Indretning af værksted
Fra : Jesper Lillesø

Dato : 12-01-07 14:51

Hej

Måske lidt "off topic"... Hænger I jeres værktøj op på væggen,
eller beholder I det i en værktøjskasse...

Og hvis I hænger det op: hvordan? (hulplader, spånplader etc?)

--
Jesper - der er ved at få styr på værkstedet...

Fra : Ole Axelsen

Dato : 12-01-07 15:32

Jesper Lillesø wrote:
> Hej
>
> Måske lidt "off topic"... Hænger I jeres værktøj op på væggen,
> eller beholder I det i en værktøjskasse...

Tja, for mit vedkommende ligger meget af det nu og roder på filebænken:)
Meningen var nu godt nok, at det skulle hænge på væggen, men min opdragelse
har åbenbart svigtet, for det har ikke fået lært, at hoppe op på plads når
jeg er færdig med at bruge det. Et par gange eller 4 om året bliver det for
voldsomt, og så jeg må selv rydde op.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-01-07 17:19

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
>Et par gange eller 4 om året bliver det for voldsomt, og så jeg må selv
>rydde op.

Det er da fordi du har glemt at sætte lange elastikker i værktøjet.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 12-01-07 16:32

Jesper Lillesø skrev:
> Hej
>
> Måske lidt "off topic"... Hænger I jeres værktøj op på væggen,
> eller beholder I det i en værktøjskasse...
>
> Og hvis I hænger det op: hvordan? (hulplader, spånplader etc?)

Mit værktøj
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=13145&m=full

Det eneste rigtige er at hænge værktøjet på væggen.
1. Det er meget hurtige at finde det man skal bruge
2. Det er nemmere at rydde op
3. Man har altid alt sit værktøj da det er hugtigt at se hvis der
mangler noget

Mit hænger på MDF plader med en eller anden laimeret overflade, som gør
dem nemme at holde rene
Det var nogle plader jeg "fandt" i svigerfars firma

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-01-07 16:40

> Mit værktøj
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=13145&m=full

det ser sgu godt ud, jeg glæder mig godt nok til jeg får plads til at lave
den slags.
Lige nu er det i baggården og værktøjskassem frem og tilbage.

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Snusken

Dato : 12-01-07 17:37

> Mit værktøj
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=13145&m=full
Nemlig, flot indretning:

For at omsætte klare tanker i klar handling hjælper
et klargjort værksted virkeligt, tro det.
Den svære kunsten er at rengøre værktøjet til fyraften, sætte det
på plads, SELVOM det spændende projekt kun er 5, 10 .. 95 % færdigt

vh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 17:51

>Måske lidt "off topic"... Hænger I jeres værktøj op på væggen,
>eller beholder I det i en værktøjskasse...

>Og hvis I hænger det op: hvordan? (hulplader, spånplader etc?)

Op på væggen. Jeg bruger spånplader, gamle bordplader osv. Hovedsagen er, at
det kommer op at hænge, så man kan se hvad man har og hvor det er.

Allan

Fra : Armand

Dato : 12-01-07 18:31

Aprospos:
Jeg har netop smidt et plastomslag til et Bacho skruetrækkersæt ud på
arbejde. Er der én der liige kunne bruge sådant et (er ikke godt til
fastnøgler(har tænkt tanken!)), kan det endnu fiskes op af papirkurven!

--
Armand.
(ynder af "på bordet" -indretningen)

Fra : Hangiraffen

Dato : 12-01-07 20:41

Hej Jesper
Jeg har intet værktøj at hænge op. det
har jeg ikke brug for da jeg har en Honda ::)

HG
Cbr100RR

--
qsdsddsfsfdsdsdfsdf

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 21:05

Det havde Jesper heller ikke da han havde sin CBR 600 , men nu kører han jo
Kawa . Så det

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-01-07 21:06

> Jeg har intet værktøj at hænge op. det
> har jeg ikke brug for da jeg har en Honda ::)

jeg bruger dog værktøj, når der skal skiftes dæk, men honda laver jo heller
ikke dæk....

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-01-07 22:45

On Fri, 12 Jan 2007 20:41:27 +0100, "Hangiraffen"
<hangiraffen@optometrist.dk> wrote:

Hej

>Jeg har intet værktøj at hænge op. det
>har jeg ikke brug for da jeg har en Honda ::)

Arme stakkel.
Er en Åmpa så kompliceret at du ikke tør skrue i den selv

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 13-01-07 14:48

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 12-01-07 21:09

Måske lidt "off topic"... Hænger I jeres værktøj op på væggen,
eller beholder I det i en værktøjskasse...

Ting skl op på vægen
http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=4888&m=full

Fra : Anders Majland

Dato : 13-01-07 17:17

> Måske lidt "off topic"... Hænger I jeres værktøj op på væggen,
> eller beholder I det i en værktøjskasse...

Kun hvis man står og skruer lige ved siden af. Jeg har værksted/hobbyrum
lige ved siden af garagen hvor der kun er en alm dør imellem. Så ofte skruer
jeg i garagen istedet da der er meget mere plads omkring og også nemme at
lufte ud hvis jeg har motoren kørende. Så jeg har det meste i en stor
værktøjskasse med "fløje" så der er styr på stumperne. Fastnøgler /
topnøgler og lign tager jeg så løst med ved siden af.

Fordelen ved at skrue i garagen at oprydning kommer naturligt - så bilen kan
komme ind igen.

Arbejdsbordet derimod i værksted/hobbyrum kniber det mere med at holde
rydeligt ...

/A

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 21:13

[...]

Hej.

Har mit på væggen, på hulplader, samt en hylde over hvor toppene er "hængt"
neden under på en holder fra Biltema, funger fint

http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=15077&m=full

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-01-07 23:47

> Har mit på væggen, på hulplader, samt en hylde over hvor toppene er
> "hængt" neden under på en holder fra Biltema, funger fint
> http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=15077&m=full

Hvis jeg havde et værksted så tror jeg aldrig nogensinde det kunne komme til
at se så sterilt ud som dit.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 01:50

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg havde et værksted så tror jeg aldrig nogensinde det kunne komme
> til at se så sterilt ud som dit.

Narhh...... nu er det jo heller ikke kommet helt i brug endnu, hverken BMW'n
eller den "nye" Honda har været på operationsbordet endnu

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-01-07 00:05

On Fri, 12 Jan 2007 21:13:29 +0100, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

Hej Dennis.

>Har mit på væggen, på hulplader, samt en hylde over hvor toppene er "hængt"
>neden under på en holder fra Biltema, funger fint

Nydeligt.

Jeg har en hulplade fra Würth.
Det værktøj jeg benytter meget, fastnøgler, få skruetrækkere, unbraco
toppe og diverse tænger hænger på pladen i clips eller på kroge.
File, hamre, nedstryger o.l. ligger i skuffen.
Søgerblade, ridsenål og andet finværktøj i en "skydeskuffe" øverst i
skuffen.
Værktøj der er købt i sæt, topnøgler, skruetrækkere specialtoppe,
låseringstænger, luftværktøj og dermed i deres egne kasser, står på
hylden.
Måleværktøj som måleur, micrometerskruer og skydelære ligger på hylden
i æsker for ikke at få det beskadiget.
Jeg har vænnet mig til at holde orden medens jeg arbejder, det befrir
mig for at holde vanvittige oprydningsseancer - Det var jeg tidligere
styg til .
Filebænken skal blot fejes ned en gang imellem

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 13-01-07 14:45

Steen Gruby skrev:
> [...]
> styg til .
> Filebænken skal blot fejes ned en gang imellem

På den anden væg i mit værsted
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=13146&m=full
har jeg et værktøjsskab til det værktøj jeg benytter sjældent samt
målevæktøj momentnøgler o.lign.
Desuden har jeg lavet hylder hvor hvor der kan ligge en komplet adskilt
mc (dem har jeg godt nok svært ved at holde tomme for alt muligt andet),
selvfølgelig er der også en PC (med internet afgang) så jeg kan hente
manualer fra min server. Selvfølgelig er der også noget til at spille
lidt musik på Øverst er mit mc-biblotek (det meste af det).

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Grunnet

Dato : 13-01-07 15:18

Dan "748" Dethlefsen wrote:
> [...]
> kan hente manualer fra min server. Selvfølgelig er der også noget til
> at spille lidt musik på Øverst er mit mc-biblotek (det meste af det).

Kan se du også køber smøremidler syd for grænsen (dåserne til venstre for
værktøjsskabet)

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : kc

Dato : 13-01-07 16:51

> Har mit på væggen, på hulplader, samt en hylde over hvor toppene er
> "hængt" neden under på en holder fra Biltema, funger fint

> [...]

Bare det var mig der havde den orden og renlighed, jeg prøver men det vil
ikke rigtigt lykkes

KC

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 13-01-07 00:44

Hej Per

On 12 Jan., 21:04, "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> wrote:
> Det havde Jesper heller ikke da han havde sin CBR 600 , men nu kører han jo
> Kawa . Så det

Hvem mon skruer mest af os to? Var det Honda du kørte?

--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 02:14

Den der var BISSE

--
PE som kører Honda der hele tiden går i stykker pga jeg ikke kan finde ud af
det :(

Ok Jesper

www.kvikteam.dk

x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 13-01-07 00:53

Hej Dan, Dennis og Bager (og andre med gode kommentarer)

Tak for kigget. Det lader til at jeg skal have mig nogle plader og få
det værktøj hængt op.

--
Jesper

Fra : 2

Dato : 13-01-07 01:35

On 12 Jan 2007 05:51:10 -0800, "Jesper Lillesø" <lillesoe@gmail.com>
wrote:

>Hej
>
>Måske lidt "off topic"... Hænger I jeres værktøj op på væggen,
>eller beholder I det i en værktøjskasse...
>
>Og hvis I hænger det op: hvordan? (hulplader, spånplader etc?)

Jeg laver mange forskellige ting ud over MC, ude i have, i hobbyrum, i
carport mm. Så jeg har værktøj i kasser, inddelte kasser, det tager
alt for lang tid at hænge hver sit værktøj op på sin plads på hver sin
lille krog, og hvis man er ude i haven og skiftenøglen ikke passer så
skal man løbe frem og tilbage det tager også tid. Så jeg tager en hel
kasse med skiftenøgler med, og de er fint sorteret i små, mellem og
store.

Ligesom struetrækkere også i 2 kasser små og store, for at stå der at
putte alle de skruetrækkere i de små holdere hver gang man har brugt
dem, så tager det næsten længere tid end den opgaven man nu skulle
lave!

Større ting save og maskiner hænger eller ligger på sine pladser på
kroge eller hylder.

Så det er et holdnings spørgsmål, iforhold til dine opgaver.

Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-01-07 15:33

Jesper Lillesø wrote:
> Hej
>
> Måske lidt "off topic"... Hænger I jeres værktøj op på væggen,
> eller beholder I det i en værktøjskasse...
>
> Og hvis I hænger det op: hvordan? (hulplader, spånplader etc?)

Håndværktøj til dagligt brug hængt på hulplade. Dækjern, hagenøgler,
fjederspændere, murerværktøj osv. i en kasse. Sådan her på en god dag :
http://www.hpv-klub.dk/selvbygger/juniorHPV/images/img_2309.jpg

Jeg har brugt en alm. hulplade og butiksophængskroge (der skulle bukkes
lidt) - af nærighedshensyn Der skal så laves en ramme til at sætte
hulpladen på. Pladen holder i øvrigt ikke meget længere.

½" toppe sidder på en dertil indrettet række fra biltema. Den
investering er jeg glad for. Den originale kasse har alligevel ikke
plads til t-nøgle, skralde og momentnøgle. En god række til
skruetrækkere mv. kan også anbefales.

--
vh
Torben

Fra : Knud Dam

Dato : 13-01-07 17:09

"Jesper Lillesø" <lillesoe@gmail.com> skrev i en meddelelse

Jesper - der er ved at få styr på værkstedet...

Et par billeder fra skrueskuret ...

http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1498

; - )

KD FZ1-S

Fra : Mureren

Dato : 15-01-07 13:49

> Et par billeder fra skrueskuret ...
>
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1498
>
> ; - )
>
> KD FZ1-S

Ppffttt....kummerlige forhold man egentlig ikke kan være bekendt at byde sin
broder
Næh du, kig her: http://home20.inet.tele.dk/mureren/garage.html

Mvh.
Mureren
(der dog mangler en mc i garagen, så hvad er de fine forhold værd?)

Fra : Rene Joergensen

Dato : 15-01-07 14:06

Mureren <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> wrote:

> Næh du, kig her: http://home20.inet.tele.dk/mureren/garage.html

*savle*

Hvor mange m² har du der? Syntes jeg at jeg kunne undvære pladsen på
grunden, ville jeg dælme gerne have så meget plads.

> (der dog mangler en mc i garagen, så hvad er de fine forhold værd?)

Men tøjet hænger da på loftet :)

--
-René

Fra : Mureren

Dato : 15-01-07 14:26

> *savle*
>
> Hvor mange m² har du der? Syntes jeg at jeg kunne undvære pladsen på
> grunden, ville jeg dælme gerne have så meget plads.

Der er 95 kvm i grundplan, og 33 kvm ovenpå hvor det meste af mit værktøj
også befinder sig. (hvordan fa.... fik du det fikse lille 2-tal ind istedet
for m2?........Alt-etellerandet?)

> Men tøjet hænger da på loftet :)

Jaa, måske vinder man i Lotto en dag, så det kan komme til hæder og ære igen

Mvh.
Mureren

Fra : Anders Majland

Dato : 15-01-07 17:19

> Jaa, måske vinder man i Lotto en dag, så det kan komme til hæder og ære
> igen

Ja - så skal jeg jo ikke skamme mig over mine kummerlige
værkstedsfaciliteter - Der er da trods alt et par (gamle) mc'er og lidt mc
reservedele - og det bliver brugt til at skrue mc

Og denne vinter har jeg heller ikke savnet opvarmningen - jeg har fået en
gammel brændeovn men den er bare ikke blevet sat til endnu. For når det er
rigtig vinter kan det godt blive frostvejr indendøre derude og så er det
koldt at skrue.... Så der har jeg haft en gammel gasovn jeg lige kunne tø
værktøjet op på... Man kan ikke skue med frosne fingre ...

Fra : Armand

Dato : 15-01-07 17:21

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ..................(hvordan fa.... fik du det fikse lille 2-tal ind istedet
> for m2?........Alt-etellerandet?)

² = Alt+0178 !
Den slags tegn er til at finde "adressen" på under: START - ALLE
PROGRAMMER - TILBEHØR - SYSTEMVÆRKTØJER - TEGNOVERSIGT !

> Jaa, måske vinder man i Lotto en dag, så det kan komme til hæder og ære
> igen

- - - - Hvis ikke set er krøbet i mellemtiden

--
Armand.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-01-07 17:05

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ppffttt....kummerlige forhold man egentlig ikke kan være bekendt at byde
> [...]

Ja og man kunne lige skimte at tørsten ikke kom til at lide
Fedt skur du har fået banket ned der.

Fra : Armand

Dato : 15-01-07 17:13

> Ppffttt....kummerlige forhold man egentlig ikke kan være bekendt at byde
> sin broder
> Næh du, kig her: http://home20.inet.tele.dk/mureren/garage.html

Og til overflod med telefonnummer på
Du har ikke tænkt det mindste på at det på det nærmeste er en
salgsudstilling overfor uærlige sjæle, at du har dér?

--
Armand.
(Lidt Paranoya når det kommer til slige offentliggørelser)

Fra : Mureren

Dato : 15-01-07 17:28

> Og til overflod med telefonnummer på
> Du har ikke tænkt det mindste på at det på det nærmeste er en
> salgsudstilling overfor uærlige sjæle, at du har dér?

Mit nummer kan ikke slå's op på Krak eller de gule sider.
Men du har ret, jeg sletter det fra hjemmesiden nu.

Fra : Knud Dam

Dato : 15-01-07 20:03

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ppffttt....kummerlige forhold man egentlig ikke kan være bekendt at byde
> [...]

Føj, det ser godt ud !!!

Nu var jeg lige så glad for mit skrueskur ......

> (der dog mangler en mc i garagen, så hvad er de fine forhold værd?)

Hvis du sælger din Schaeffer Minilæsser, burde du kunne få råd til at købe
Banditten )))

; - )

KD, der godt kunne bruge sådan en garage !

Fra : Mureren

Dato : 15-01-07 23:43

> Føj, det ser godt ud !!!

Tak, det har også kostet en del arbejdstimer

> Hvis du sælger din Schaeffer Minilæsser, burde du kunne få råd til at købe
> Banditten )))

Er der ikke noget med at Banditten nærmest betaler sig selv, i og med den
producerer olie?

Mvh.
Mureren

Fra : Knud Dam

Dato : 16-01-07 17:38

> Er der ikke noget med at Banditten nærmest betaler sig selv, i og med den
> producerer olie?
>
> Mvh.
> Mureren

Det er nemlig rigtigt - min gamle Kawa 650 brugte ikke en dråbe olie - og
Banditten bruger endnu mindre !!!

; - )

KD FZ1-S

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-01-07 18:29

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> writes:

> (hvordan fa.... fik du det fikse lille 2-tal ind istedet
> for m2?........Alt-etellerandet?)

På min PC (med Linux) trykker man Alt Gr + Shift + 2. Måske virker det
også med Windows?

--
Jacob, som ikke har eget værksted | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-01-07 20:15

On Tue, 16 Jan 2007 18:28:47 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

Hej Jakob.

>På min PC (med Linux) trykker man Alt Gr + Shift + 2. Måske virker det
>også med Windows?

Jeg kender ingen der er så videbegærlig som Armand
I MS verdenen kan m² skrives med m og Alt 253
Hold Alt nede medens der indtastes 253.
253 den decimale værdi af tegnets USASCII representation FD
Resten af specialtegnene kan tages fra en gammel MS-DOS manual's
kodetabeller - Multilingual 850.
Den virker i Notepad og Free Agent, men pudsigt nok ikke i Word.
Hvis man derimod skriver m² i Wordpad og kopierer det over i Word går
det fint.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Peter

Dato : 16-01-07 20:30

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
> Den virker i Notepad og Free Agent, men pudsigt nok ikke i Word.
> Hvis man derimod skriver m² i Wordpad og kopierer det over i Word går
> det fint.

I Word (og andre tekstbehandlingsprogrammer) vælger du blot "Superscript".

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-01-07 20:42

On Tue, 16 Jan 2007 20:29:46 +0100, "Peter" <fiktiv@invalid> wrote:

Hej Peter.

>I Word (og andre tekstbehandlingsprogrammer) vælger du blot "Superscript".

Mange tak.
Jeg har lige kigget, men kan ikke rigtigt finde den

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Peter

Dato : 16-01-07 20:47

> On Tue, 16 Jan 2007 20:29:46 +0100, "Peter" <fiktiv@invalid> wrote:
>
> Hej Peter.

> Mange tak.
> Jeg har lige kigget, men kan ikke rigtigt finde den

"Format" -> "Font" -> sæt et flueben i superscript

Hvis du har en dansk version, må du selv lige oversætte.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-01-07 21:07

On Tue, 16 Jan 2007 20:46:50 +0100, "Peter" <fiktiv@invalid> wrote:

Hej Peter.

>"Format" -> "Font" -> sæt et flueben i superscript
>
>Hvis du har en dansk version, må du selv lige oversætte.

Hm -- Jeg kan ikke umiddelbart finde den.
Det finder jeg ud af i morgen hos vores sekretær
Jeg kan godt få det til at virke således:

Eksempel
{ EQ \s\up8(UB)\s\do8(2) } viser:
UB2 (Normal tekst)

Det er dog for besværligt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Peter

Dato : 16-01-07 21:22

> On Tue, 16 Jan 2007 20:46:50 +0100, "Peter" <fiktiv@invalid> wrote:
>
> Hej Peter.

> Hm -- Jeg kan ikke umiddelbart finde den.
> Det finder jeg ud af i morgen hos vores sekretær

Her er hvad du skal vælge hvis du har en dansk version:

"Formater" -> "Skrifttype" -> sæt flueben i "hævet skrift"

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-01-07 21:35

On Tue, 16 Jan 2007 21:22:25 +0100, "Peter" <fiktiv@invalid> wrote:

Hej Peter.

>"Formater" -> "Skrifttype" -> sæt flueben i "hævet skrift"

AHA - Nå sådan.
Det var ikke til at gætte, men dog meget logisk når man har prøvet
det.
Mange tak.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Henning

Dato : 16-01-07 23:20

> Hm -- Jeg kan ikke umiddelbart finde den.
> Det finder jeg ud af i morgen hos vores sekretær
> Jeg kan godt få det til at virke således:
>
> Eksempel
> { EQ \s\up8(UB)\s\do8(2) } viser:
> UB2 (Normal tekst)
>
> Det er dog for besværligt
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk

De mest almindelig brugte er nok ° (Alt+248), ² (Alt+253) og ³ (Alt+252), ud
over det kan jeg ikke rigtig huske nogen, men jeg mener de går fra 0 og til
255 som den højeste. Dem i den lave ende er bare det almindelige tastatur
med små og store bogstaver samt tal og specialtegn er længere oppe. Kolon
(Alt+58) kan også være god at kende hvis man evt skal start op i dos og af
en eller anden grund ikke kan få det danske tastatur til at virke, men det
er vel mere et teoretisk problem efterhånden.

MVH
Henning

Fra : Richard

Dato : 17-01-07 23:06

Henning wrote:
> Kolon
> (Alt+58) kan også være god at kende hvis man evt skal start op i dos og af
> en eller anden grund ikke kan få det danske tastatur til at virke,

Nå, ja, der og på et fremmedsproget tastatur kan genvejen til backslash
på {Alt-92} være god at huske. Og det tomme/usynlige tegn på {Alt-255}
kan være praktisk i fx nødtvungne brugerregistreringsfelter, hvor
programmøren har brugt den halve hjerne og kun spærret for brug af
mellemrumstegnet, når man vil efterlade feltet tomt til en
prøveinstallation el.lign.

Den typografiske tankestreg på {Alt-0150} bruger jeg til gengæld flere
gange dagligt til erstatning for den sølle bindestreg, tastaturet disker
op med

––
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/?id=132

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-01-07 20:43

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
>
> Hej Jakob.

Hej Sten (den ene stavefejl er vel den anden værd ;)

> Jeg kender ingen der er så videbegærlig som Armand

Heh, nej det er rigtigt, men retfærdigvis, så var det var det altså
ham "Mureren" der spurgte

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-01-07 21:10

On Tue, 16 Jan 2007 20:43:13 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

Hej Jacob.

>Hej Sten (den ene stavefejl er vel den anden værd ;)

Undskyld - Udbedret - Får jeg så mit andet e tilbage.

>Heh, nej det er rigtigt, men retfærdigvis, så var det var det altså
>ham "Mureren" der spurgte

Gosh - Ikke en mere

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Knud Dam

Dato : 16-01-07 21:52

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Gosh - Ikke en mere

Nej, ikke en mere som Armand, det kan du være sikker på !

Thomas, som mureren hedder, er en flinker fyr, som jeg lærte at kende via
Bronzekursus og trackdays.

Teknisk kan han ikke jokke en pind i en lort uden at ødelægge begge dele

; - )

KD

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-01-07 22:15

On Tue, 16 Jan 2007 21:51:39 +0100, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:

Hej Knud.

>Nej, ikke en mere som Armand, det kan du være sikker på !

Jeg frygtede det værste

>Thomas, som mureren hedder, er en flinker fyr, som jeg lærte at kende via
>Bronzekursus og trackdays.

Hvis Thomas er instruktør på Broncekursus (Murer) har jeg truffet ham
da det var min tur.
Broncekurset er noget af det bedste jeg har udsat mig selv for.

>Teknisk kan han ikke jokke en pind i en lort uden at ødelægge begge dele
Av - Det tør jeg ikke vurdere

Jeg kiggede på billederne af dit skrueskur.
Det ser hyggeligt ud.
Det ligner til forveksling mit mht. indretning og lofthøjde

Jeg skylder dig et svar.
Jeg har ikke glemt det - Det kommer når jeg har fået lidt flere
facts.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Knud Dam

Dato : 16-01-07 23:00

> Hvis Thomas er instruktør på Broncekursus (Murer) har jeg truffet ham
> da det var min tur.

Det er han ikke, vi deltog blot på kurset sammen.

> Broncekurset er noget af det bedste jeg har udsat mig selv for.

Det samme her - overvejer at tage det igen her til foråret, for at blive
fortrolig med FZ'eren.

> Jeg kiggede på billederne af dit skrueskur.
> Det ser hyggeligt ud.
> Det ligner til forveksling mit mht. indretning og lofthøjde

Lofthøjde - eller mangel på samme. Isoleringen gjorde det ikke bedre - det
er vist godt, at jeg selv har stået for diverse godkendelser af
bygningen )))

> Jeg skylder dig et svar.
> Jeg har ikke glemt det - Det kommer når jeg har fået lidt flere
> facts.

Fint - haster jo ikke !

; - )

KD

Fra : Mureren

Dato : 16-01-07 23:07

> Lofthøjde - eller mangel på samme. Isoleringen gjorde det ikke bedre - det
> er vist godt, at jeg selv har stået for diverse godkendelser af
> bygningen )))

Hov...som kongelig priviligeret murer med ret til at bære sabel (det har vi
sgu!), og en uddannelse som byggetekniker, sku' jeg måske ha' været inde
over den sag. DER er noget jeg har forstand på

Mvh.
Mureren
(der selv har tegnet og bygget 2 huse nu, og har flere officielle
tilladelser end Knud nogensinde får

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-01-07 23:24

On Tue, 16 Jan 2007 23:07:19 +0100, "Mureren"
<mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> wrote:

Hej Thomas.

>Hov...som kongelig priviligeret murer med ret til at bære sabel (det har vi
>sgu!), og en uddannelse som byggetekniker, sku' jeg måske ha' været inde
>over den sag. DER er noget jeg har forstand på

En gang i mellem er det Lord Nilson'ske princip ikke at foragte

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Knud Dam

Dato : 17-01-07 22:54

> (der selv har tegnet og bygget 2 huse nu, og har flere officielle
> tilladelser end Knud nogensinde får

No doubt !

; - )

KD

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-01-07 23:20

On Tue, 16 Jan 2007 22:59:59 +0100, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:

Hej Knud.

>Det samme her - overvejer at tage det igen her til foråret, for at blive
>fortrolig med FZ'eren.

Jeg deltog på første kursus med Turbo'en, og tog så lige een tur mere
med Paso'en.
Blot lige for at vænne mig til den

>Lofthøjde - eller mangel på samme. Isoleringen gjorde det ikke bedre - det
>er vist godt, at jeg selv har stået for diverse godkendelser af
>bygningen )))

Jeg røg i den samme.
Jeg ombyggede min gamle carport / udhus til mit nuværende skrueskur,
så selv om jeg "fiflede" lidt med lofthøjden var den givet fra start.
Du kan kigge her: http://www.gruby.dk/foto's3.htm
Det er kun når der kommer gæster a'la' Kai Harrekilde med +2 meter at
det er et problem
OK, jeg havde ikke forestillet mig at parken skulle tage de nuværende
dimensioner da jeg klampede det sammen, men nu er grænsen jo nået, så
jeg må finde et andet hjem til mine nostalgiprojekter for at kunne
tage fat på det næste vinitageprojekt.
Jeg er allerede på jagt

>Fint - haster jo ikke !

Kommer.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Knud Dam

Dato : 17-01-07 22:58

> Du kan kigge her: http://www.gruby.dk/foto's3.htm

Det ser rigtigt godt ud - mit skrueskur når det ikke til knæene ....

Jeg fjerner sgu det galleri igen ......

; - )

KD

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-01-07 23:25

On Wed, 17 Jan 2007 22:57:37 +0100, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:

Hej Knud.

>Det ser rigtigt godt ud - mit skrueskur når det ikke til knæene ....

Jeg er også godt tilfreds med ressultatet.
Hvad billederne ikke viser er at der er gravet rottespær ned hele
vejen rundt på indersiden af gulvremmen.
Pladeeternit ned til 90 cm dybde og helt op til overkanten af
gulvremmen hvor den er skruet på - Blot for at holde krybet ude
Siden de billeder er taget er der blevet lidt mere trængsel - Bl.a. er
der rykket en 1 meter drejebænk ind ved endevægen, og der er mere
trængsel på hylderne af al mulig skrammel.

>Jeg fjerner sgu det galleri igen ......

Jeg syn's nu det er flot

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Mureren

Dato : 16-01-07 23:05

Jeg takker og bukker, og gengælder den fine gestus

> Hvis Thomas er instruktør på Broncekursus (Murer) har jeg truffet ham
> da det var min tur.
> Broncekurset er noget af det bedste jeg har udsat mig selv for.

Det er jeg ikke, gid jeg var så dygtig!
Det gik egentlig okay på bronzekurset, og til de fleste trackdays, men så
var der lige den lille anekdote om dengang jeg var verdensmester på slidte
slicks i støvregn, med deraf følgende 6 måneders sygemelding, og nu har jeg
ikke mc mere

> Av - Det tør jeg ikke vurdere

Knud overdriver ikke nævneværdigt, ihvertfald ikke lige når han omtaler mine
tekniske evner!
(jeg er selvbestaltet teknik-mongol
Så var det godt jeg kom på trackdays med de rare fynboer fra Dam-familien,
de kan allesammen skrue, og især fortælle historier...højt humør manglede
der aldrig

Mvh.
Mureren

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-01-07 23:28

On Tue, 16 Jan 2007 23:04:36 +0100, "Mureren"
> [...]

>de kan allesammen skrue, og især fortælle historier...højt humør manglede

Man skal gøre det man er god til.
Og der er jo ingen grund til at fremme hæfteplasterproduktionen
Så hellere være med til en god historie selv om von Münchhaussen ville
rotere i sin grav

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Richard

Dato : 16-01-07 20:53

Nu vi er ved det, hvor finder man brugt værkstedsinventar som filebænke,
arbejdsborde, reoler etc. i rimelig pæn stand? I nærheden af Kø'strup
eller ikke for langt ude på Sjælland; Låsby-Svendsen er lidt langt at køre
efter den slags

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-01-07 08:12

Richard wrote:
> [...]
> arbejdsborde, reoler etc. i rimelig pæn stand? I nærheden af Kø'strup
> eller ikke for langt ude på Sjælland; Låsby-Svendsen er lidt langt at

Her måske : http://www.dsvaerktoj.dk/

Jeg er frisk på en ekskursion derned - det kunne jo ende med en tur i
Biltema, når nu næsen er vendt mod syd.

Jylland : http://www.damb2b.dk/

--
vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 17-01-07 21:49

Torben Scheel wrote:

> Her måske : http://www.dsvaerktoj.dk/

Tak, den gemmer jeg; det kunne da være, de havde noget senere.

> Jeg er frisk på en ekskursion derned - det kunne jo ende med en tur i
> Biltema, når nu næsen er vendt mod syd.

Ja, god idé - vender tilbage; Torben

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Futte & Co.

Dato : 17-01-07 16:10

Richard wrote:
> [...]
> arbejdsborde, reoler etc. i rimelig pæn stand? I nærheden af Kø'strup
> eller ikke for langt ude på Sjælland; Låsby-Svendsen er lidt langt at

Hej Richard
Du kan kigge her :

http://www.creativ.dk/
http://www.dansam.dk/Maskinsalg/Handelspladsen.htm
http://www.industrinettet.dk/

Er du ved at ha' skrueskuret klar ?

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Richard

Dato : 17-01-07 22:00

Futte & Co. wrote:

Hej Jørgen,

> Hej Richard
> Du kan kigge her :
> http://www.creativ.dk/
> http://www.dansam.dk/Maskinsalg/Handelspladsen.htm
> http://www.industrinettet.dk/

Tak, kigger nærmere på dem - er også klar over, at rubrikannoncerne med
maskinauktioner er værd at holde øje med, men behovet er nu og her...

> Er du ved at ha' skrueskuret klar ?

Og førstepræmien går til den herre - ja, godt gættet, billeder følger.
Brolægning foran porten, pudsning af et par sokkelstykker, flisearbejde
rundt om foruden maling af hele hytten mangler og må vente til foråret;
men cyklerne nåede faktisk i længe savnet, velfortjent tørt ly netop til
juleaften

En fed julegave at få, selv om der mangler en del i indretningen, før det
bliver rigtig funktionelt som skrueskur - bliver underligt at kunne lave
cyklerne klar til barometeret står på kørevejr og ikke først derefter

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK