Benzin i luftfilterkassen
Fra : mikkelflott@gmail.co~

Dato : 15-01-07 17:00

Heya Folkens,

Jeg har været nede og ligge en tur på min mc, og har i den
forbindelse skiftet et gennemslit dæksel og en olietryksmåler :)
Efterfølgende fik den et nyt oliefilter samt ny motorolie 10w40 mobil1
syntetisk. Den stod herefter stille i en lille måned, indtil jeg
skulle ud og besøge en kammerat i lørdags. Her hostede cyklen noget i
det, og kørte først jævnt over ca. 2500-3000 rpm. Jeg vente cyklen
da jeg kunne mærke at tingene ikke blev bedre. Da jeg kom hjem fandt
jeg ud af, at der kom benzin ud fra "afløbsrøret" til
luftfilterkassen - det har jeg aldrig været ude for før. Jeg
afmonterede tank og undersøgte luftfilterkassen - som var tør.
Anyways maskinen kører nu som om intet var hændt.

Er der nogle der kan forklare mig hvorfor / hvordan der har kunnet
komme benzin ind i luftfilterkassen?

Geden er en suzuki gsx 750F'er fra 89.

/mikkel

Fra : Armand

Dato : 15-01-07 17:28

<mikkelflott@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> maskinen kører nu
> som om intet var hændt.
> Er der nogle der kan forklare mig hvorfor / hvordan der har kunnet

Dit tilt har fået en af svømmerne til at hænge, hvorved at den ene karbunade
har løbet over og ind i luftfilterkassen

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 15-01-07 17:30

mikkelflott@gmail.com wrote:

> Er der nogle der kan forklare mig hvorfor / hvordan der har kunnet
> komme benzin ind i luftfilterkassen?

Uden at kende gedens anatomi og under den antagelse, at den har karbs,
ikke indsprøjtning: Benzinen er vel løbet ud af svømmerhusene, "op" gennem
dyser og ud i luftfilterkassen, mens geden lå på siden/med bunden i vejret?

--
Richard pade, Sorgenfri, DK

Fra : mikkelflott@gmail.co~

Dato : 15-01-07 20:14

Armand wrote:

> Dit tilt har fået en af svømmerne til at hænge, hvorved at den ene karbunade
> har løbet over og ind i luftfilterkassen
>
> --
> Armand.

Så blev jeg så klog :) Takker

/mikkel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-01-07 21:17

> [...]
> Dit tilt har fået en af svømmerne til at hænge, hvorved at den ene
karbunade
> har løbet over og ind i luftfilterkassen

Så blev jeg så klog :) Takker

Hvis den ligger længe nok, kan der såmænd også komme olie, hvis den har
sumpudluftningsafgang i filteret....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Armand

Dato : 15-01-07 22:11

Armand wrote:

> Så blev jeg så klog :)

Og skulle det ske igen en dag, så er lidt motion af karbunaderne vejen frem:
Om du kan komme til det så spark på karbunaderne med støvlehælen, eller
slå/stød på dem med nærmest liggende lægte/skovgren!
Dét skulle kunne få vibreret svømmeren ind i rette folder igen!

> Takker

Ingen årsag!
Og så er det jo ikke en 100%'s diagnose indtil/hvis du får bekræftet
problemet v.h.a. genforekomst og løsen v.h.a. ovennævnte trick

--
Armand.

Fra : mikkelflott@gmail.co~

Dato : 15-01-07 20:17

Richard wrote:
> [...]
> dyser og ud i luftfilterkassen, mens geden lå på siden/med bunden i vejret?

Den er med gammeldags karburatorer. Jeg kørte hjem efter at have
sundet mig, og der var ikke nogle problemer. Først på en tur en lille
måned senere, kom problemet - og forsvandt igen.