tvivlsomme der

Jeg synes ellers nok at jeg har forklaret grundigt hvorfor i begge de
tilfælde jeg har diskvalificeret spørgsmål!
F.eks. for #21's vedkommende er det klart at spørgsmålet ikke kan være
relevant når nogle af de fakta spørgsmålet beror på falder til jorden.
Mange af quizzens spørgsmål vil uværgeligt være baseret på forfatterens
trivia-viden, som dels ikke lægger op til egen-verificering og yderligere
kán være svær at verificere. Dén med at "da Husqvarna lukkede ned i Sverige,
blev HD den ældste mc-produktion" er et eksempel derpå, og når nu det hænder
at spørgsmålets fundament skydes i sænk er der ingen grund til at regne med
at deltagerne kan være synske og regne ud hvad jeg egentlig mente med
spørgsmålet.
Forøvrigt lægger du i din besvarelse selv op til at netop dét spørgsmål skal
diskvalificeres :-|

Et andet spørgsmål forfattet ud fra min svært dokumenterbare trivia-viden er
den med Bonnevillens blå/hvide farvelægning - Hvis alle havde anfægtet dén
forklaring, havde jeg været på skideren med dén; men heldigvis var der en
enkelt der kendte til den samme historie

Når nu quizzen, p.g.a. Google, ikke kan opstilles som deciderede
Jeopardy-spørgsmål, bliver ovennævnte forhold den risiko der må tages
omkring opstillingen af spørgsmålene :-|

> [...]
> 1a ikke var så entydigt som du havde håbet og fordi du havde håbet at det
> var Voxan, Buell, BossHoss eller andre helt ukorrekte skud som havde

Håbet?
Jeg havde regnet med(!) at det var pågældende, men jeg skulle blive meget
klogere og egentlig ærgrer jeg mig over ikke at have tænkt på Kinøjserne og
problemet med at verificere hvilke/n af dém der er yngst, således
spørgsmålet kunne have indeholdt "eksklusiv kina-producenter"
Som tidligt skrevet, var jeg allerede ved lanceringen klar over at der ikke
fandtes en egentlig facitliste før jeg havde set alle svar, så måske kommer
det bag på dig at dét er tilfældet; men altså ikke på mig!

> I din mail med rettelser er store mængder af spørgsmål/svar simpelthen
> ikke medtaget.....................glemt fra din side eller bare udeladt
> med vilje for at undgå polemik.........og kritik........svært at sige.

Som skrevet ovenfor, mangler du endnu en del af min rettelse/"skudsmål" !!

> [...]
> research.
> Min skepsis har åbenbart til fulde været berettiget.

Tjaeh :-/
Lykkeligvis har jeg da også fået endog meget positive tilkendegivelser!

> [...]
> direkte relateret til bilmærker - altså egentlige fabrikater
> hvorindenfor forskellige modeller findes/fandtes.

Jamen, jeg VIL altså ikke argumentere mod disse besvarelser fra dig og du
krediteres jo fuldt ud for dem - Hvad er problemet så?

> [...]
> Der er ingen MC der hedder Femina...................Den hedder Feminia.
> Læg mærke til forskellen. Eet bogstav. Så små fejl skal der til i

Shit, ja!
Og jeg der ellers er retskrivningsfreak
Heldigvis ændrer det ikke ved noget, da alle kiksede det spørgsmål på den
ene eller anden måde uden at indblande Feminia'en !

> Der er adskillige andre af dine rettelser som er frejlbehæftede p.g.a.
> ringe research eller p.g.a. af en overvurderet "tyrkertro" på egen viden.

Vi har jo alle vores tyrkertro. Du tror jo f.eks. fuldt og fast på at Bol
d'Or er en racerbane, indtil du får at vide at det er et racer-løb - Hvorfor
må forfattere ikke havde deres tyrkertro når der endda lægges op til at den
anfægtes??
Modsat er der adskillige af dine besvarelser der går til i skepsis og kritik
uden at du har kunnet gennemskue spørgsmålets opstilling!
Eks:
#35: omhandler sekscylindrede række(!)motorer; men du blander GoldWing (som
er en boxer) ind i sagen hvilket efterfølgende influerer på din besvarelse
af 35 b) som du slutter af med kommentaren: "Igen et spørgsmål som er
vildledende. Beklager, jeg mener ikke at spørgsmålet er kvalificeret" :-|

> Jeg kan blot sige at du er diskvalificeret som tovholder i quizzen.

Tjaeh :-/
På nyhedsgruppen er det initiativet der styrer, og nu skulle det hænde at
det var mig der fik inspirationen til denne quizz, som er en premiere og
tydeligvis ikke uden opstartsproblemer!
Men det forskrækker mig ikke og jeg vender stærkt tilbage med et alternativ
senere!

> Ideen er fin nok men byrden er for tung for dine skuldre alene.

DU er på same måde velkommen til at tage initiativ til hvad du synes der
kunne passe ind i vinter-trivialiteten :-|

> [...]
> deltager i en quiz som foregår 100% på dine præmisser) at du mener at
> vinderberettigelsen er diskutabel. Faktisk læser man mellem linierne hvem

Av, hvor er du sensibel!
Hvis man anskuer at Klamer kun havde fem kiks, og at du udover pågældende
besvarelser havde ca. 25 kiks mere end Klamer, synes jeg da at dét fortjener
at blive nævnt - Ikke så meget til din disfavør, men til Klamer (og Lycks)
ros :-|

> Tag dig sammen Armand.

Du lyder mere og mere som fruen
Nu brugte jeg tiden på denneher argumenteren, så dit "skudsmål" bliver altså
udsat endnu en dag

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 09:32

> [...]

> (og Lycks) ros :-|

> Du lyder mere og mere som fruen
> Nu brugte jeg tiden på denneher argumenteren, så dit "skudsmål" bliver

Jeg kan godt se der er fejl i quizz'en og det har vi alle sikkert lært af,
men du Armand fortjener overhovedet ikke sådan i spand lort.
Du og dine hjælper, har gjort et stort arbejde og jeg håber at jeg næste
gang har overskud til at være med.
Jeg regner med at Lars Holst laver den næste MC-quizz, med nye spørgsmål og
det eneste jeg vil bede ham ændre i forhold til den Armand sendte ud, er at
der bliver varslet 3-6 uger før startskud.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Dr. Enduro

Dato : 22-02-07 10:56

Helt enig. Armand har lavet et flot stykke arbejde og har ikke fortjent
at blive mødt med sygelig kværulans for det.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-02-07 10:45

Flemming Disc skrev den 22 feb 2007 i

> Jeg regner med at Lars Holst laver den næste MC-quizz, med nye spørgsmål
> og det eneste jeg vil bede ham ændre i forhold til den Armand sendte ud,
> er at der bliver varslet 3-6 uger før startskud.

Så bliver der nok ikke mange deltagere! "Holst" plonkningerne her på det
sidste må næmest lyde som starteren på en XV750SE

Jeg selv har ikke tilnærmelsesvis viden nok til at deltage, det må have været
fedt at få sådan en vintersaltvandsindsprøjtning (undskyld forærende.

--
Mvdlh - Arne / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-02-07 16:50

> [...]
> den egentlige vinder burde have været.
>
> Makes me puke....................
>
> Tak for initiativet....................men alligevel:

Jesus! Armand har lavet en sjov quizz, og vi har moret os med at løse den.
Armand har rettet dem, og så brokker du dig uendeligt!

For at quote en talentløs skidespræller: "Makes me puke...................."

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Jens Lyck

Dato : 21-02-07 20:38

Jeg vil da også gerne deltage i takkerunden for en sjov, men svær
opgave.

Det er ikke så meget jeg blander mig på DFM, men denne her var værd at
deltage i.

Jeg synes vi kom godt omkring i mange forskellige områder, og jeg har
stor forståelse for at det var svært at lave entydige spørgsmål.

Tak for indsatsen.

/Jens

Fra : J.C.Kløve

Dato : 22-02-07 00:11

On 21 Feb., 22:06, Lars Holst <delfine...@yahoo.com> wrote:

> Tak for initiativet....................men alligevel:
> Tag dig sammen Armand.

Tak skæbne det var noget af en svada.

Jeg skal ikke benægte at der var ting i pågældende quiz der kunne
gøres anderledes/bedre, det er et stort og kompleks felt der er lavet
quiz om.

Når det er sagt, vil jeg sige:
- Der er en der har giddet sidde og lave underholdning for mig - TAK
for det!

- Jeg kan - efter at have mødt kim ved flere lejligheder - ikke på
nogen måde forestille mig at han på forhånd skulle havde udset sig en
vinder, ej heller kan jeg se hvad motiv han skulle have for det!

- Jeg var nu ganske godt underholdt, under besvarelsen, og havde da
heller ikke gjort mig de store forventninger om at vinde - langt fra
andda. Herre-gud-da, det betyder da ikke en skid, hvis bare der kan
blive lidt MC-snak næste gang jeg løber over en fra NG.

//Her er jeg nød til at indskyde at, jeg troede at jeg var en af
"De 5" - da jeg har en linie i "sendt post" der indehoder en mail med
vedhæftet quiz besvarelse?? men den mail må være forsvundet i
"cyperspace"?//

- Jeg mener at være blevet lidt klogere på MC området.

- Jeg tror også at Armand har gjort sig overvejelser om hvad der evt.
kunne være anderledes en anden gang... ... ... ... .. .

Hvis der da bliver en anden gang, - for hvis der skal opstå kiv og
balade over at man gider bruge tid på at underholde "masserne" lidt,
så var det da en overvejelse værd bare at lade være - så kan masserne
jo underholde sig selv :-/

--
Dun@nt

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 09:15

On 21 Feb 2007 15:10:33 -0800, J.C.Kløve wrote:

> [...]
> balade over at man gider bruge tid på at underholde "masserne" lidt,
> så var det da en overvejelse værd bare at lade være - så kan masserne

Ja-men, jeg tror da at Lars morer sig, på sin egen underfundige måde :-|

Orla Pedersen, begravet i sne
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 09:20

meddelelse news:1j4xqvdg0y2ed.q409ew452hj0.dlg@40tude.net...
> On 21 Feb 2007 15:10:33 -0800, J.C.Kløve wrote:
>

> Ja-men, jeg tror da at Lars morer sig, på sin egen underfundige måde :-|

Hvorfor var du ikke med, du gav indtryk af at du kunne svare på næsten det
hele, uden at slå op i historiebøgerne.
Jeg vil lige bemærke, at jeg havde meldt fra på forhånd.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 10:36

On Thu, 22 Feb 2007 09:20:26 +0100, Flemming Disc wrote:

> Hvorfor var du ikke med, du gav indtryk af at du kunne svare på næsten det
> hele, uden at slå op i historiebøgerne.

Mon dog, årstal er nu ikke lige mig, men det arbejde har Tragatsch jo
gjort for os

Jeg ville gerne, men prioriterede anderledes. Det skulle så sidenhen vise
sig at være til ingen nytte :-/

Jup, undskyldninger, undskyldninger, men jeg ka' ta' det

Orla Pedersen, som ærgrer sig en smule....
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-02-07 00:16

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> writes:

> Du kan tilsyneladende hverken tælle eller lave research.

Lige en public service-kommentar: Lars Holst har for vane at svine
folk til i andre grupper og stopper tilsyneladende aldrig. Lad være
med at spilde energi på at diskutere med ham, det er spild af tid.

Se f.eks. her:
<http://groups.google.com/group/dk.teknik.lyd/browse_thread/thread/6954bcbe2e0f8591/5b8cb10e6a698926>

PS. Lars, du er nu også røget i mit filter i denne gruppe.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Lars Holst

Dato : 22-02-07 12:07

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> said in

> [...]
> bcbe2e0f8591/5b8cb10e6a698926>
>
> PS. Lars, du er nu også røget i mit filter i denne gruppe.

Du har mange undskyldninger for selv at være en bonderøvs-hangaround.

--
Lars Holst

Fra : J.C.Kløve

Dato : 22-02-07 09:19

On 22 Feb., 09:14, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> Ja-men, jeg tror da at Lars morer sig, på sin egen underfundige måde :-|

Joo det gør han som'end nok :-/
Fred være med det....

--
Dun@nt

Fra : J.C.Kløve

Dato : 24-02-07 12:42

On 24 Feb., 10:44, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:

> Så bliver der nok ikke mange deltagere! "Holst" plonkningerne her på det
> sidste må næmest lyde som starteren på en XV750SE

Den lader vi lige stå et øjeblik

> Jeg selv har ikke tilnærmelsesvis viden nok til at deltage, det må have været
> fedt at få sådan en vintersaltvandsindsprøjtning (undskyld forærende.

Hvad!
Jeg ved sikkert omend endnu mindre!, og jag forsøgte da at deltage
(omend jeg ikke blev officielt klassificeret, grundet mail problemer),
har lige modtaget svarene på mine svar, gledr mig vildt til at granske
resultatet.

Nej det handler da om at man kaster sig ud i opgaven og muntere sig
med de finurligheder der kan være indeholdt i en qiuz

- at det så denne gang er heldigt nok at der ikke var flere svar for
"da'Master" at rette, det er så en anden sag, men næste gang så er der
givet effektiviseret på den front.

--
Dun@nt

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-02-07 09:00

J.C.Kløve skrev den 24 feb 2007 i

> [...]
>
> - at det så denne gang er heldigt nok at der ikke var flere svar for
> "da'Master" at rette, det er så en anden sag, men næste gang så er der

Ok ok
Så håber jeg der bliver en igen.