MZ og støttehjul
Fra : Kim Svensson

Dato : 15-01-07 23:53

Hej
Skulle der mon være nogen herinde der kan levere billeder af
sidevognsmonteringen på en MZ af nyere årgang (ETZ)
Det jeg efterlyser er hvor på stellet man laver påspændingerne.

MVH

Kim

BMR R100RS

MZ 251 Saxon, snart med velorex støttehjul

Fra : Snusken

Dato : 16-01-07 06:15

> Skulle der mon være nogen herinde der kan levere billeder af
> sidevognsmonteringen på en MZ af nyere årgang (ETZ)
> Det jeg efterlyser er hvor på stellet man laver påspændingerne.

Hej,
MZere er originalt monteret med Superelastik sidevogn og JAwa med
Velorex, når "3-hjuleren" var fabriksfremstillet.
Hvis ETZ-stellet ikke er født til sidevognsmontering (den lille næse med
kugle under rammen ca. 10 cm efter kronrøret) kan du købe et komplet sæt
beslag til 3-punktsophæng til ca. 100 Euro, og direkte montere en
Superelastik sidevogn.
Søg evt. på ebay.de med "Zubehör Superelastik".
Med Velorex montering på ETZ må forhøre f.eks. på:
http://www.ets250.com/Forum/viewforum.php?f=10

mvh Erik

Fra : Snusken

Dato : 16-01-07 06:29

> Skulle der mon være nogen herinde der kan levere billeder af
> sidevognsmonteringen på en MZ af nyere årgang (ETZ)
Sådan ser beslagene ud til 3-pkt.-montering af Superelastik sidevognen:

http://i97.photobucket.com/albums/l231/ETZander/SW_Anschl_Teile/11220004.jpg

mvh Erik