Afhentning MC fra Tyskland...
Fra : Neser

Dato : 16-01-07 22:54

Hej NG..

Emnet har sikkert været oppe en del gang før og senest d. 26-12.

Men hvor det sidst var firmaer til at fragte dem hjem tænker jeg mere på at
jeg selv skal afhente.

Hvordan gøres det nemmest?
Kører med trailer efter bilen derned og henter den?
Tager toget derned og kører på maskinen hjem?
Har hørt om at man kan få MC med toget, men hvor langt nordpå kan man komme?

Nogle andre ideér?

Evt. nogen der kender noget til priser for at få en MC med toget.

Det kan nævnes at cyklen står i sydtyskland ca. 900-1000 km. syd for den
danske grænse.

På forhånd tak..
- Patrick Bruun

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 16-01-07 23:35

> [...]
> Tager toget derned og kører på maskinen hjem?
> Har hørt om at man kan få MC med toget, men hvor langt nordpå kan man

ja jeg plejer at hente i varevogn eller på trailer og så ellers køre på de
rigtige tidspunkter for at undgå stau

Har hørt lidt med levering, men dem jeg fandt var til grænsen og
forudbetaling. Det turde jeg ikke trods jeg har handlet meget med tyskere
og aldrig blevet snydt.

prøveplader er en mulighed, men det er ret bøvlet at få tyske prøveplader,
da du skal tegne en rigtig forsikring ved et tysk selvskab som dansk
statsborger. og så mener jeg det alt i alt koster omkring 1300kroner..

har du fundet en?

Fra : Neser

Dato : 17-01-07 07:03

> [...]
> da du skal tegne en rigtig forsikring ved et tysk selvskab som dansk
> statsborger. og så mener jeg det alt i alt koster omkring 1300kroner..

Jeg vil helst se den først, da jeg ikke endelig har sagt ja endnu. Har da
fået en masse gode billeder, men vil helst se den ved forhandleren først.

Vi har et sæt faste tyske prøveplader i firmaet, men det er jo den "alm."
størrelse som bruges på biler og lastbiler, ved ikke om det går at smide dem
bagpå en MC.
Derudover er det jo nok ikke vejret til det nu her i januar måned at køre de
1200 km hjem på den.

Har fundet én, det er bare det praktiske der skal sættes 100% på plads nu.

- P. Bruun
Neser@neser.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-01-07 00:31

"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg selv skal afhente.
>
> Hvordan gøres det nemmest?
> Kører med trailer efter bilen derned og henter den?

Jeg har hentet en MC lidt syd for Bonn - Ca. 650 km nede. (980Km hver
vej heroppe fra)
Det foregik med en trailer efter den gamle Scorpio og fartpiloten på
100-110Km/t, jeg røg ind i lidt kø, men ikke noget særligt - jeg gør det
aldrig igen, ikke på vilkår !
En trailer er til at blive *spasser-mongol_idiot*­­ af over så
forholdsvis lang afstande, det går simpelthen for langsomt... - i en
kassevogn havde jeg sparet omkring 5-7 timers transporttid og dermed
klaret turen på omkring 20 timer.
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Neser

Dato : 17-01-07 06:59

> [...]
> forholdsvis lang afstande, det går simpelthen for langsomt... - i en
> kassevogn havde jeg sparet omkring 5-7 timers transporttid og dermed

Det er også det jeg er nervøs for.. om man bliver træt af at ligge med 90
km/t ned gennem tyskland.

- Neser

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-01-07 07:49

Neser wrote:

> Det er også det jeg er nervøs for.. om man bliver træt af at ligge med 90
> km/t ned gennem tyskland.

Det kan du roligt regne med. Jeg hentede de første 2 efter brormands
Yaris 1,sløv. Afstressende eller stressende alt efter hvad man beslutter
sig for. Men kedeligt - _det_ er det.

http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=3631&m=full - ikke sådan - det
koster sidestøtteben

http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=6357&m=full - sådan skal den stå

http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=6354&m=full - nej, jeg kender
hende ikke - hun havde bare en tæppetisser med trang til at pisse op ad
Yaris

http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=13484&m=full

--
vh
Torben

Fra : Dr. Enduro

Dato : 17-01-07 08:58

Torben Scheel skrev:

> http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=13484&m=full

God røv!

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-01-07 09:00

Dr. Enduro wrote:

> God røv!

trailer, bil eller MC?

--
vh
Torben

Fra : Dr. Enduro

Dato : 17-01-07 10:47

Torben Scheel skrev:

> trailer, bil eller MC?

Årh, jeg har en bred smag...

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 17-01-07 08:52

> [...]
> Det foregik med en trailer efter den gamle Scorpio og fartpiloten på
> 100-110Km/t, jeg røg ind i lidt kø, men ikke noget særligt - jeg gør det

Det er vel en vanesag. Jeg har vel hentet 10 nu på den måde.. Min grænse
er 1600km på en dag (ca 20-22 timer), ellers skal der være overnatining.
Det vil sige köln/düsseldorf området. Her (og så i stuttgart/münchen) står
de fleste, så det er nemt at finde.

Dem der er længere oppe er for dyre, da både danskere/nordmænd/svenskere
presser priserne.

Selvfølgelig er det længe at køre, men med noget god radio og en madpakke,
så har jeg ikke det fjernest imod det

Mvh TB (der dog også kører 200km dagligt for at komme på arbejde)

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 17-01-07 12:56

Hører Berlin også til det dyre område, hvor MC-priserne er pressede af
udlændinge? Eller er den store arbejdsløshed i oplandet med til at holde dem
rimelige?
Johnny

Fra : Dr. Enduro

Dato : 17-01-07 13:46

Jeg vil sige, at det kommer an på så meget, du kan sagtens finde billige
mc'er også i Nordtyskland.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 17-01-07 14:14

> Jeg vil sige, at det kommer an på så meget, du kan sagtens finde billige
> mc'er også i Nordtyskland.

sagtens ?!?!?! Ja så må du da kigge et andet sted end mig. Og mange af dem
jeg har hentet, har jeg fået af vide af sælger at der ingen tyskere har
spurgt, men ofte de nævnte scandinaviere + enkelte hollændere

Berlin, tjae, jeg var da ved at købe en bil dernede, men mc'ere er der vist
ikke så mange af. Meen det hænger jo også lidt sammen med at der hvor der
er bjerge køber herr og fru tyskland en mc hver - kører en tur når solen
skinner og så holder den ellers bare i garagen (har nogle venner i
sydtyskland der netop er sådan). Dette er bla grunden til at man kan finde
gamle maskiner der er supervelholdte og har kørt få km.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 17-01-07 15:15

tom (cordoba sdi) skrev:

> sagtens ?!?!?! Ja så må du da kigge et andet sted end mig.

Det kan godt være. Ud over en enkelt, som jeg har hentet i Østtyskland,
har jeg købt alle mine motorcykler i Nordtyskland, så helt umuligt er
det i hvert fald ikke. Det kommer tit an på, hvor desperat du er og hvor
desperat sælgeren er, det er jo for det meste det, der afgør prisen.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Armand

Dato : 17-01-07 16:36

> [...]
> køre, men med noget god radio og en madpakke, så har jeg ikke det fjernest

Jeg har ligeledes været afsted nogle gange med på'ningsvugnen, men fruen og
jeg har oftest gjort en weekend-tur ud af det, hvorved incitamentet til at
køre t/r samme dag er noget midre.
Et dobbeltværelse med morgenmad på gasthaus kan ubesværet findes hjemmefra
til under en plovmand og det er som sådan billigt for en nat hjemmefra incl.
mulighed for schnitzler på størrelser med lokumsbrædder og schwartzbier i
solide størrelser!
På autobahn frem/tilbage synes jeg altid der sker noget som kan holde
samtalen igang; men jeg ærgrer mig dog over ikke at have tilkøbt en
autopilot ved seneste bilkøb.

--
Armand.

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 17-01-07 19:45

> På autobahn frem/tilbage synes jeg altid der sker noget som kan holde
> samtalen igang; men jeg ærgrer mig dog over ikke at have tilkøbt en
> autopilot ved seneste bilkøb.

det kan jo tilkøbes

Fra : Armand

Dato : 18-01-07 16:40

> det kan jo tilkøbes

Jup!
Og importøren kørte også kampagne på monteringen deraf sidste år - Men liige
min model var ikke forberedt så det kunne gøres til kampagneprisen.
For de lejligheder er det egentlig også luksus at tilkøbe fartpilot for
flere tusinde kr. så jeg har nøjes med at skrive mig gadget'en bag øret til
næste bilkøb

--
Armand.

Fra : Neser

Dato : 17-01-07 22:49

> [...]
> så har jeg ikke det fjernest imod det
>
> Mvh TB (der dog også kører 200km dagligt for at komme på arbejde)

Tjah.. jeg havde nu regnet med min. en lur i bilen på vejen, da 1200x2 km.
er lidt for langt på én gang.

Kører selv 12-1400 km/ugen så det er ikke fordi jeg ikke gider køre lange
stræk, men 2x1200 km. på 1-2 dage kunne jo godt gå hen og blive kedelig når
man nu skal tilbagelægge dem med trailer.

Tror dog efterhånden at det bliver med trailer og så stille og roligt
afsted. Man kan jo lave en tur ud af det som Armand nævner andetsteds.

Hende den gamle elsker at komme på tur så det kan være man kan lokke hende
med mod betaling af fodder og væske :D

- P. Bruun

Fra : Armand

Dato : 18-01-07 16:43

>..... Man kan jo lave en tur ud af det som Armand nævner andetsteds.
> Hende den gamle elsker at komme på tur så det kan være man kan lokke hende
> med mod betaling af fodder og væske :D

Nå, ja. Det er jo vel også en fælles tur

Glemte lige at nævne at Viamichelin.com også har en udemærket "hoteller i
nærheden" -søger!

--
Armand.

Fra : Kim Svensson

Dato : 17-01-07 14:13

I skulle klage, prøv at hente en Bimmer efter en daihatsu charade der
har rundet 300kkm, Se DET er sløvt

Kim

BMW R100RS

MZ 251 Saxon