dækkøb på nettet - hvem monterer ?
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 18-01-07 16:44

Hvor for i monteret dæk, som I har købt online på nettet ?

Gerne i nordsjælland / københavns området.

mvh
Bendt

Fra : Ole Hansen

Dato : 18-01-07 17:17

Prøv at høre Alex MC i Frederikssund.. http://www.alex-mc.dk

--
Ole Hansen

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 18-01-07 18:06

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at høre Alex MC i Frederikssund.. http://www.alex-mc.dk

Det vil jeg gøre !

mvh
Bendt

Fra : Henning

Dato : 18-01-07 17:18

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor for i monteret dæk, som I har købt online på nettet ?
>
> Gerne i nordsjælland / københavns området.
>
> mvh
> Bendt

Normalt har jeg købt dæk ved mc horhandler og fået dem monteret der, men jeg
har en enkelt gang skaffet dem fra anden side og tog bare ind til en
autoværksted og fik det gjordt. Det kostede gratis, men nu kender jeg ham
også i forvejen.
Det koster vel det samme som at få en bildæk monteret. Nu kender jeg ikke
priserne på Sjælland, men i Jylland kommer man langt med 1 øller eller 2. Og
jeg tvivler også på at det koster over en 50'er herovre, men på Sjælland har
man mig bekendt indført noget der hedder moms og lignende så her er prisen
vistnok en anden.
MVH
Henning

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 18-01-07 18:01

"Henning" <h.aa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og jeg tvivler også på at det koster over en 50'er herovre, men på
> Sjælland har man mig bekendt indført noget der hedder moms og lignende så

ja ja - det moms er nowet djæwelskab

jeg må rundt og købslå lidt med de forskellige

mv
Bendt

Fra : Anders Majland

Dato : 18-01-07 22:21

> Det koster vel det samme som at få en bildæk monteret. Nu kender jeg ikke
> priserne på Sjælland, men i Jylland kommer man langt med 1 øller eller 2.
> Og jeg tvivler også på at det koster over en 50'er herovre

I viborg er prisen vist 150,- hos bikeshoppen - Det var ihvertfald hvad han
ville have sidst for at montere et dæk der var købt hos hamselv en måneds
tid før. Efter lidt argumenteren slap jeg med 100,- da han ikke kunne
afbalancere da han ikke havde en aksel der passede ...

Fra : Futte & Co.

Dato : 18-01-07 18:12

Bendt Rasmussen wrote:
> Hvor for i monteret dæk, som I har købt online på nettet ?
>
> Gerne i nordsjælland / københavns området.

Scan-X
Artillerivej 139
2300 København S
Tlf. 32 54 22 34
Monterer mc dæk for ganske få penge, siger rygterne
Jeg har ikke selv besøgt dem, så prisen må andre oplyse

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 18-01-07 19:16

ligger osse Prøvensvej Rødovre

Fra : 2

Dato : 18-01-07 22:23

On Thu, 18 Jan 2007 16:43:39 +0100, "Bendt Rasmussen"
<razz2@dutpost.tele.dk> wrote:

>Hvor for i monteret dæk, som I har købt online på nettet ?
>
>Gerne i nordsjælland / københavns området.

Det kan du vel selv? Biltema i Helsingborg har nogle gode dækjern
til formålet.

Torben

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-01-07 07:24

> Gerne i nordsjælland / københavns området.

Alex MC og Søbog MC klarer det for omkrig 100Kr + m hvi du kommer med
fælgene løse.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : kc

Dato : 19-01-07 07:35

> Hvor for i monteret dæk, som I har købt online på nettet ?
>
> mvh
> Bendt

Hjemme, med hjælp af 3 dækjern og godt med opvaskemiddel.

KC

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-01-07 07:41

kc wrote:

> Hjemme, med hjælp af 3 dækjern og godt med opvaskemiddel.

Hvordan får du det gamle dæk løst?

--
vh
Torben - med genstridigt TDM hjul i bilen.

Fra : Futte & Co.

Dato : 19-01-07 14:03

Torben Scheel wrote:

> Hvordan får du det gamle dæk løst?

Jeg stavler enheden i en stor skruestik og klemmer dækket sammen.
Dernæst vrikkes lidt frem og lidt tilbage indtil dækket slipper

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-01-07 14:11

Futte & Co. wrote:

> Jeg stavler enheden i en stor skruestik og klemmer dækket sammen.
> Dernæst vrikkes lidt frem og lidt tilbage indtil dækket slipper

Jeg troede aldrig jeg skulle sige det, men min er for lille

--
vh
Torben

Fra : Futte & Co.

Dato : 19-01-07 16:01

Torben Scheel wrote:

> Jeg troede aldrig jeg skulle sige det, men min er for lille

Jamenne, det ka' jo blive småt for enhver
Har naboen en større ?, eller post- og reklameomdeleren ?

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-01-07 18:55

Futte & Co. wrote:

> Jamenne, det ka' jo blive småt for enhver
> Har naboen en større ?, eller post- og reklameomdeleren ?

Ved jeg skutte - det er længe siden jeg har set postbudet på Nimbus'en.
Naboerne kører skramcedes hhv. cykel, så den er vel heller ikke stor dér..

--
vh
Torben

Fra : kc

Dato : 23-01-07 03:10

">> Jeg stavler enheden i en stor skruestik og klemmer dækket sammen.

> Jeg troede aldrig jeg skulle sige det, men min er for lille
> vh
> Torben

Jeg er med i klubben , min er også lille

KC

Fra : 2

Dato : 21-01-07 21:29

On Fri, 19 Jan 2007 14:03:02 +0100, "Futte & Co."
<Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote:

>Jeg stavler enheden i en stor skruestik og klemmer dækket sammen.
>Dernæst vrikkes lidt frem og lidt tilbage indtil dækket slipper

Et par skruetvinger kan også bruges, de fås i passende store og
større længder, evt med et par klodser imellem.

Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-01-07 13:32

2 wrote:

> Et par skruetvinger kan også bruges, de fås i passende store og
> større længder, evt med et par klodser imellem.

Det er prøvet - med pænt store størrelser. De var fine til at lædere
dækket og fjerne lak fra fælgen. Jeg kan ikke komme i nærheden af
"kanttråden" med skruetvingerne, så de bliver siddende.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-07 18:13

On Mon, 22 Jan 2007 13:32:08 +0100, Torben Scheel wrote:

> Det er prøvet - med pænt store størrelser. De var fine til at lædere
> dækket og fjerne lak fra fælgen. Jeg kan ikke komme i nærheden af
> "kanttråden" med skruetvingerne, så de bliver siddende.

Nøjagtig min erfaring også, slangeløse radialdæk er alt for bløde i siderne
til at skruetvinge løsningen dur, efter nogle timer måtte jeg i værkstedet
og snedkerere, og så kom dækket af

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : 2

Dato : 23-01-07 12:08

On Mon, 22 Jan 2007 18:12:37 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Nøjagtig min erfaring også, slangeløse radialdæk er alt for bløde i siderne
>til at skruetvinge løsningen dur, efter nogle timer måtte jeg i værkstedet
>og snedkerere, og så kom dækket af

Der skal jo bare en passende klods imellem til at klemme på en større
flade på dækket, så løsner det sig. Evt en klods mod fælgen ned mod
bordet. Det har virket meget fint for mig nu 4 gange!

Torben

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 18:15

On Tue, 23 Jan 2007 12:07:57 +0100, 2 wrote:

> Der skal jo bare en passende klods imellem til at klemme på en større
> flade på dækket, så løsner det sig. Evt en klods mod fælgen ned mod
> bordet. Det har virket meget fint for mig nu 4 gange!

Nåee ?? På et 180/55/17 ??

Naeh, så er mit/Armands "trædeværktøj" både lettere, hurtigere, og mindre
bøvlet

Fra : 2

Dato : 27-01-07 01:21

On Tue, 23 Jan 2007 18:15:26 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Nåee ?? På et 180/55/17 ??
>
>Naeh, så er mit/Armands "trædeværktøj" både lettere, hurtigere, og mindre
>bøvlet

jeg har prøvet med klodser og skruetvinger på 16, 18 og 21" hjul.
Man vælger jo bare det værktøj man har nemmest tilgængeligt og klare
opgaven godt, og hvad der passer til personens håndlag.

Fint at der er flere metoder at gøre tingene på.

Fra : OleG

Dato : 20-01-07 22:42

Torben Scheel wrote:

> Hvordan får du det gamle dæk løst?

Jeg plejer at lægge hjulet med det gamle dæk oven på det nye dæk på gulvet
og så træde rundt langs kanten. Så løsner det sig uden problemer.

Når det gamle dæk er kommet af, bruger jeg så det som underlag mens jeg
monterer det nye.

Mvh Ole

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 14:42

On Sat, 20 Jan 2007 21:41:44 +0000 (UTC), OleG wrote:

> Jeg plejer at lægge hjulet med det gamle dæk oven på det nye dæk på gulvet
> og så træde rundt langs kanten. Så løsner det sig uden problemer.

Næeh, det gør det nu ikke når at man er en splejs på 75 Kg. Men så bruger
man det Armand'sk inspirerede værktøj á en halvanden meter lang lægte med
en sengelamel skruet på tværs af lægten. Så kan vægten lægges på et smalt
punkt, og så kommer dækket forbi "vulsten" på fælgen.

> Når det gamle dæk er kommet af, bruger jeg så det som underlag mens jeg
> monterer det nye.

Genial idé, lige for hånden

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-01-07 13:35

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> en sengelamel skruet på tværs af lægten. Så kan vægten lægges på et smalt
> punkt, og så kommer dækket forbi "vulsten" på fælgen.

Kan du ikke lige tegne billedet i mit hovede - er det lamellen der
trykker, hvorfor så lang en lægte hvis det kun er håndtag - eller er det
omvendt? Skrues lamellen på midten af lægten som et kors, eller for
enden som et T?

Det sidder dælme godt fast på sådan en overgemt sag

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-07 18:13

On Mon, 22 Jan 2007 13:35:21 +0100, Torben Scheel wrote:

> [...]

> enden som et T?
>
> Det sidder dælme godt fast på sådan en overgemt sag

Lamel for enden af lægten, ragende 5 cm. ned for enden af lægten, lamellen
afrundet i enden. Lægten skal have længde af hensyn til balancen når at Du
træder op på den nær lamellen. Den lange ende af lamellem griber Du om med
den ene hånd, og træder til. Det kan være en idé at have en klods under
lægten i den fjerne ende.

asci-tegning:

|___________________________________________

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-01-07 08:19

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> den ene hånd, og træder til. Det kan være en idé at have en klods under

Aha! Nu tegner billedet sig Tak.

--
vh
Torben - der har endnu en funktion for de fine ovale sengebundsbrædder

Fra : OleG

Dato : 23-01-07 19:30

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> en sengelamel skruet på tværs af lægten. Så kan vægten lægges på et smalt
> punkt, og så kommer dækket forbi "vulsten" på fælgen.

Hvis du er en splejs på 75 kg, så må jeg være et fnug på 70 kg (: -der
iført træsko ikke behøver andet værktøj for at løsne dækket fra fælgen.

Mvh Ole

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 21:08

On Tue, 23 Jan 2007 18:30:05 +0000 (UTC), OleG wrote:

> Hvis du er en splejs på 75 kg, så må jeg være et fnug på 70 kg (: -der
> iført træsko ikke behøver andet værktøj for at løsne dækket fra fælgen.

Du skal være velkommen til at prøve på et 180/55/17 Du smutter lige så
flot ned ad dæksiden.

Fra : kc

Dato : 23-01-07 02:54

> Hvordan får du det gamle dæk løst?
>
> --
> vh
> Torben - med genstridigt TDM hjul i bilen.

Jeg har altid trådt på dækket og så er det hoppet af 110 kg der sidder
rigtig, hjælper

Nu ved jeg der ikke er ret mange der læser dette derfor kan jeg fortælle
hvad jeg gjorde sidst hvor jeg skulle have mit dæk af. hvor det ikke ville
af

Jeg blev så sur, satte fælgbeskytter på og satte en spadde ved og så oppe og
hoppe, så selv det skide dæk måtte gi op.
Hjulet var taget af og lå på et tæppe på gulvet,

KC

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-01-07 08:21

kc wrote:
> Nu ved jeg der ikke er ret mange der læser dette derfor kan jeg fortælle
> hvad jeg gjorde sidst hvor jeg skulle have mit dæk af. hvor det ikke ville
> af

Nej, kun alle de potentionelle købere af din brugte MC.

> Jeg blev så sur, satte fælgbeskytter på og satte en spadde ved og så oppe og
> hoppe, så selv det skide dæk måtte gi op.
> Hjulet var taget af og lå på et tæppe på gulvet,

Nu der det så "..de _før_ potentionelle.."

--
vh
Torben

Fra : kc

Dato : 27-01-07 18:00

> Nej, kun alle de potentionelle købere af din brugte MC.

Jeg regner med jeg er den sidste ejer, forventer og få den med i hullet

KC

Fra : Anders Majland

Dato : 23-01-07 11:28

> Jeg har altid trådt på dækket og så er det hoppet af 110 kg der
> sidder rigtig, hjælper

Og træsko samt et par stumper 45x95mm regler. både som underllag for fælgen
så navet ikke røger jorden men også til at jokke på ...

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-01-07 12:16

Anders Majland wrote:

> Og træsko samt et par stumper 45x95mm regler. både som underllag for fælgen
> så navet ikke røger jorden men også til at jokke på ...

Jaja, men jeg tager altså ikke 20kg på for den opgave, og træsko er ikke
lige mig, så de ville fordyre projektet unødigt

Underlaget er desuden sikret vha. et ArmandSpecialLægteKvadrat(tm).
Orla@ArmandSpecialTireRemover(tm) fabrikeres og afprøves en af dagene.

--
vh
Torben - der håber at de 20kg passer - men der skulle nok have stået 15

Fra : Armand

Dato : 23-01-07 20:41

"kc" <sibm@SLETmailme.dk> skrev i en meddelelse

> .............. satte fælgbeskytter på og satte en spadde ved og så oppe og
> hoppe, så selv det skide dæk måtte gi op.

Hæ! Kængurustylte-metoden

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-01-07 11:16

> Hjemme, med hjælp af 3 dækjern og godt med opvaskemiddel.

Det kan man godt. Især med dæk med slanger, og fælge hvor det ikke gør noget
de liver ridset. Glem ikke at afbalancere.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : kc

Dato : 19-01-07 15:25

> Det kan man godt. Især med dæk med slanger, og fælge hvor det ikke gør
> noget de liver ridset. Glem ikke at afbalancere.

Jeg har købt nogle fælgbeskytter hos louis så jeg ikke kommer til at ridse
fælgen.

KC