/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvordan afsløres drosling?
Fra : Stephan G


Dato : 15-01-07 23:25

Hej,

min eks militærbimmer er muligvis droslet, det er i hvert fald en god
portion af dem. Drosling består vistnok bare i et andet gaskabel, så
det skulle ikke være noget problem at hæve. Men hvordan kan jeg
bedst/billigst undersøge det?

Mvh Stephan

bmw f650 gs 2001


 
 
Ukendt (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-01-07 01:45

Stephan G wrote:
> Hej,
>
> min eks militærbimmer er muligvis droslet, det er i hvert fald en god
> portion af dem. Drosling består vistnok bare i et andet gaskabel, så
> det skulle ikke være noget problem at hæve. Men hvordan kan jeg
> bedst/billigst undersøge det?
>
> Mvh Stephan
>
> bmw f650 gs 2001
>


Jeg fik en droslet f650gs udleveret i sin tid i milli.. Der fik jeg at
vide, at droslingen er i gaskablet, så den er vist god nok..

Min kunne kun køre max 140km/t med droslingen, så hvis den kan køre
væsentlig hurtigere end 140, så vil mit bud være at den ikke er droslet.
De 140 var vist nok med sidetasker monteret. Ved dog ikke hvad sådan en
render i udroslet tilstand..

Mvh Jesper G, GS500E

Jens V. Sigersted (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Jens V. Sigersted


Dato : 16-01-07 06:08

Hej Stephan

Jeg har en BMW F650GS, godt nok årg. 2005 ...

Selv med sidetasker burde den (på speedometeret) kunne
komme op på 160 hvis den _ikke_ er droslet; det kan min og
rent kraft mæssigt er der vist ikke forskel på de to årgange.

Om der er en "korrekt" måde at se droslingen ved jeg ikke.

Mvh
Jens V. Sigersted


On Tue, 16 Jan 2007 01:44:34 +0100, Jesper G wrote:

> Stephan G wrote:
>> Hej,
>>
>> min eks militærbimmer er muligvis droslet, det er i hvert fald en god
>> portion af dem. Drosling består vistnok bare i et andet gaskabel, så
>> det skulle ikke være noget problem at hæve. Men hvordan kan jeg
>> bedst/billigst undersøge det?
>>
>> Mvh Stephan
>>
>> bmw f650 gs 2001
>>
>
>
> Jeg fik en droslet f650gs udleveret i sin tid i milli.. Der fik jeg at
> vide, at droslingen er i gaskablet, så den er vist god nok..
>
> Min kunne kun køre max 140km/t med droslingen, så hvis den kan køre
> væsentlig hurtigere end 140, så vil mit bud være at den ikke er droslet.
> De 140 var vist nok med sidetasker monteret. Ved dog ikke hvad sådan en
> render i udroslet tilstand..
>
> Mvh Jesper G, GS500E


Stephan G (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Stephan G


Dato : 16-01-07 19:32


> Om der er en "korrekt" måde at se droslingen ved jeg ikke.

Hehe, d'herrer mener altså, at jeg skal bryde loven? Det vil jeg da
så forsøge. Øhh, på bane, selvfølgelig.

Stephan


Joachim Schmidt (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Joachim Schmidt


Dato : 16-01-07 22:44

min eks militærbimmer er muligvis droslet, det er i hvert fald en god
portion af dem. Drosling består vistnok bare i et andet gaskabel, så
det skulle ikke være noget problem at hæve. Men hvordan kan jeg
bedst/billigst undersøge det?
----


Hvis du følger gaskablet fra styret og ned til den anden ende så tror jeg du
vil kunne se metoden!

Husker ikke om du skal have venstre sideskjold af, men det tror jeg.

Kabel-enden er monteret på et lille hjul hvor der er to "monteringshuller"
alt efter hvor meget den skal yde!
Derudover er der er metalbeslag ved hjulet også, som blokerer for at
"hjulet" kan rotere fuldt ud. Men det kan bøjes i en skruestik.
(metalbeslaget var monteret med 2 stk. torx T20 (måske T25 med hul)

Har selv været med til at gøre på 2 stk. af forsvarets bmw'ere tilbage 2002.
Husker det ikke helt tydeligt, så jeg kan nok ikke uddybe det meget mere
desværre.....

Men du skal ud og kigge lidt så tror jeg du kan se det for dig.

Mvh Joachim - VFR750F '91



chris (17-01-2007)
Kommentar
Fra : chris


Dato : 17-01-07 23:30

Hej Stephan
I overenstemmelse med hvad Joachim siger, så er de droslede modeller dem
størstedelen af forsvaret brugte, mens dem som MP brugte var på 48 heste.
Så hvis det i dine papirer fra forsvaret står at den er fra MP, så er den
ikke droslet.
mvh Christoffer



"Joachim Schmidt" <joachim.schmidtSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45ad4731$2$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> min eks militærbimmer er muligvis droslet, det er i hvert fald en god
> portion af dem. Drosling består vistnok bare i et andet gaskabel, så
> det skulle ikke være noget problem at hæve. Men hvordan kan jeg
> bedst/billigst undersøge det?
> ----
>
>
> Hvis du følger gaskablet fra styret og ned til den anden ende så tror jeg
> du vil kunne se metoden!
>
> Husker ikke om du skal have venstre sideskjold af, men det tror jeg.
>
> Kabel-enden er monteret på et lille hjul hvor der er to "monteringshuller"
> alt efter hvor meget den skal yde!
> Derudover er der er metalbeslag ved hjulet også, som blokerer for at
> "hjulet" kan rotere fuldt ud. Men det kan bøjes i en skruestik.
> (metalbeslaget var monteret med 2 stk. torx T20 (måske T25 med hul)
>
> Har selv været med til at gøre på 2 stk. af forsvarets bmw'ere tilbage
> 2002.
> Husker det ikke helt tydeligt, så jeg kan nok ikke uddybe det meget mere
> desværre.....
>
> Men du skal ud og kigge lidt så tror jeg du kan se det for dig.
>
> Mvh Joachim - VFR750F '91
>



Gert Lundsgaard (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Gert Lundsgaard


Dato : 21-01-07 22:38

Lige hvad angår militærets gamle BMW'er, så fik jeg fortalt af en synsmand,
og en mekaniker uafhængigt af hinanden, at droslingen er ført helt igennem
fra start til slut.. Både andre knaster og kardan og hele molevitten.. Om
dét forholder sig sådan på dem alle ved jeg ikke, men det skulle være ret
gennemgribende, efter hvad de fortalte..

Gert Lundsgaard
YamahaDT250MX
"chris" <seer@jee.dk> skrev i en meddelelse
news:45aea368$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Stephan
> I overenstemmelse med hvad Joachim siger, så er de droslede modeller dem
> størstedelen af forsvaret brugte, mens dem som MP brugte var på 48 heste.
> Så hvis det i dine papirer fra forsvaret står at den er fra MP, så er den
> ikke droslet.
> mvh Christoffer
>
>
>
> "Joachim Schmidt" <joachim.schmidtSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:45ad4731$2$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> min eks militærbimmer er muligvis droslet, det er i hvert fald en god
>> portion af dem. Drosling består vistnok bare i et andet gaskabel, så
>> det skulle ikke være noget problem at hæve. Men hvordan kan jeg
>> bedst/billigst undersøge det?
>> ----
>>
>>
>> Hvis du følger gaskablet fra styret og ned til den anden ende så tror jeg
>> du vil kunne se metoden!
>>
>> Husker ikke om du skal have venstre sideskjold af, men det tror jeg.
>>
>> Kabel-enden er monteret på et lille hjul hvor der er to
>> "monteringshuller" alt efter hvor meget den skal yde!
>> Derudover er der er metalbeslag ved hjulet også, som blokerer for at
>> "hjulet" kan rotere fuldt ud. Men det kan bøjes i en skruestik.
>> (metalbeslaget var monteret med 2 stk. torx T20 (måske T25 med hul)
>>
>> Har selv været med til at gøre på 2 stk. af forsvarets bmw'ere tilbage
>> 2002.
>> Husker det ikke helt tydeligt, så jeg kan nok ikke uddybe det meget mere
>> desværre.....
>>
>> Men du skal ud og kigge lidt så tror jeg du kan se det for dig.
>>
>> Mvh Joachim - VFR750F '91
>>
>
>



Jim Andersen (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 22-01-07 09:01

Gert Lundsgaard wrote:
> Lige hvad angår militærets gamle BMW'er, så fik jeg fortalt af en
> synsmand, og en mekaniker uafhængigt af hinanden, at droslingen er
> ført helt igennem fra start til slut.. Både andre knaster og kardan

Forklar lige hvorfor man skulle skifte kardan?

/jim



Armand (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-01-07 17:59


"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:45b46f51$0$48448$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Gert Lundsgaard wrote:
>> Lige hvad angår militærets gamle BMW'er, så fik jeg fortalt af en
>> synsmand, og en mekaniker uafhængigt af hinanden, at droslingen er
>> ført helt igennem fra start til slut.. Både andre knaster og kardan
>
> Forklar lige hvorfor man skulle skifte kardan?
>
Bagtøj! (= gearing)

--
Armand.



Ukendt (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-07 18:13

On Mon, 22 Jan 2007 09:01:16 +0100, Jim Andersen wrote:

> Forklar lige hvorfor man skulle skifte kardan?

Sikkert en fortalelse, det er gearingen/bagtøj der er forskellig :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Stephan G (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Stephan G


Dato : 22-01-07 01:12


Gert Lundsgaard skrev:
> Lige hvad angår militærets gamle BMW'er,

tænker du mon på GS 650, dem fra omkring 1990?
Min er fra 2001, en f650 GS.

Kan se, du har en yamaha 250'er, det er sgu en fed cykel, også gammel
mili, ikk?

Tak for indlæggene. Den står til opbevaring pt. (kunne desværre ikke
se i kortene, at man kunne have kørt så længe), men når den kommer
ud skal jeg undersøge om den er droslet på de foreslåede måder.

Stephan

www.hippietrail.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste