Sommerferie cykel
Fra : OM

Dato : 11-01-07 15:16

Jeg skal bruge en billig touring maskine til omkring 40000-50000
Jeg er nået frem til 3 maskiner der ser fornuftige ud i mine øjne.
BMW K75
Honda NTV 650
Yamaha XJ 900

De er valgt uden at jeg har prøvet dem så når det bliver vejr til
kan det godt ske at jeg må revurdere mine liste.

De er alle valgt pga. den forholdsvis oprejste kører position der ser
ud til at man kan få på dem. Jeg er kun 173 så der skal ikke være
alt for langt til styret

Nogen der kender til noget særligt jeg skal være opmærksom på når
jeg skal ud og prøve dem???

Mvh OM

Fra : p.jarnbak

Dato : 11-01-07 17:58

"OM" <ole@pragmasoft.dk> wrote in message
[...]

Jeg ville tage xj 900,den er bare god at køre langt på p.g.a
sæde/styr/fodviler forhold.
Den har gode bremser,i vært fald med originale bremseklodser og er
slidstærk.Du får nok
ikke en bmw k75 til den pris og den har også en ret stor sædehøjde så måske
ikke nogen god ide.
Xj 900 er nok den hurtigste og også ret billig i benzin.
Hej Palle.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 11-01-07 22:07

Jeg er enig med Palle i, at du næppe finder en K75 til den pris (nok nærmere
60-70 KKr).
Hvis du alligevel falder for den, får du en pragtfuld MC, mern du skal have
en med sædesænkningssæt (sædehøjde 76 cm ubelastet), og det er der rigtigt
mange af dem, der har. Min egen har fuld sædehøjde (81 cm ubelastet), og det
går godt med min benlængde (Indvendin benlængde på bukser ca 80-82 cm.) Jeg
har prøvet en K75 med sænket sæde, men sæde til fodvilerafstanden er lidt
lille til mine ben.
Der findes to styrbredder (originalt) til K-serien. Det smalle er samtidig
det med mindst dybde, og giver derfor den mest foroverbøjede kørestilling,
og det lidt bredere en mere opret stilling, som jeg synes er lidt bedre. Pas
på hvis du falder over en K75 med smalt styr, og regner med at det bare er
at købe det nye bredere og sætte på! Kablerne kan ikke nå, og der kommer
derfor 3 nye (længere) kabler og noget arbejdstid oveni.

Hvis du finder en velholdt BMW K75 til en god pris, så betænk dig ikke! Der
er mange, der stadig påstår at K75'eren er den bedste motorcykel BMW
nogensinde har lavet. (Jeg tror påstanden er lidt overdrevet, meeen!)

Held og lykke

Michael Dahlberg
(BMW K75C)

Fra : OM

Dato : 13-01-07 12:27

Hej Michael
Jeg er bange for at jeg må hoste op med de sidste dadler. Jeg er så
forelsket i sådan en bimmer at det næsten ikke er til at bære.

Kan du fortælle mig hvad forskellen er på K75 og K75 C?

Mvh Ole

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 13-01-07 17:01

Ja, det kan jeg. K75C er den første model af K75. Den er udstyret med en
lille lygtekåbe, hvortil der findes 3 forskellige glas (Forskellig højde).
C-modellen er envidere som den eneste af BMW's K-motorcykler kun udstyret
med en tromlebremse på baghjulet.

K75 blev først introduceret et par år senere. Den har slet ingen kåbe, og er
hvad nogle kalder en "Naked bike". Og den har skivebremse bagpå.

Begge modeller blev lavet sideløbende et par år, hvorefter K75C udgik i
1990, og Modellen uden "C" blev "Standardmodellen"

Ud over de to er der K75S, der har en halvkåbe og strammere affjedring, og
K75 RT, (Politiets valg), der har en temmelig stor fuldkåbe.

Se eventuelt på : http://www.flyingbrick.de/GB/home__gb_.html under
"Types" i menuen til venstre,
eller se : http://www.bmbikes.co.uk/information.htm under "BMW Model Spec"
i menuen til venstre.

Det er faktisk to interessante sider for BMW-interesserede.

Mit eget valg af K75C, er betinget af, at jeg foretrækker klassiske
motorcykler, uden kåbe, for udseenets skyld, men gerne vil have en lille
"Vindbraeker", og der er K75C, i mine øjne, det bedste kompromis. Den
manglende skivebremse på baghjulet føles ikke som et savn. Der er
fremragende dobbelt skivebremse foran, og tromlen bagi fungerer faktisk
godt.

Hvis du vil have et lille inblik i prisniveauet hos forhandlere, så vil jeg
anbefalew at du kikker på Xpedits hjemmeside www.xpedit.dk , hvor der næsten
altid er 6-8 BMW K75 til salg. Jeg har selv købt der, og kan kun anbefale
såvel butik som værksted. (Deres arkiv over brugte MC er også et øjeblik
værd.)

Held og lykke med projektet, jeg håber vi hører mere fra dig, når du træffer
den endelige beslutning.
Michael Dahlberg
(BMW K75C)

Fra : OM

Dato : 12-02-07 11:21

Hej Michael

Så er jeg blevet den lykkelige ejer af en K100RS SE fra '88- en noget
anden boldgade en hvad jeg oprindeligt startede ud med, men jeg kunne
ikke stå for den. Fy for den hvor er det en stor motorcykel

Kender du eller andre til en gruppe af BMW freaks i Århus området? Nu
skal man jo til at have indsamlet alle staldtips omkring sådan en
maskine.

Mvh Ole

-BLIR DET IKKE SNART FORÅR!!!