Lejer og simmerringe
Fra : S?ren H?yer Hansen

Dato : 11-01-07 19:52

Hej
Jeg har min MC adskilt og nu skal jeg have skiftet en del lejer og
simmerringe.
Hvor finder jeg forhandleren med den laveste pris? (Det skal selvsagt ikke
være discountlejer - men lejer i ordentlig kvalitet!)
Vh
Søren

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-01-07 19:58

> Hvor finder jeg forhandleren med den laveste pris? (Det skal selvsagt ikke
> være discountlejer - men lejer i ordentlig kvalitet!)
> Vh
> Søren
nu skriver du ikke hvilken type lejer, men T Hansen har FAG og SKF til en
lavere pris end MC Nøglens Koyo, så prøv at søg på lejenumrene der.

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : S?ren H?yer Hansen

Dato : 11-01-07 21:27

Hej Thomas

Tak, det vil jeg prøve - og, ja, det var netop FAG og SKF jeg havde i
tankerne. Det er hjullejer og et par mindre lejer til moteren jeg er ude
efter, altså både med og uden gummipakninger.

Mht. simmerringe er det på samme måde en del forskellige jeg skal bruge.

Vh

Søren

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-01-07 23:10

Thomas Jensen skrev:

> nu skriver du ikke hvilken type lejer, men T Hansen har FAG og SKF til en
> lavere pris end MC Nøglens Koyo, så prøv at søg på lejenumrene der.

Men vær dog opmærksom på at der kan være tale om lejer der er lavet på
licens. Og kvaliteten ikke lever op til normal SKF og FAG standard.
Endelig er der en masse plagiater og direkte piratkopi af disse
mærkevarer. Det bør man overveje ved køb hos en ikke autoriseret sælger.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-01-07 07:06

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Men vær dog opmærksom på at der kan være tale om lejer der er lavet på
> licens.
De lejer jeg købte til min CBR var i FAG´s sædvanlige indpakning, tvivler på
det går at kopiere den og sælge i DK. Samme tilfælde med de SKF jeg har
brugt på min DTér, SKF´s sædvanlige blå indpakning, nøjagtig magen til dem
vi bruger ude på arb, og det er ikke kopier i hvert fald.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-01-07 16:03

Thomas Jensen skrev:

> [...]
> brugt på min DTér, SKF´s sædvanlige blå indpakning, nøjagtig magen til dem
> vi bruger ude på arb, og det er ikke kopier i hvert fald.

Jeg siger heller ikke at det er det. Men bliver bare mistænkelig når
nogen kan gå langt under andre i pris. Har selv stået med originale FAG
lavet i Korea. De var ikke en skid værd. Men grunden til min bemærkning
er at der foregår en masse piratkopieríng på dette punkt. Og ting som
Danfoss producerer er faldet i gale hænder. I så fin emballage at der
skal eksperter til for at afsløre. Dem i bruger på arbejde er vel også
gennem en anderkendt grossist?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-01-07 16:37

> Jeg siger heller ikke at det er det. Men bliver bare mistænkelig når
> nogen kan gå langt under andre i pris.

selvfølgelig, men når jeg ved hvad vi får lejer til på arbejde, kan jeg godt
forstå T Hansen kan sælge dem til den pris, da de tjener ret godt på dem,
hvis de får dem til samme pris.
De er ikke svinebillige.
Grunden til jeg ikke tror det er kopier er, at jeg tror ikke T Hansen kan
tåle en retssag om salg af ulovlige kopier.
Kan ikke garantere det ikke er kopier de sælge, men tvivler bare.

God weekend

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-01-07 20:45

Thomas Jensen skrev:

> selvfølgelig, men når jeg ved hvad vi får lejer til på arbejde, kan jeg godt
> forstå T Hansen kan sælge dem til den pris, da de tjener ret godt på dem,
> hvis de får dem til samme pris.

Og det gør de jo også nok. De tager de mest populære størrelser og får
en god mængderabat. Lur mig om de ikke får 70-80% rabat. Det er ikke uhørt.

> Kan ikke garantere det ikke er kopier de sælge, men tvivler bare.

Næ, det vil jeg også passe på med at sige. Og lad os glæde os hvis
spørgeren kan få de lejer han skal bruge. Men lejer til hjul kan man
næsten altid få. Ofte er det speciallavet lajer der sidder i motoren.

> God weekend

Takker og i lige måde.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : CL

Dato : 12-01-07 17:10

S?ren H?yer Hansen wrote:
> [...]
> Hvor finder jeg forhandleren med den laveste pris? (Det skal selvsagt
> ikke være discountlejer - men lejer i ordentlig kvalitet!)

Hvis du har et arbejde så se om du ikke kan købe gennem dem.
Jeg har lige renoveret en Honda en cyl 650ccm motor.
hvor jeg besluttede at jeg ville skifte alle lejer og simmmeringe.
Pris hos dansk MC forhandler 4400 Kr.
Hos tysk MC chop 2700 Kr.( ca samme pris hos DSS )
Købt gennem arbejdet 506 kr. (hos dansk grossist)
Så der er en kæmpe avance på disse ting.(SKF,KOYO,TOYO)

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL